Τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας βρίσκονται όλο και πιο συχνά στον εξοπλισμό των σύγχρονων αυτοκίνητων. Οι λειτουργίες, όπως η προειδοποίηση εξόδου από μία λωρίδα ή ειδοποίηση του τυφλού σημείου από τον καθρέφτη είναι κάποια απο τα χαρακτηριστικά τους, που θεωρητικά σε βοηθάνε να αποφύγεις τις επικίνδυνες καταστάσεις και σε ακραίες περιπτώσεις, να αναλάβουν αυτόματα και αυτοβούλως την κατάσταση ακινητοποίησης του οχήματος.

Ωστόσο, μια πρόσφατη μελέτη από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ) για την απόσπαση της προσοχής οδηγού δείχνει ότι τα συστήματα αυτά κάνουν κακό, σχετικά ακόμη και για την ασφάλεια των συστημάτων.

Ο λόγος είναι ότι, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα επιβαρύνονται με πολλά ηλεκτρονικά συστήματα που απαιτούν την προσοχή του οδηγού, είναι πολλές οι πιθανότητες που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού και αντί να αποτρέψουν, να προκαλέσουν ατύχημα.
Ο Bryan Reimer, επιστήμονα ερευνών του MIT AgeLab αναφέρει χαρακτηριστικά

Εάν μια ένδειξη 3 ιντσών στο ταμπλό του αυτοκινήτου σας φωτίζει επειδή είστε πολύ κοντά στο προπορευόμενο αυτοκίνητο, μπορεί να κοιτάζετε το ταμπλό αντί για το δρόμο

Τονίζει επίσης ότι η έλλειψη τυποποίησης των συστημάτων αυτών αυξάνει σύγχυση, λέγοντας ότι “κάθε κατασκευαστής έχει τα δικά του συστήματα, που είναι διαφορετικά και κανείς οδηγός δεν παίρνει καμία εκπαίδευση προτού να πιάσουν το το τιμόνι”

Επιπλέον, δεν είναι όλα αυτά τα συστήματα είναι εύκολα και φιλικά προς το χρήστη. Μόλις πρόσφατα, το MyFord και MyLincoln Touch infotainment σύστημα οδήγησε τη Ford M.C.να λάβει χαμηλές βαθμολογίες από το Consumer Reports, αναγκάζοντας την να επανασχεδιάσει το λογισμικό του συστήματος.

O διαχειριστής του αμερικάνικου NHTSA David Strickland θέτει το ερώτημα

Αισθανόμαστε πολύ έντονα ότι ακριβώς επειδή μπορείτε να κάνετε κάτι μέσα στο αυτοκίνητο εν κινήσει, όπως πληκτρολόγηση σε κανονικό πληκτρολόγιο, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το κάνετε κατά την οδήγηση;

Κάτι που συμφωνεί και η Amy Ν. Ship MD, βοηθός καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, προσθέτοντας ότι υπάρχουν στοιχεία ότι η χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση είναι τόσο επικίνδυνη, όπως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
Και βρίσκει μια πρωτότυπη ερώτηση να κάνει στους ασθενείς της ρωτώντας τους

Πώς θα αισθανόσασταν αν ο χειρουργός που σας έκανε εγχείρηση, κατά τη διάρκεια της μιλούσε με το hands-free στο τηλέφωνο του;

[Πηγή: Detroit News]

  • hellboy

    μακρυα τα εξυπνα αυτοκινητα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!θελουμε χαζα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!να βαζεις εμπρως και να περνει με την μια!!!!!!!!!!!!!!!!!!θελουμε αυτοκινητα οχι ρομποτ!!!!!!!!!!!!!!!!!!οχι pc αυτοκινητα!!!!!!!!!!!!!!!

    • loeb

      Συμφωνω και ειμαι πολεμιος αυτων των εξυπνων συστηματων. Μακρια απο εμας. Ας ειναι καλα οι Μηχανικοι απο το MIT που προχωρησαν σε αυτη την ερευνα.

  • nickgto

    Ωραία μελέτη! Για να μπαίνουνε κάποια πράγματα στην θέση τους..
    Ελπίζω να την λάβουν υπόψην τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες…

  • johny

     αντε μπραβο γιατι σε λιγο θα ξεχασουμε οτι το νουμερο συστημα ενεργητικης ασφαλειας του αυτοκινητου ειναι ο οδηγος

    • johny

      *το νουμερο 1

  • GiorgioValoValkanos

    δεν πρόκειται να τα αποφύγουν όλα αυτά. απλά θα αλλάξει ο τρόπος λειτουργίας τους..

  • nikxan1

    γιαυτο καποιες φορες λεμε οτι “ουκ εν τω πολλω το ευ”
    300 συστηματα σε μια σχετικα ευκολη δουλεια, δεν ειναι σωστα.
    ευκολο, ειναι να πας απο το σημειο Α στο σημειο Β. να βαλεις μπροστα, να πατησεις απομονωση, να σπρωξεις την κουταλα να ανακατεψεις την φασολαδα προς την 1η ταχυτητα, και να φυγεις.
    το να μην γλυστησεις στα νερα, το να μην τρακαρεις, εγγειται ΜΟΝΟ στην κριση του οδηγου…..
    ειχα ενα PUNTO GT αρκετα γρηγορο.
    πως δεν τρακαρα ποτε?? πως δεν εθεσα σε κυνδυνο την ζωη κανενος??
    και πιστεψτε με, το ελυωνα απο την στιγμη που θα εμπαινα, μεχρι την στιγμη που θα εβγαινα. ουτε ESP, ουτε ABS, ουτε DSC ουτε τιποτα!!! ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΡΑ!!!!!!
    μπαινεις τωρα στο μερσεντες, μεχρι και BRAKE ASSIST εχει, λες και δεν ειμαι αξιος εγω να πατησω φρενο.
    ρε α στα διαλα!!!!!!!

    • rikos89

      kata tin gnomi mou to mono sistima pou thelw na exei to autokinito mou eine to ABS
      pisteuvw oti eine to pio xrisimo apo ola ta ilektronika

  • Phaethon

    Εκπαίδευση θέλει ο οδηγός και ένα σχετικά καλά στημένο αυτοκίνητο…

    Όλα αυτά τα συστήματα ασφαλείας μάλλον μας ευνουχίζουν και μας κάνουν χειρότερους οδηγούς.

    • nikxan1

      οχι ρε, τι εκπαιδευση???
      αμα σου δωσουν αυριο ενα VIPER, στην αρχη θα χεστεις πανω σου αν χρειαστει να το βολταρεις.
      θα το οδηγας σιγα-σιγα, γιατι θα φοβασαι μην σε αποκεφαλισει. σιγα-σιγα, θα ξεκινησεις να του τα χωνεις απο σιγα-σιγα, ε μεσα σε ενα 6μηνο το πολυ, θα ξεκινας απο την αρχη της παραλιακης, και θα πηγαινεις με το πλαι μεχρι την γλυφαδα. και επειδη να πιστευεις οτι θα μπορουσες και καλυτερα, θα ξεκινας απο αθηνα, και θα πηγαινεις με το πλαι μεχρι την βαρσοβια!!!

  • Freehorses

    Κοινή λογική λείπει, όχι προηγμένα συστήματα.