Ο Max Verstappen προχώρησε σε νέες δηλώσεις που κατηγορεί ξανά τους φετινούς κανονισμούς, υποστηριζόντας μάλιστα πως είχε εκφράσει τις ανησυχίες του από το 2023, αλλά τόσο η FIA όσο και οι άλλες ομάδες δεν τον άκουσαν. Ωστόσο ο Ολλανδός συμφωνεί με τα δύο από τα τρία σημεία που έθεσε ο Andrea Stella, τα οποία θεωρούν πως χρίζουν αλλαγής.
Την περασμένη εβδομάδα ο Verstappen περιέγραψε τα φετινά μονοθέσια ως μονοθέσια της Formula E με στεροειδή, προσθέτοντας πως πιστεύει πως θα ήταν όλοι ευχαριστημένοι με τα σχόλιά του, ειδικά όσοι έχουν εμπορικά συμφέροντα στο άθλημα. Αυτή την εβδομάδα, ο Ολλανδός πρόσθεσε πως δεν έχει ακούσει κανένα αρνητικό σχόλιο από τους υψηλά ιστάμενους της F1 και της FIA από τότε, και ότι αν συνέβαινε δεν τον απασχολεί ιδιαίτερα.
Όχι, δεν έχω ακούσει τίποτα. Και δεν με έχει απασχολήσει ιδιαίτερα. Απλώς εξέφρασα την ειλικρινή μου γνώμη και νομίζω ότι αυτό πρέπει να γίνει δεκτό.
Ο Verstappen εξήγησε ότι έλαβε ακόμη και υποστήριξη από άλλους οδηγούς της F1:
Οι περισσότεροι από αυτούς σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο.
Όταν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου επισημάνθηκε ότι φαινόταν να υπάρχουν δύο στρατόπεδα, αφού ο Lando Norris και ο George Russell δήλωσαν πως τους αρέσουν τα νέα αυτοκίνητα, ο Verstappen γέλασε:
Αυτό το ένα στρατόπεδο είναι περισσότερο σαν μια μικρή σκηνή εύκολης εκκίνησης, τα υπόλοιπα βρίσκονται σε μια πολύ μεγάλη σκηνή. Έτσι, είναι ένα μικρό στρατόπεδο και ένα μεγάλο στρατόπεδο!
Μπορεί να είμαι λίγο πιο ακραίος στον τρόπο που το λέω, αλλά αυτό συμβαίνει επίσης επειδή δεν με νοιάζει και τόσο πολύ [για το τι σκέφτονται οι άλλοι]. Κάποιοι άνθρωποι είναι λίγο πιο διπλωμάτες.
Ο επικεφαλής της ομάδας της McLaren, Andrea Stella, ζήτησε αρκετές αλλαγές μετά την πρώτη εβδομάδα δοκιμών. Ανησυχούσε κυρίως για τρία στοιχεία: τη διαδικασία εκκίνησης χωρίς την MGU-H για την υποστήριξη του turbo, τις επικίνδυνες ταχύτητες στην ευθεία λόγω lift and coast και τις υπερβολικά δύσκολες προσπεράσεις.

Στην ερώτηση εάν συμφωνεί με τον Stella, ο Verstappen απάντησε:
Στα δύο τελευταία πράγματα, ναι, αλλά τα είπα ήδη από το 2023. Μπορείτε να θέσετε αυτά τα σημεία τώρα, αλλά ίσως θα έπρεπε να το είχαν εξετάσει λίγο νωρίτερα ως ομάδα.
Όσο για την εκκίνηση, αυτή είναι απλώς η επιλογή που κάνεις με το turbo. Πήραμε συνειδητά μια συγκεκριμένη απόφαση εκεί. Και όσοι έχουν προβλήματα με αυτό, λοιπόν, μπορούν επίσης να ξεκινήσουν από το pitlane. Τότε είσαι εκτός δρόμου για όλους και μπορείς απλώς να συμμετάσχεις στον αγώνα από εκεί
Η αναφορά του Verstappen ότι είχε επισημάνει τις κύριες ανησυχίες το 2023 χρονολογείται από μια συνέντευξη Τύπου στην Αυστρία, όπου ο Ολλανδός ρωτήθηκε για τις πρώτες του εντυπώσεις με βάση τις πρώτες δοκιμές στον προσομοιωτή.

Εκείνη την εποχή, ο οδηγός της Red Bull είχε ήδη προειδοποιήσει για το κατέβασμα ταχυτήτων στις στροφές, το lift and coast και τη μείωση της ταχύτητας στις ευθείες.
Όταν είπα αυτά τα πράγματα το 2023, αμέσως δέχτηκα πολλές επικρίσεις. Μου είπαν: “Όχι, αυτό δεν είναι σωστό και δεν θα είναι έτσι”. Αλλά τώρα αποδεικνύεται ότι κατά 90% είναι στην πραγματικότητα έτσι.
Μπορούσες να το δεις αυτό να έρχεται. Τα τελευταία χρόνια, δεν έχουν αλλάξει πολλά, μόνο μερικά μικρά πράγματα όσον αφορά τον τρόπο που αξιοποιείς και συλλέγεις την ενέργεια. Αλλά ναι, μπορούσες να το δεις αυτό από μακριά.
Υπάρχουν επίσης μερικά άλλα πράγματα. Με τις αεροτομές ανοικτές στις ευθείες, όλοι έχουν πολύ λιγότερη αντίσταση, γεγονός που δυσκολεύει το slipstream. Και όταν οι αεροτομές κλείνουν στο τέλος της ευθείας, , το μονοθέσιο “βρίσκει” κάτω αρκετά απότομα. Η κάθετη δύναμη που ξαφνικά ασκείται στα ελαστικά επηρεάζει επίσης πολλά πράγματα. Πρέπει να τα λάβεις όλα αυτά υπόψη.
Ακόμα κι αν γίνουν μικρές προσαρμογές, ο Verstappen πιστεύει ότι το συνολικό πακέτο δεν θα βελτιωθεί δραματικά τα επόμενα χρόνια.
Ίσως η ίδια η ιδέα να μην είναι σωστή και να μην είναι αρκετά αποτελεσματική. Θα βελτιωθεί λίγο, αλλά όχι σε σημείο που ξαφνικά να νομίζεις ότι όλα βγάζουν νόημα. Εκτός αν αλλάξεις τους κανόνες, φυσικά, αλλά αυτό δεν εξαρτάται από εμένα.
Ερωτηθείς αν η αλλαγή των κανονισμών είναι εφικτή, ο Verstappen κατέληξε:
Όλα είναι πιθανά. Αν το θεωρήσεις ως ζήτημα ασφάλειας, μπορείς να αλλάξεις πολλά πράγματα. Αλλά αν αυτό είναι ρεαλιστικό, δεν ξέρω. Δεν το έχω συζητήσει με κανέναν.
Την Τετάρτη, η FIA ξεκαθάρισε ότι δεν σκοπεύει να προχωρήσει άμεσα σε αλλαγές των κανονισμών. Σε δήλωσή της ανέφερε:
Συμφωνήθηκε ότι δεν απαιτούνται άμεσες σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς, δεδομένου ότι τα αρχικά στοιχεία και η ανατροφοδότηση παραμένουν ανώριμα και ότι η πρόωρη αλλαγή ενέχει τον κίνδυνο αυξημένης αστάθειας πριν από τον πρώτο αγώνα. Περαιτέρω αξιολογήσεις θα πραγματοποιηθούν μόλις καταστούν διαθέσιμα περισσότερα δεδομένα.
