Lewis Hamilton

Η πίστα τού Μπαχρέιν υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς με τον παραδοσιακό τρόπο: ο ήλιος χτυπούσε ανενόχλητος την πίστα και οι θερμοκρασίες ήταν στους 25°C και 46°C, σε αέρα και πίστα, αντίστοιχα. Όπως ορίζουν οι φετινοί κανονισμοί, η Pirelli δίνει, στο FP1, σε κάθε οδηγό ένα επιπλέον σετ τής σκληρότερης γόμας, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν στο πρώτο μισάωρο.

Το αποτέλεσμα από την πρώτη περίοδο είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο: η Mercedes δείχνει ότι είναι πολύ δυνατή και στο Sakhir, τη στιγμή που η Red Bull δε θέλησε να δείξει την πραγματική της ταχύτητα, όπως κάνει συνήθως την Παρασκευή. Η Ferrari -συγκεκριμένα ο Alonso- βρέθηκε αρκετά κοντά στις Mercedes, ενώ τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes-Benz αρέσκονται στη συγκεκριμένη πίστα, λόγω των ευθειών.

Ο Hulkenberg ήταν για άλλη μια φορά πολύ γρήγορος μέσα στη Force India, με τον χρόνο του να είναι μπροστά από τις McLaren και τον Raikkonen. Θετική έκπληξη είναι το γεγονός ότι η Lotus δεν είχε ιδιαίτερα προβλήματα με την E22, και κατάφερε να πάρει δεδομένα από 55 γύρους. Ας δούμε, όμως, πώς εξελίχθηκαν οι δοκιμές.

Η πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών δεν ξεκίνησε καλά για τη McLaren, με τον Kevin Magnussen να λέει στην ενδοεπικοινωνία ότι η MP4-29 του έχει πρόβλημα με τα φρένα, μόλις 11 λεπτά μετά από την έναρξη. Ο πρώτος χρόνος γράφτηκε από τον Robin Frinjs τής Caterham, στο τέλος τού πρώτο τέταρτου, και δεν άργησαν ν’ ακολουθήσουν οι Giedo van der Garde που οδήγησε για τη Williams, αλλά και ο Felipe Nars, ο οποίος πήρε τη θέση τού Valtteri Bottas.

Καθώς έληγε το μισάωρο, οι μεγάλοι έβγαιναν στην πίστα, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το επιπλέον σετ, με την πίστα να παραμένει πολύ σκονισμένη και τη Mercedes να κάνει γρήγορα το “1-2”. Την ίδια ώρα, όσο καλή ήταν η W05, τόσο κακή ήταν η E22, όπως είπε ο Romain Grosjean, που είχε πρόβλημα με το πώς συμπεριφέρεται το πίσω μέρος. Οι μόνοι που δεν σημείωσαν χρόνο στα 30 πρώτα λεπτά ήταν οι Felipe Massa και Marcus Ericsson.

Στα πρώτα 20 λεπτά τής τελευταίας ώρας, λίγα μονοθέσια βρισκόταν στην πίστα, και οι μεγάλοι περίμεναν από τους οδηγούς-σκούπες να καθαρίσουν λίγο την πίστα, για να πάρουν πιο αξιόπιστα δεδομένα για τη φθορά των ελαστικών και για τη συμπεριφορά των μονοθεσίων τους.

Ένα αξιοπερίεργο γεγονός συνέβη 40 λεπτά πριν από τη λήξη: ο Fernando Alonso θέλησε να βγει στην πίστα, αλλά σταμάτησε την F14 T στο pit lane, καθώς το εμπρός αριστερά ελαστικό ήταν από τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα 3 ελαστικά που ήταν η μέση γόμα! Προφανώς, ο μηχανικός που επέλεξε το ελαστικό δε θα είδε ότι είναι η μαλακή γόμα, η οποία δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο FP1, γιατί οι κανονισμοί λένε ότι μόνο η σκληρότερη από τις δύο γόμες μπορεί να χρησιμοποιηθεί.

Έτσι, οι μηχανικοί τράβηξαν τον Ισπανό ξανά στο γκαράζ, για να του αλλάξουν το λανθασμένο ελαστικό. Τελικά, η Ferrari είπε ότι έφταιγε το κάλυμμα του ελαστικού, διότι έγραφε ότι είναι η μέση γόμα, άρα η ευθύνη βαραίνει αυτόν που τύλιξε το μαλακό ελαστικό με κάλυμμα που έγραφε ότι είναι η μέση γόμα.

