Onboard look from BMW i8 accelerating to 130 km:h

Δεν αργεί να έρθει το καλοκαίρι, όπου από τον Ιούνιο η BMW θα ξεκινήσει τις παραδόσεις του i8, καθώς η παραγωγή του ξεκινάει μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει πως η ζήτηση για το i8 ήδη υπερβαίνει τον προγραμματισμένο αρχικό, κλιμακούμενο όγκο παραγωγής.

Ένα πράγμα που μας έλειπε μέχρι σήμερα είναι ο ήχος που θα παράγει το βαυαρέζικο υβριδικό supercar. To πρόβλημα είναι δε περιμένουμε να έχει κάποιο φανταχτερό ήχο το μηχανικό σύνολο καθώς αυτό αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστά άξονα απόδοσης 96kW (131 ίππων) με 250 Nm ροπής και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα απόδοσης 231 ίππων με 320 Nm ροπής, με την συνολική απόδοση να ανέρχεται στα 362 άλογα με 570 Nm ροπής. Όμως η απάντηση έρχεται στο παρακάτω βίντεο που το ηχητικό αποτέλεσμα είναι σίγουρα αρκούντως εντυπωσιακό. Είμαι βέβαιος, όμως, ότι η γερμανική εταιρία έχει χρησιμοποιήσει τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός πιο πλούσιου ήχου (και ψεύτικου;) στη καμπίνα, αν και στην περιγραφή του βίντεο αναφέρεται ότι το σύστημα Active Sound είναι απενεργοποιημένο.

Μηχανικά, όπως ξέρουμε, οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με ένα νέο 6-τάχυτο κιβώτιο το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά ώστε να μεγιστοποιούνται οι επιδόσεις του αυτοκινήτου. Έχει αυτονομία 37 χλμ και τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, καταναλώνει μόλις 2,1 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 49 γρ/χλμ CO2, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,4 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα.

Οι μπαταρίες 5 kWh φορτίζουν είτε μέσω απλής ηλεκτρικής πρίζας μέσα σε 3 ώρες, είτε μέσω του ταχυφορτιστή i Wallbox μέσα σε 2 ώρες. Η συνδυασμένη αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χλμ στο πρόγραμμα Comfort, ενώ στο πρόγραμμα Eco Pro αυτή αυξάνεται κατά 20%. Στο Sport από την άλλη, η αυτονομία μειώνεται. Αρκετά μέρη του σασί και του σώματος είναι κατασκευασμένα από CFRP, αλουμίνιο και μαγνήσιο, κάνοντας το αυτοκίνητο να μην ξεπερνά τα 1.490 κιλά.

Το i8 έχει αναλογία βάρους 50:50, μήκος 4.689 mm, πλάτος 1.942 mm, ύψος 1.293 mm και μετατρόχιο 2.800 mm. Έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 Cd, φορά ζάντες 20″, ενώ για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής τοποθετούνται λέιζερ φωτιστικά σώματα και το Gorilla glass της Corning. Έτσι τα τζάμια των παράθυρων του i8 είναι κατασκευασμένα από παρόμοιο υλικό που κατασκευάζονται οι οθόνες των κινητών τηλεφώνων, τα οποία είναι πάχους μόλις 0,7 mm έχοντας ανάμεσα τους ηχομονωτικό υλικό.

[Πηγή: YouTube]