Εντάξει, η Jaguar δεν έχει ιδιαίτερα ένδοξο παρελθόν κατασκευής supercars. Έκανε μία προσπάθεια στις αρχές της δεκαετίας του ’90 αλλά όσο θρυλική και αν είναι η XJ220, κακά τα ψέματα, δεν ήταν και ότι καλύτερο έχει δει ο κόσμος. Πριν δύο χρόνια όμως οι Βρετανοί παρουσίασαν στο κοινό την C-X75! Και δεν ξέρω για εσάς αλλά εμένα προσωπικά με έκανε να νιώσω όπως όταν ήμουν 10 χρονών και είχα την αφίσα μίας Countach μόνιμα στον τοίχο! Ήταν supercar εξωτερικά και το powertrain του ήταν για πρώτη φορά μετά απο πολλά χρόνια αυθεντικά εξωτικό! Ηλεκτροκινητήρες στους τροχούς που συνδυάζονταν με τουρμπίνες! Wow!

Πέρυσι όμως ήρθε η αναμενόμενη, αλλά όπως και να έχει ανώμαλη προσγείωση. Η C-X75 θα έμπαινε στην παραγωγή…αλλά χωρίς τις τουρμπίνες. Αντ’ αυτών, η Jaguar σε συνεργασία με την Williams F1, είχε τροποποιήσει το powertrain. Τη θέση των τουρμπίνων θα έπαιρνε ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας…πόσοοο…λογικό. Απογοήτευση…

Τώρα όμως η Jaguar αλλάζει και πάλι γνώμη. Ναι, η C-X75 θα είναι περιορισμένης παραγωγής, μόλις 250 κομμάτια θα παραχθούν και ναι, τα περισσότερα από αυτά θα διαθέτουν το υβριδικό powertrain που σας προανέφερα αλλά μερικά από αυτά τα 250 -πολύ λίγα- θα διαθέτουν όντως το εξωτικό powertrain που είχε το πρωτότυπο, θα διαθέτουν τουρμπίνες! Η εταιρία που κατασκευάζει τις τουρμπίνες ονομάζεται Bladon Jets Engineering Centre και ποσοστό της ανήκει στην Tata που έχει στην κατοχή της και την Jaguar οπότε η σύνδεση είναι απλή.

Οι τουρμπίνες αυτές είναι αρκετά μικρές και παράγουν μόλις 95 ίππους η κάθε μία -που είτε θα πηγαίνουν στους πίσω τροχούς απευθείας είτε θα χρησιμοποιούνται για να φορτίζουν τις μπαταρίες- αλλά σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινήρες η συνολική ιπποδύναμη της C-X75 θα είναι άνωθεν των 700 ίππων που θα της δίνουν την δυνατότητα να φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε περίπου 3 δευτερόλεπτα και τα 160 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 6. Το εντυπωσιακό είναι ότι η Jaguar θα διαθέτει αυτονομία 560 μιλίων και οι εκπομπές ρύπων θα είναι της τάξεως των 25-30 γρ/χλμ!

Το μόνο που μένει πλέον να ελπίζουμε είναι η Jaguar να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες που έχει δημιουργήσει το δικό της marketing και να μην μας απογοητεύσει. Στο κάτω κάτω καιρός είναι κάποιος να δοκιμάσει κάτι πραγματικά εξωτικό στα exotic cars!

[Πηγή: Auto Express]

  • JohnnyXP64

    μακαρι!
    βαρεθηκα τους συμβηβασμους! πρεπει να δοκιμασουμε και αλλα πραγματα!

  • freedoom1013

    Άντε να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητές τους!
    Καιρό τώρα περιμένουμε το αντίστοιχο διαμαντάκι της Porsche, την 918, αλλά αργεί!
    Η Jaguar είναι πολύ ανερχόμενη, έχει κάνει πολλή δουλειά, εμφανισιακά τουλάχιστον με τα supercars της, άλλο αν υστερούν σε επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    • JohnnyXP64

      σε τετοια θεματα δεν μετρανε για μενα τοσο οι επιδοσεις, τι κι αν αντι 700αλογα βγαζει 400 100 καθαρα ανατροχο μας χαλαει? το θεμα ειναι η αυτονομια! να βαζεις τις τουρμπινες κανα 50βενζινη μονο και να σου βγαζουν σε ολες τις ταχητητες αυτονομια 1000χιλιομετρα!!!!

