Η Ευρώπη κινδυνεύει με έλλειψη ντίζελ

Σχετικά άρθρα

Η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη με έναν ακόμη ενεργειακό σκόπελο. Μετά τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου και του ηλεκτρισμού, καθώς και τον καλπάζοντα πληθωρισμό ο οποίος, σε συνδυασμό με τις αυξήσεις επιτοκίων που αποσκοπούν στην αντιμετώπισή του, οδηγεί την Ε.Ε κατευθείαν στον βάλτο της ύφεσης, σειρά έχει τώρα το ντίζελ .

Με τις 27 χώρες της Ε.Ε να προσπαθούν να καταλήξουν σε μια κοινά αποδεκτή λύση για την επιβολή κάποιου είδους πλαφόν στο φυσικό αέριο και την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης της ηλεκτρικής ενέργειας, τα ορόσημα του Δεκεμβρίου, οπότε και θα απαγορευτούν οι δια θαλάσσης παραδόσεις ρωσικού αργού στην Ένωση, καθώς και του Φεβρουαρίου, όταν η Ε.Ε θα σταματήσει να παραλαμβάνει και προϊόντα διύλισης από τη Ρωσία, ολοένα πλησιάζει.

Όπως σχολιάζει το Bloomberg, η “πεινασμένη” για ενέργεια Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται σύντομα να απωλέσει τα 200 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ που λαμβάνει ετησίως από τη Ρωσία και αυτό τη στιγμή που, μετά από μία παροδική μείωση, οι ποσότητες πετρελαίου που παραλαμβάνει η Ευρώπη από τη Ρωσία έχουν πάρει και πάλι την ανιούσα.

Οι συνδυασμένες εισαγωγές καυσίμου τύπου ντίζελ στην Ε.Ε και στο Ηνωμένο Βασίλειο – το οποίο επίσης απαγορεύει τις ρωσικές αποστολές – μειώθηκαν από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa Ltd. Αλλά τώρα πρόκειται να αυξηθούν ξανά, περίπου κατά περίπου μισό εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.

Για να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση προς την ολική απαγόρευση εισαγωγής πετρελαιοειδών προερχόμενων από τη Ρωσία, οι εισαγωγές πρέπει να μειωθούν κατά περισσότερο από 5.000 βαρέλια ημερησίως από την 1η Νοεμβρίου μέχρι τον Φεβρουάριο. Ειδάλλως, οι επιπτώσεις της απότομης διακοπής τροφοδοσίας θα είναι δραματικές.

Πρόκειται για μια δύσκολη επιχείρηση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, δεδομένου ότι η Γαλλία τις τελευταίες εβδομάδες παράγει λιγότερο ντίζελ λόγω των απεργιών στα διυλιστήρια της χώρας, ενώ η Γερμανία πρόκειται να χάσει την πρόσβαση στη αργό πετρέλαιο που διοχετεύεται στη γηραιά ήπειρο μέσω του αγωγού Druzhba.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υψηλή τιμή του ντίζελ δεν επηρεάζει μόνο τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, αλλά και τις μεταφορές καθώς και την ηλεκτροπαραγωγή.

Η Ε.Ε φιλοδοξεί να σταματήσει την ενεργειακή αιμορραγία εισάγοντας περισσότερο διυλισμένο πετρέλαιο από άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως η Μέση Ανατολή. Κάτι που ήδη συμβαίνει, με τις εισαγωγές από τρίτες χώρες πλην της Ρωσίας να έχουν πάρει την ανιούσα αυτόν τον μήνα.

Υπάρχουν δυνατότητες περαιτέρω αύξησης των προμηθειών από τη Μέση Ανατολή, με την επανεκκίνηση του γιγαντιαίου διυλιστηρίου Al-Zour του Κουβέιτ και της εγκατάστασης Jazan της Σαουδικής Αραβίας. Η Κίνα επιτρέπει επίσης περισσότερες εξαγωγές καυσίμων, ενισχύοντας ενδεχομένως τη συνολική προσφορά. Συλλογικά, οι αποστολές μπορεί να καταλήξουν να είναι αρκετές για να αντικαταστήσουν όλα τα χαμένα ρωσικά βαρέλια.

Το Bloomberg εκτιμά ότι η αύξηση των εξαγωγών από τρίτα μέρη θα επιτρέψει στην ΕΕ να απογαλακτιστεί από το ρωσικό ντίζελ, την ίδια ώρα που η Ρωσία θα αναγκαστεί να αναζητήσει νέες αγορές για να προωθήσει τα καύσιμά της. Μια διαδικασία που δεν θα είναι καθόλου εύκολη, καθώς οι κυρώσεις δυσκολεύουν την ασφάλιση των πλοίων που μεταφέρουν ρωσικούς υδρογονάνθρακες, ενώ ενδέχεται να παρουσιαστεί έλλειψη στα ειδικής κατηγορίας πλοία που χρησιμοποιούνται στην, παγωμένη κατά τους χειμερινούς μήνες, Βαλτική Θάλασσα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Η BYD έλαβε 3,4 δισ, ευρώ από τη κινεζική κυβέρνηση για να κυριαρχήσει στα EV

Η BYD έλαβε τουλάχιστον 3,4 δισ. ευρώ με τη μορφή άμεσων κρατικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο της πολιτικής του Πεκίνου να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...

Γερμανία: Πιθανή απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα για να πιαστούν οι στόχοι για το κλίμα

Ακόμη και με απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα "απειλεί" το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα. Για "ελιγμό"...