GM: Η νέα συμφωνία με το UAW θα κοστίσει 9,3 δισ. δολάρια

Σχετικά άρθρα

Η GM θέλει να ανακτήσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών μέσα στο 2024 αναλαμβάνοντας σειρά πρωτοβουλιών, μετά από ένα ταραχώδες 2023 που σημαδεύτηκε από απεργίες και υπαναχωρήσεις στα σχέδιά της για ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ σχεδιάζει να αυξήσει το τριμηνιαίο μέρισμά της το επόμενο έτος κατά 33% στα 12 σεντς ανά μετοχή, να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ταχείας επαναγοράς μετοχών 10 δισ. δολαρίων, και να επαναφέρει το guidance για το 2023 συμπεριλαμβάνοντας εκτιμώμενα κέρδη 1,1 δισ. δολαρίων προ τόκων και φόρων, ή προσαρμοσμένα στα EBIT, μετά από τις περίπου έξι εβδομάδες απεργιών των εργαζομένων στις ΗΠΑ από το συνδικάτο United Auto Workers (UAW).

Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να επαναγοράσει άμεσα και να αποσύρει κοινές μετοχές αξίας 6,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο πλαίσιο του προγράμματος επαναγοράς 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι υπόλοιπες εξαγορές θα πραγματοποιηθούν έως το 2024.

H GM αναμένει πως οι νέες συμβάσεις εργασίας με το UAW και το καναδικό συνδικάτο Unifor θα αυξήσουν το κόστος της κατά 9,3 δισ. δολάρια και θα προσθέσουν περίπου 575 δολάρια σε κόστος ανά όχημα κατά τη διάρκεια των συμφωνιών. Οι περισσότερες από αυτές τις αυξήσεις κόστους προέρχονται από τη συμφωνία της GM με την UAW που λήγει τον Απρίλιο του 2028. Η συμφωνία, η οποία επικυρώθηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυξήσεις ωρομισθίων τουλάχιστον 25%, την επαναφορά των προσαρμογών του κόστους ζωής και αυξημένες πληρωμές μεριδίων κέρδους.

Η GM δήλωσε ότι τα 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε αυξήσεις του εργατικού κόστους αναμένεται να συμβούν ως εξής: 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025, 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026, 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2027 και 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2028. Η CEO της GM, Mary Barra είπε:

Η εταιρεία οριστικοποιεί τον προϋπολογισμό για το επόμενο έτος που θα αντισταθμίσει πλήρως το πρόσθετο κόστος των νέων εργατικών μας συμβάσεων.

Το μακροπρόθεσμο σχέδιο που εκτελούμε περιλαμβάνει τη μείωση της έντασης κεφαλαίου της επιχείρησης, την ανάπτυξη προϊόντων ακόμη πιο αποτελεσματικά και την περαιτέρω μείωση του σταθερού και μεταβλητού κόστους μας.

Η αποκατασταθείσα καθοδήγηση της GM για το 2023 περιλαμβάνει επίσης:

  • Καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους 9,1 έως 9,7 δισ. δολαρίων, σε σύγκριση με προηγούμενη προοπτική 9,3 έως 10,7 δισ. δολαρίων.
  • Προσαρμοσμένο EBIT από 11,7 δισ. δολάρια σε 12,7 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις των 12 δισ. δολαρίων έως 14 δισ. δολάρια.
  • Προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή περίπου 7,20 δολάρια έως 7,70 δολάρια συμπεριλαμβανομένης της επαναγοράς μετοχών, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις των 7,15 δολάρια έως 8,15 δολάρια.
  • Κέρδη ανά μετοχή στην περιοχή από 6,52 δολάρια έως 7,02 δολάρια, συμπεριλαμβανομένης της επαναγοράς μετοχών, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις των 6,54 δολαρίων έως 7,54 δολάρια.
  • Προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές στον τομέα των αυτοκινήτων από 10,5 έως 11,5 δισ. δολάρια, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις των 7 έως 9 δισ. δολαρίων.
  • Καθαρές ταμειακές ροές από την αυτοκινητοβιομηχανία που παρέχονται από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 19,5 δισ. δολαρίων έως 21 δισ. δολαρίων, σε σύγκριση με τις προηγούμενες προβλέψεις 17,4 δισ. δολαρίων έως 20,4 δισ. δολαρίων.

Η GM απέσυρε το guidance της όταν ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 24 Οκτωβρίου, επικαλούμενη την αστάθεια που προκλήθηκε από τις διαπραγματεύσεις με την UAW και τις απεργίες των εργαζομένων. Η απεργία έληξε στις 30 Οκτωβρίου, όταν οι δύο πλευρές κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία.

Πριν από τις απεργίες του UAW, ο οικονομικός διευθυντής της GM, Paul Jacobson δήλωσε ότι η εταιρεία βρισκόταν σε καλό δρόμο για να φτάσει “προς το ανώτερο μισό” της πρόβλεψης κερδών της. Την ίδια περίοδο, η GM έκανε γνωστό πως οι απεργίες του UAW κόστισαν στην αυτοκινητοβιομηχανία περίπου 800 εκατ. δολάρια σε κέρδη προ φόρων, λόγω της χαμένης παραγωγής οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων 200 εκατ. δολαρίων κατά τη διάρκεια του γ’ τριμήνου 2023.

Η GM δήλωσε σήμερα ότι αναμένει οι κεφαλαιουχικές δαπάνες του 2023 θα είναι μεταξύ 11 και 11,5 δισ. δολαρίων, μειωμένες από τις προηγούμενες προβλέψεις μεταξύ 11 και 12 δισ. δολαρίων, λόγω του επαναχρονισμού ορισμένων προϊόντων που ανακοινώθηκε προηγουμένως και των πιο αποδοτικών επενδύσεων. Πολλά από αυτά τα επηρεαζόμενα προϊόντα της εταιρείας ήταν ηλεκτρικά οχήματα.

Η Mary Barra σε σημερινή επιστολή της προς τους μετόχους δήλωσε ότι είναι “απογοητευμένη” από τη φετινή παραγωγή της εταιρείας σε ότι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα Ultium. Είπε επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία “αντιμετωπίζει τις προκλήσεις” στη θυγατρική της εταιρεία αυτόνομων οχημάτων, την Cruise.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ford και GM εξετάζουν συνεργασίες για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους

Τόσο η Ford όσο και η GM δήλωσαν πως εξετάζουν το ενδεχόμενο συνεργασιών για τη μείωση του κόστους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να ανταγωνιστούν...