Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι σήμερα δεν είναι κερδοφόρα για τις περισσότερες εταιρίες, με το υψηλό κόστος παραγωγής τους και τη μικρή παραγωγή τους που δεν επιτρέπει να αναπτυχθούν οικονομίες κλίμακας, να είναι οι κυριότερες αιτίες που τα αυτοκίνητα παρότι κοστίζουν σημαντικά ακριβότερα από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, δεν αποφέρουν κέρδη στις εταιρίες που τα κατασκευάζουν.
Η General Motors βλέπει πως έως το 2025 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της θα γίνουν κερδοφόρα, χρονιά που στοχεύει να πουλήσει 1 εκατ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τα έσοδα από τη πώληση αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων να ξεπερνούν τα 50 δισ. δολάρια.
Η Tesla από την άλλη έχει καταφέρει να κερδίζει ήδη πολύ περισσότερα χρήματα σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η εταιρία του Elon Musk κέρδισε 8 φορές περισσότερα χρήματα από κάθε αυτοκίνητο που πούλησε σε σχέση με την Toyota. Συγκεκριμένα η Tesla έβγαλε 9.570 δολάρια ανά αυτοκίνητο, με την Toyota να κερδίζει περίπου 1.200 δολάρια από κάθε αυτοκίνητο που πούλησε το διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2022.