Οι ασφαλιστικές εταιρίες περνάνε δύσκολα αφού όλο και περισσότεροι Έλληνες δεν ασφαλίζουν τα αυτοκίνητα τους. Το 2012 θα χαρακτηριστεί ως η χρονιά που θα μειωθούν οι τιμές αφού στο παιχνίδι μπαίνουν νέες πολυεθνικές εταιρίες που προσφέρουν φθηνότερα, με περισσότερες βασικές καλύψεις ( αστικής ευθύνης) ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Επίσης οι εταιρίες αυτές προσφέρουν και επιπλέον προνόμια όπως οδική βοήθεια, αυτοκίνητο αντικατάστασης , φροντίδα ατυχήματος , συνεργαζόμενα η και ιδιόκτητα συνεργεία επισκευής.

Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα εναλλακτικά δίκτυα πώλησης που μειώνουν ακόμα περισσότερο το κόστος πρόσκτησης , όπως το διαδίκτυο (online και απευθείας πωλήσεις ) και οι τράπεζες (Τραπεζοασφαλίσεις).

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, εκτιμάται ότι ο κλάδος από ζημιογόνος μπορεί να γυρίσει σε κερδοφόρος παρά την μείωση του στόλου των ασφαλισμένων αυτοκινήτων (ανασφάλιστα, απόσυρση πινακίδων κυκλοφορίας, μείωση των νέων αδειών κυκλοφορίας). Κι αυτό γιατί όπως εκτιμούν και από στατιστικά στοιχεία, η οικονομική κρίση περιορίζει σημαντικά τις μετακινήσεις με ΙΧ, κάνει τους οδηγούς προσεκτικότερους κάτι που αντανακλάται στην μείωση των ατυχημάτων και κατά συνέπεια των αποζημιώσεων που καταβάλουν οι εταιρίες.

Επιπλέον οι ασφαλιστικές εταιρίες προκειμένου να μειώσουν τα κόστη επεκτείνονται και στον τομέα της φροντίδας μετά το ατύχημα, τόσο με συνεργαζόμενα συνεργεία όσο και με ιδιόκτητα . Ηδη η Ιnteramerican έχει δημιουργήσει και δική της επισκευαστική μονάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση περιορισμού του κόστους έχει συμβάλει η οικονομική κρίση και η αδυναμία των κατόχων ΙΧ να καταβάλουν άμεσα χρήματα για τις επισκευές και στην συνέχεια τα εισπράξουν από την εταιρία. Γιαυτό πλέον οι εταιρίες δίνουν την δυνατότητα να επισκευάσουν οι ίδιες το όχημα και να τα παραδώσουν στον ασφαλισμένο χωρίς υποστεί την οικονομική επιβάρυνση της επισκευής και στην συνέχεια να αποζημιωθεί.

Βέβαια μεγάλο αγκάθι για τις ασφαλιστικές συνεχίζει να είναι το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης Αυτοκινήτου, που έχουν συσσωρευτεί μεγάλες ζημιές από τις εκκρεμείς υποθέσεις ατυχημάτων από τις ασφαλιστικές που έκλεισαν με αποτέλεσμα να βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Αν και αναζητήθηκε λύση με τροπολογία Βενιζέλου με ψαλίδι στις αποζημιώσεις και κύρια για ηθική βλάβη , αποσύρθηκε μετά από αντιδράσεις των δικηγόρων.

Η τελευταία έκκληση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών να βρεθεί λύση, είναι ίσως η απαρχή μια δυσάρεστης συνέχειας που έρχεται . Και αυτό γιατί ένα λουκέτο στο Επικουρικό, πέρα από χαμένες αποζημιώσεις σε δεκάδες χιλιάδες πραγματικά θύματα τροχαίων , θα δημιουργήσει και μείζον θέμα στις περιπτώσεις ατυχημάτων με ανασφάλιστα αυτοκίνητα που καλύπτει το Επικουρικό Κεφάλαιο.

[Πηγή: asfalisinet | Thanks for the tip, Μπάμπη]