Audi-Urban-Sportback-Concept-26

Ότι έχετε συνηθίσει όσον αφορά στα ελαστικά των αυτοκινήτων μάλλον θα πρέπει να τα ξεχάσετε αν επαληθευτούν οι προγνώσεις της Pirelli. Σύμφωνα λοιπόν με τον ιταλό κατασκευαστή ελαστικών, όσο περνάνε τα χρόνια, τόσο θα μεγαλώνει η διάμετρος και τόσο θα μικραίνει το πλάτος του πέλματος. Γιατί; Μπορείτε για άλλη μία φορά να κατηγορήσετε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί όσον αφορά στον θόρυβο αλλά και την αντίσταση κύλισης που πρόκειται να επιβληθούν στους κατασκευαστές ελαστικών θα τους οδηγήσουν στην παραγωγή ψηλόλιγνων ελαστικών…

Σύμφωνα με τον Simon Pool, τεχνικό διευθυντή στη Pirelli Αυστραλίας:

Το πρόβλημα με τα ελαστικά σήμερα είναι πως είναι πολύ φαρδιά, κάτι που τα κάνει απαράδεκτα στον θόρυβο και την αντίσταση κύλισης. Η λύση μακροπρόθεσμα είναι να γίνουν τα λάστιχα ψηλά και στενά. Κάνοντάς τα ψηλότερα, μπορείς να κάνεις το ίχνος (τη συνολική επιφάνεια του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με τον δρόμο) στενό και μακρύ ώστε να μείνει ίδιο με τα σημερινά ελαστικά.

Η πρόβλεψη του κου Pool είναι πως μέχρι το 2020 η διάμετρος ενός τυπικού ελαστικού θα αυξηθεί από τις 16 ίντσες που είναι σήμερα στις 21 ενώ αντίστοιχα θα μειωθεί το πέλμα! Οι κανονισμοί που αφορούν στα ελαστικά τέθηκαν σε εφαρμογή πέρυσι και θα αλλάξουν το 2016 και ξανά το 2020. Σύμφωνα με τον Pool και πάλι

Υπάρχουν και τώρα βαθμολογίες για λάστιχα με υπέρ-χαμηλή αντίσταση κύλισης και υπάρχουν και τώρα ελαστικά ΑΑ, δηλαδή ελαστικά που παίρνουν Α στην αντίσταση κύλισης και Α στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αλλά με τις αλλαγές στους νόμους, θα γίνει πολύ πιο δύσκολο να πάρει κανείς ΑΑ βαθμολογία εκτός αν κάνουμε κάτι διαφορετικό.

Δείτε για παράδειγμα το Urban Concept της Audi, ένα ελαφρύ διθέσιο με ελαστικά που μοιάζουν περισσότερο μοτοσυκλέτας παρά αυτοκινήτου. Είναι σαν να γυρνάμε στις παλιές μέρες, σαν να γυρνάμε 100 χρόνια πίσω το ρολόι.

Pirelli-Cinturato-P1

[Πηγή: Goauto]