Juan Manuel Fangio Mercedes W196R 1954 Formula 1 (3)

Το ρίσκο που εμπεριέχεται στην επένδυση σε συλλεκτικά αντικείμενα είναι μεγάλο και αδιαμφισβήτητο και τα αυτοκίνητα δεν αποτελούν εξαίρεση. Πρέπει να διατηρούνται σε άριστη κατάσταση, να υπάρχει κάποιος ασφαλής χώρος φύλαξης και εν τέλει, πρέπει να πωληθούν γιατί όπως προανέφερα αποτελούν επενδύσεις. Βέβαια, αν μιλάμε για αυτοκίνητα, τότε εκεί μπαίνει στο παιχνίδι και η χρήση. Εννοώ πως κάθε χιλιόμετρο που κάνει ένα ακριβό συλλεκτικό όχημα, του ρίχνει την αξία του ενώ υπάρχει και ο κίνδυνος ατυχήματος που θα καταστρέψει την επένδυσή σου. Όμως, τα τελευταία χρόνια, οι τιμές των κλασσικών/συλλεκτικών αντικειμένων έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και αυτό περιλαμβάνει και τα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με το Economist που σε συνεργασία με το Historic Automobile Group έκανε μία λίστα με τα 50 πολυτιμότερα αυτοκίνητα, η περασμένη δεκαετία ήταν μία πολύ καλή περίοδος να επενδύσει κάποιος σε τέτοιου είδους οχήματα. Από το 2002, η αξία τους έχει ανέβει 450%, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό του MSCI World index –ένας δείκτης μετοχών σε αναπτυγμένες χώρες– που αυξήθηκε κατά 147% «μόλις»! Παραδείγματα υπάρχουν πολλά και τα περισσότερα αν όχι όλα τα έχετε δει ανά περιόδους και στις σελίδες μας. Δείτε τι έχει πωληθεί και πόσο στο Pebble Beach πχ. Κάθε χρόνο, σε κάποια μεγάλη δημοπρασία, κάποιο αυτοκίνητο θα μπει με άνεση στη λίστα με τα ακριβότερα κλασσικά αυτοκίνητα στην ιστορία. Κάθε χρόνο η λίστα αυτή ανανεώνεται!

Βέβαια, επειδή εμείς φροντίζουμε για την ευημερία σας και σας δίνουμε και φανταστικά επενδυτικά tips, έχουμε ήδη κάνει και παρουσιάσει την λίστα μας με μελλοντικά κλασσικά. Γιατί στην τελική, αν έχεις μερικά εκατομμύρια να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο που ήδη είναι κλασικό τότε μάλλον δεν έχεις ανάγκη τα λεφτά. Φυσικά, υπάρχει και η δυνατότητα να «επενδύσετε» σε γραμματόσημα, νομίσματα ή ακόμα και βιολιά που σύμφωνα με το Economist αύξησαν την αξία τους την περασμένη δεκαετία ενώ τέλος, αν δεν είστε επενδυτικός τύπος, μπορείτε απλά να δουλέψετε σκληρά… αν βρείτε δουλειά… και αν σας πληρώνουν σε αυτήν…

[Πηγή: The Economist]