Η Honda Racing παρουσίασε το νέο αγωνιστικό της σήμερα. Το HSV-10 GT βασίζεται πάνω στο άκρως πετυχημένο NSX και θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα SuperGT που ξεκινά τον Μάιο με 10 οδηγούς. Το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν 3.4 λίτρων V8 κινητήρα απόδοσης 500 ίππων με 40 κιλά ροπή. Το συνολικό του βάρος δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά χάρη στην εκτεταμένη χρήση carbon και αλουμινίου. Αναλυτικά χαρακτηριστικά μπορείτε να βρείτε στις φωτογραφίες και στο δελτίο τύπου που ακολουθεί
[Πηγή: Honda]
Δελτίο Τύπου (κάντε κλικ για να το διαβάσετε)
Honda introduces HSV-010 GT for competing in GT500 class of SUPER GT Series
January 18, 2010 – Honda Motor Co., Ltd. introduced the HSV-010 GT, which will compete in the GT500 class of the 2010 Super GT Series (managed and run by GTA Co., Ltd.).
* The letters “HSV” stand for Honda Sports Velocity.
|
Honda HSV-010 GT: Specifications and performance characteristics
|
Dimensions, weight |
Length × Width × Height (m) |
4.675 × 2.000 × (not disclosed) |
Wheelbase (m) |
2.700 |
Vehicle weight (kg) |
1,100 or more |
Engine |
Engine name |
HR10EG |
Configuration |
Liquid-cooled, naturally aspirated, longitudinal V8 |
V angle (°) |
90 |
Valve train |
Gear-driven DOHC: 2 intake and 2 exhaust valves per cylinder |
Displacement (cm3) |
3,397 |
Bore × stroke (mm) |
93.0 × 62.5 |
Compression ratio |
(Not disclosed) |
Maximum output (kW[PS]) |
370 (500) or more |
Maximum torque(N·m[kg·m]) |
392 (40.0) or more |
Throttle control system |
Mechanical |
Fuel supply system |
Programmed fuel injection system (Honda PGM-FI) |
Fuel |
Lead-free premium gasoline |
Lubrication |
Dry sump |
Powertrain, running system |
Transmission mechanism |
Constant mesh |
Transmission shifting method |
Steering paddle shifter |
Steering system mechanism |
Rack and pinion system with electric power steering (EPS) |
Tires(Front·Rear) |
330/40R18 ·330/45R17 |
Brake type and mechanism |
Hydraulic ventilated disc system |
Suspension system |
Double wishbone |
Stabilizer |
Torsion bar |
|