Ήταν γνωστό ότι η Seat θα ξεκινήσει πωλήσεις στην κινέζικη αγορά αλλά πάντα περιμένεις την επίσημη επιβεβαίωση. Η αρχή θα γίνει στην έκθεση της Σανγκάη όπου εκεί θα βρίσκονται τα πρώτα μοντέλα της που θα πωλούνται στην κινέζικη αγορά από το 2012, το Ibiza και το Leon.

Στο δελτίο τύπου, ο πρόεδρος της Seat, James Muir δήλωσε:

Η κινέζικη αγορά προσφέρει μια σπουδαία ευκαιρία για μια φίρμα σαν την δική μας. Η Seat είναι συνώνυμη με το νεανικό και σπορ design, δύο χαρακτηριστικά τα οποία χρίζουν ιδιαίτερης εκτίμησης στην Κίνα.

Η Seat ευελπιστεί ότι θα πουλήσει αρκετά αυτοκίνητα στην ταχύτερη αναπτυσσόμενη αγορά του κόσμου έτσι ώστε να αυξήσει τις πεσμένες πωλήσεις της. Μέχρι στιγμής το VW Group πουλά στην Κίνα αυτοκίνητα της Audi, VW, Skoda, Lamborghini και πιστεύει ότι η κίνηση αυτή θα ανεβάσει τις πωλήσεις της Ισπανικής φίρμας. Αν δεν το καταφέρει υπάρχει περίπτωση να κλείσει το 2015. Ο όμιλος έχει θέσει ως στόχο να πουλά 800.000 μονάδες τον χρόνο έως το 2018 με την Seat πέρυσι να πούλησε 340.000 μονάδες έχοντας χάσιμο 311 εκατ. ευρώ.

[Πηγή: SEAT]

Δελτίο Τύπου

SEAT to launch in China, extending its international reach

  • Company to make official presentation this month at the Shanghai Motor Show
  • Presentation of SEAT’s most popular models – the IBIZA and LEON

For the first time in SEAT’s history the company will be present at the Shanghai Motor Show (April 21-28, 2011) as part of the Brand’s strategy of expansion into new markets. The Company’s immediate objective is to establish the Brand in the mind of potential customers before sales begin with the LEON and IBIZA models in 2012.

SEAT Chairman James Muir said: “the Chinese market offers a great opportunity for a brand like ours. SEAT is synonymous with design, being young in spirit and sportiness, attributes which are greatly appreciated in this market”.

SEAT has identified that there is a large demand for distinctive European cars among consumers in China and believes that the timing is right to expand into this key market. “Our research shows that Chinese car-buyers value performance and dynamism. Furthermore, technology and state-of-the-art engineering are important to them and they are very design conscious. On this basis, we are satisfied that SEAT will bring something fresh and new to the car market in China, helping us to establish a brand identity and a position in the market which is uniquely SEAT’s,” explained Muir.

SEAT’s aim is to gradually enlarge its footprint in China with vehicles manufactured in Spain, at the Martorell production plant.

SEAT is the only company in its sector with the full-range capacity to design, develop, manufacture and market cars in Spain. A member of the Volkswagen Group, the multinational has its headquarters in Martorell (Barcelona), exporting approximately 75% of its production to 72 countries. SEAT is market leader in Spain, and in 2010 reached a trade volume amounting to 4.7 billion euros, with total sales of 339,500 vehicles.

SEAT Group employs 13,000 professionals at its three production centres in Barcelona – Zona Franca, El Prat de Llobregat and Martorell, where it manufactures the highly successful Ibiza and Leon, amongst other models. The Volkswagen Group production facility at Palmela in Portugal supplies the SEAT Alhambra.

The Spanish multinational also has a Centre of Excellence or ‘knowledge hub’, bringing together more than 900 engineers whose remit is to be the driving force behind innovation for the number one industrial investor in R&D+i in Spain. In line with its declared commitment to environmental protection, SEAT undertakes and bases its core activity on criteria of sustainability, namely reduction of CO2 emissions, energy efficiency, as well as recycling and re-use of resources.

  • gazokiller

    τρελό ρίσκο…
    αν δε τους κάτσει…την έκατσαν!!!!
    αν κ δε μου αρέσει που θα το πώ…δε νομίζω οτι θα λείψει απο κανέναν!!!!!!

    • ετοιμάσου να μαζέψεις dislike από τους Seat fans :D :D :lol:

    • pare to proto apo ton pio eutixismeno katoxo ibiza cupra dsg7. :P

  • johnnyxp64: pare to proto apo ton pio eutixismeno katoxo ibiza cupra dsg7. :P

     

    αρχίσαμε!!! :P :lol:

  • StavrosKolligas

    Καλά κι εσύ autoblogger δεν πας πίσω στις @$%! .

    Έγραψες κάποια στιγμή πως η Alfa romeo συγκρίνεται με την Porsche   !!!
    Για ποια  Alfa romeo και ποια Porsche   μιλάς;
    Η Alfa romeo δεν έχει ούτε ένα σπορ μοντέλο που να πουλάει όπως οι Porsche,
    ας προσπαθήσει πρώτα η Alfa romeo να γίνει κάτι σαν nearpremium,  μετά να συγκριθεί με Merc & BMW [αν μπορεί] και μετά βλέπουμε αν θα συγκριθεί με ….Porsche.

    Εδώ ένα αυτοκίνητο προσπάθησαν οι Ιταλοί να λανσάουν premium – το 159 – και απέτυχαν παταγωδώς ώσπου αναγκάστηκαν να κατεβάσουν τις τιμές γιατί δεν πουλάει και είναι ανύπατκτο.

    Με άλλα λόγια θα διαβάσουμε πολλά στο internet, κι εσύ   autoblogger μην πιστεύεις όλα όσα διαβάζεις…

    • ναι οκ…

    • johnnyxp64

      pios irthe?

      -ti kaneis gianni?

      -koukia sperno.. :lol:

    • Mika

      Apo th porta sou pernw, peta mou kana kefte…
      :D :D
      Epishs
      Basana pou exei h agaph,zhtw h Kypros!
      Asxeto,alla panta epikairo!
      :D

  • vasilis-thessaloniki

    απο την πορτα σου περνω και τηγανιζεις ψαρια,
    και μου πετας εναν κεφτε,
    και ωχ το ματι μου.