Εύκαμπτη η εμπρός πτέρυγας της McLaren;

Σχετικά άρθρα

Καλά είχε κλείσει το θέμα με τις εύκαμπτες πτέρυγες, ε; Το θέμα, όμως, ξανανοίγει, αλλά στο συγκεκριμένο άρθρο δε θα μιλήσουμε για την εμπρός πτέρυγα της RB7. Αυτή τη φορά, ο λόγος γίνεται για τη McLaren και τη νέα εμπρός πτέρυγα που είχε μαζί της στη Βαλένθια. Αρχικά, πιστέψαμε ότι έχει μόνο νέα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία γίνονται πολύ εύκολα αντιληπτά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Craig Scarborough και το site του, η πτέρυγα αυτή παρουσιάζει περισσότερη ευκαμψία σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.

Κλικ για μεγέθυνση

Τι “ύποπτο” υπάρχει στη πτέρυγα αυτή; Κάτι περίεργο φαίνεται να υπάρχει στη σύνδεση που γίνεται στα δύο κάθετα στηρίγματα. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι υπάρχει μέσα στην “ύποπτη” αυτή περιοχή, αλλά εκεί φαίνεται να είναι και η πηγή του κακού, καθώς είναι το πιο πιθανό σημείο που μπορεί να προκαλεί ευλυγισία στις μεγάλες ταχύτητες. Μπορεί το άνοιγμα στη συγκεκριμένη περιοχή να γίνεται μεγαλύτερο με την αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης και να παρουσιάζεται ευκαμψία, ενώ, όταν το μονοθέσιο επιβραδύνει και η πίεση των μορίων του αέρα μειώνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, το κενό κλείνει και έτσι η πτέρυγα “σηκώνεται”.

Τι θέλει να πετύχει με αυτό η McLaren; Φυσικά, να μειώσει το ύψος της πτέρυγας για να μειώσει την αεροδυναμική πίεση. Ωστόσο, μάλλον, η McLaren χρησιμοποιεί την ευκαμψία για να κάνει το μονοθέσιο πιο ισορροπημένο, με καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά στις υψηλές ταχύτητες και λιγότερη υποστροφή, η οποία φθείρει τα πίσω ελαστικά. Αντίθετα, η Red Bull το κάνει για να αυξήσει την παραγωγή της κάθετης δύναμης.

Για το θέμα είναι ενήμερη η FIA, καθώς ο τεχνικός της έφορος, Charlie Whiting, δήλωσε για την εμπρός πτέρυγα της MP4-26, ύστερα από ερώτηση του Scarborough:

Η μικρή ανωμαλία που αναφέρετε έχει ήδη ερευνηθεί και ήδη έχουμε πει στη McLaren τι βελτιώσεις πρέπει να κάνει.

Επίσης, για το αν υπόκειται σε ειδικές δοκιμές ευλυγισίας απάντησε ότι:

Δεν υπάρχει επιτρεπτή απόκλιση στα τμήματα που αναφέρεστε, εμείς έχουμε θέσει έναν περιορισμό ευλυγισίας σε όλα τα μέρη του μονοθεσίου, αλλά, σε μερικές περιπτώσεις, ορίζουμε τα όρια, δεδομένου ότι κανένα αμάξωμα δεν μπορεί να κατασκευαστεί έτσι ώστε να είναι 100% άκαμπτο.

Εδώ μπορείς να δεις ένα βίντεο από την on-board κάμερα που βρίσκεται πάνω στο αριστερό κάθετο στήριγμα της εμπρός πτέρυγας.

Δεν ξέρω αν το ατύχημα του Sebastian Vettel στο FP1 του τουρκικού Grand Prix και τα περίεργα καλώδια ή σύρματα που είδαμε βοήθησαν τους τεχνικούς του Woking, πάντως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί το θέμα. Η McLaren θα έχει αναβαθμίσεις στο Silverstone, όμως, μέσα σε αυτές θα είναι και κάποια νέα πτέρυγα, η οποία να έχει κάνει τις αλλαγές που λέει ο Whiting;

Ίσως και οι δηλώσεις του CEO της ομάδας, Jonathan Neale, να έχουν σχέση με την νέα πτέρυγα. Ο Βρετανός μίλησε για κακό set-up, και η λειτουργία της πτέρυγας μπορεί να έπαιξε τον αρνητικό της ρόλο σε αυτό, καθώς ήταν ο πρώτος αγώνας που ενσωματώθηκε στην MP4-26.

[Πηγή: Scarbsf1 | Photo Copyright: HOCH ZWEI]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...