      αυτο θα ειναι SuperCar!

    • freedoom1013

      Μαζί σου 100%, απλά σκέψου ότι το target group τέτοιων αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν κοιτά την αυτονομία όπως εσύ κι εγώ. Δεν τους νοιάζει και λογικό είναι. 
      Δεν ξέρω κατά πόσο επηρεάζονται από τη hybrid μόδα της εποχής οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά πιστεύω ότι κάνουν αυτά που κάνουν, σαν επίδειξη δύναμης και τεχνογνωσίας, στα άγνωστα μέχρι πρότινος νερά των επιδόσεων σε συνδυασμό με το σεβασμό στο περιβάλλον. Πόσα λεφτά είναι διατεθειμένοι να ρίξουν σε R&D γι’ αυτόν τον τομέα, δεν ξέρω, αλλά αλίμονο, όπως λες κι εσύ, δε μας χαλάει να βλέπουμε τέτοιες δημιουργίες, διαφορετικές από τα συνηθισμένα!

  • Tsou Kostas

    και οποιος το παρει θα ψαχνει αεροδρομιο να γεμισει το ρεζερβουαρ?

    • φερτε μου κηροζίνη!!!

    • pariah

      Στην Ελλάδα το service θα το αναλάβει το τεχνικό τμήμα της Ολυμπιακής και αν έχεις πολλά λεφτά πας στον Άραξο

  • fatals

    Και για να το οδηγησεις θα πρεπει να φορας ωτοασπιδες! 

  • JohnnyXP64

    oute thorivo aroplanou tha exei oute tha thelei kirozini min anisixite!
    to simantiko einai pera ton epidoseon na exei trelei autonomia!

    και επιδη ο κοσμος δεν εχει λεφτα για ορικτα καυσημα και μαλακιεσ υβριδικα του κολου που καθε 100χιλιομετρα θελουν γεμισμα ωρων, αναγκαστηκα θα πανε στην καθαρη ενεργεια αργα η γρηγορα γιατι δεν πουλανε αμαξια!!!!!!

    απλα κοιτανε να σμπροξουν το υδρογονο γιατι δεν μπορεις να το βρεις ελευθερο στην φυση μονος σου ειναι σε αυθονια αλλα πανω σε αλλα στοιχεια και θελει διασπαση και ενα χ εργαστηριο, ετσι οι πετραιλαικες θελουν να γινουν υδρογονικες!

    το σιγουρο ειναι οτι δεν θα σε αφησουν να φτιαξεις κατι που θα τρεχει με καυσημο σε αυθονία και που δεν μπορουν να το ελεγχουν! οπως ο ηλεκτρισμος το νερο ο αερας κτλ!!!!!

    εστω ομως και ετσι αν παμε σε υδρογονο, δεν θα εχουν δικαιολογιες να ανεβασουν την τιμη, διοτι τι θα πουν? στο συμπαν το υδρογονο ειναι σπανιο και εξαντλητε? ασε που απο το νερο που βγαζει η εξατμηση, παλι εχει H2 που θα ανακυκλοθει απο την φυση και θα ξαναγινει καυσιμο καθαρο στο αμαξι!

    απλα ειναι θεμα, οσο βγαζουμε λεφτα και οσο βρησκουμε πετρελαιο θα το γαμησουμε την μανα να σας ποιουμε το αιμα και να βγαλουμε οσα προλαβουμε!!!!

    γιατι νομιζεις οτι σου δωσαν επεγερξαστες στα 2Ghz CPU, το 2.000μχ όταν το Lunar Module της NASA που πατησε στο φεγγαρι το 21-7-1969!!!

    η τεχνολογια και τεχνογνοσια υπηρχε 30χρονια πριν! αλλα για 30χρονια σου πουλαγαν 486ΜΜΧ :P

  • Κώστας

    λογικα βασει προδιαγραφων θα ειναι τρομερο,θα γινει μεκελειο με την 918

  • Πέτρος

    Πω πω.Επιτέλους μια αξιοσημείωτη jaguar.Καιρός ήταν.Πολύ ωραία όμως…

  • Hahaha352

    H jaguar EXEI istoria apo supercars.