Πριν 9 μήνες είχαν διαρρεύσει τα σχέδια της Toyota για την κατοχύρωση ενός διπλώματος ευρεσιτεχνίας, το οποίο αφορούσε τον τρόπο λειτουργίας ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Σήμερα, η Lexus επιβεβαίωσε ότι εργάζεται σε ένα “εικονικό” μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων για τα μελλοντικά ηλεκτρικά της μοντέλα, με την εν λόγω τεχνολογία να θέλει να αναπαράγει την αίσθηση ενός παραδοσιακού χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων σε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με τον Takashi Watanabe, επικεφαλής μηχανολόγος της Lexus Electrified, η ιδέα ενός χειροκίνητου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ξεκίνησε από μια συζήτηση μεταξύ των μηχανικών της Lexus σχετικά με το τι τους άρεσε στα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παρά την επίπεδη καμπύλη ροπής ενός ηλεκτροκινητήρα που καθιστά περιττό το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Lexus υποστήριξε το όραμα της ομάδας μηχανικών της. Ο Watanabe ανέφερε ότι το εν λόγω project είναι τόσο διασκεδαστικό, που η ανάπτυξή του συνεχίζεται για τρία χρόνια. Η τεχνολογία δεν είναι για λόγους επίδειξης, καθώς ο Ιάπωνας αρχιμηχανικός άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να το δούμε σε μερικά από τα μελλοντικά της ηλεκτρικά μοντέλα, εξηγώντας:

Από έξω, αυτό το όχημα είναι τόσο αθόρυβο όσο οποιοδήποτε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αλλά ο οδηγός είναι σε θέση να βιώσει όλες τις αισθήσεις ενός οχήματος με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Είναι ένα σύστημα που βασίζεται σε λογισμικό, επομένως μπορεί να προγραμματιστεί για να αναπαράγει την οδηγική εμπειρία διαφορετικών τύπων οχημάτων, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει την προτιμώμενη χαρτογράφηση.

Για το λόγο αυτό, η premium ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη τοποθετήσει το “εικονικό” μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων της σε ένα πρωτότυπο του αμιγώς ηλεκτρικού UX300e, και το παραπάνω video (σ.σ. μετά το 13ο λεπτό) δείχνει τι μπορούμε να περιμένουμε. Όπως θα δεις, ο οδηγός χρησιμοποιεί κανονικά έναν λεβιέ ταχυτήτων, με τις αλλαγές σχέσεων να συνοδεύονται με ένα ήχο και έναν θόρυβο του ηλεκτροκινητήρα από τα ηχεία, κάνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων πιο διαισθητικές για τον οδηγό.

Το πρωτότυπο του UX300e είναι εξοπλισμένο με τρία πεντάλ, ένα λειτουργικό λεβιέ ταχυτήτων και ένα στροφόμετρο, που προφανώς δεν σχετίζεται με τις στροφές του ηλεκτροκινητήρα. Η Lexus έχει ρυθμίσει το “εικονικό” κιβώτιο ταχυτήτων, έτσι ώστε ο οδηγός να πρέπει να πατήσει τον συμπλέκτη κάθε φορά που θέλει να αλλάξει σχέση, διαφορετικά το όχημα θα σταματά.

Η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πειραματική φάση, επομένως μένει να δούμε αν και πότε θα γίνει διαθέσιμη σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, με τον Watanabe να αναφέρει ότι το μόνο στοιχείο που οι μηχανικοί δεν αναπαρήγαγαν είναι η μυρωδιά της βενζίνης.