Το αργότερο μέχρι το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων, ήτοι σε -σχεδόν- 12 χρόνια θα απαγορευτεί η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, που περιλαμβάνει και τα υβριδικά.
Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι χώρες που έχουν εκφράσει την δυσπιστία τους για αυτό το μέτρο, με τη νέα κυβέρνηση της Ιταλίας να είναι μια από αυτή.
Πιο συγκεκριμένα, η Ιταλία θέλει από την Ευρωπαϊκή Ένωση να σταματήσει την επερχόμενη απαγόρευση που έχει προτείνει η Κομισιόν, με τον υπουργό Μεταφορών της γειτονικής χώρας, Matteo Salvini, να ισχυρίζεται ότι η απαγόρευση δεν έχει κανέναν οικονομικό, περιβαλλοντικό ή κοινωνικό νόημα.
Συνεχίζοντας, ο Salvini στέκεται στο πλευρό του Carlos Tavares (διευθύνοντα συμβούλου της Stellantis) και αμφισβητεί την ουσία του Euro 7, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από το 2025 και στοχεύει στη μείωση της ποσότητας των οξειδίων του αζώτου που εκπέμπονται κατά 25%. Ο Tavares έχει δηλώσει ότι ένα τέτοιο βήμα θα επιβράδυνε τη μετάβαση του κλάδου στην ηλεκτροκίνηση.
Στις αρχές του καλοκαιριού, η Ιταλία ήταν μέρος ενός συνασπισμού χωρών, μαζί με τη Βουλγαρία, τη Πορτογαλία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία, οι οποίες πρότειναν στην Ε.Ε. να καθυστερήσει την απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων βενζίνης και diesel για το 2040.