Από τους μεγάλους συνδυασμούς, μόνο ο Vettel και ο Ricciardo ήταν στην πίστα πριν από το τελευταίο μισάωρο, τους οποίους ακολούθησε και ο Massa, που δεν είχε γράψει ακόμα χρόνο, παρόλο που πέρασε μία ώρα από το ξεκίνημα. Όταν οι τρεις τους μπήκαν στα pits, οι Button και Magnussen βγήκαν στην πίστα, που βρισκόταν στις θέσεις 4 και 5 εκείνη τη στιγμή, με τον Βρετανό να είναι 3 δέκατα ταχύτερος από τον νεαρό Δανό.

Η Ferrari έβγαλε τα μονοθέσιά της στην πίστα 17 λεπτά πριν από το τέλος, με τον Alonso να κατεβάζει κατά 4 δέκατα τον πρώτο χρόνο τού Hamilton και τον Raikkonen ν’ ανεβαίνει στην 5η θέση. Οι δύο Mercedes συνέχιζαν να βρίσκονται στο γκαράζ, μέχρι τη στιγμή που ο Rosberg βγήκε για τους τελευταίους του γύρους, 13 λεπτά πριν από το τέλος. Σε λίγο βγήκε και ο Hamilton, με την πίστα να είναι πιο καθαρή στα τελευταία λεπτά και τους οδηγούς να βελτιώνουν τον καλύτερο τους χρόνο.

Η πρωτιά τού Alonso κράτησε μόλις 6 λεπτά, μιας και ο Rosberg είδε ξανά το όνομά του στην πρώτη θέση. Ο Hamilton έγραψε το “1-2” για τη Mercedes, ρίχνοντας τον καλύτερο χρόνο τού team-mate του κατά 2 δέκατα, δείχνοντας από νωρίς ότι οι δυο τους θα είναι δύσκολοι αντίπαλοι για τρίτο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο. Τα πράγματα δεν άλλαξαν στη συνέχεια, αφού οι οδηγοί συνέχισαν να κάνουν γύρους για αξιολογήσουν τη φθορά των ελαστικών.

Όλες οι διαδικασίες τού Grand Prix έχουν μετακινηθεί φέτος, και το FP2 θα ξεκινήσεις στις 18:00, τοπική και ώρα Ελλάδας. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο.

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:37.502 14
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:37.733 0.231 13
3 14 Fernando Alonso Ferrari 1:37.953 0.451 17
4 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:38.122 0.620 10
5 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:38.636 1.134 16
6 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:38.783 1.281 12
7 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:38.949 1.447 15
8 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:39.056 1.554 24
9 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:39.102 1.600 21
10 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:39.389 1.887 16
11 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39.533 2.031 11
12 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:39.862 2.360 26
13 40 Felipe Nasr Williams-Mercedes 1:40.078 2.576 14
14 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:40.406 2.904 19
15 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:40.652 3.150 20
16 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:40.793 3.291 31
17 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:40.889 3.387 20
18 36 Giedo van der Garde Sauber-Ferrari 1:40.913 3.411 20
19 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:41.036 3.534 24
20 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:41.794 4.292 20
21 46 Robin Frijns Caterham-Renault 1:42.417 4.915 35
22 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:42.711 5.209 21
Θέση No Οδηγός Τοπική Ώρα Ταχύτητα
1 27 Nico Hulkenberg 15:21:28 327.8
2 44 Lewis Hamilton 15:20:34 323.3
3 40 Felipe Nasr 14:23:53 323.1
4 6 Nico Rosberg 14:24:22 322.7
5 11 Sergio Perez 15:02:16 321.1
6 20 Kevin Magnussen 14:23:44 320.9
7 22 Jenson Button 14:23:07 320.6
8 19 Felipe Massa 15:24:40 320.1
9 26 Daniil Kvyat 14:25:16 318.2
10 25 Jean-Eric Vergne 15:24:06 315.1
11 3 Daniel Ricciardo 15:19:30 313.5
12 9 Marcus Ericsson 15:19:55 313.3
13 46 Robin Frijns 15:23:44 313.1
14 14 Fernando Alonso 14:23:24 310.6
15 36 Giedo van der Garde 15:21:20 310.6
16 8 Romain Grosjean 14:24:23 309.2
17 13 Pastor Maldonado 15:24:30 309.0
18 7 Kimi Räikkönen 15:14:53 308.3
19 4 Max Chilton 14:22:16 306.2
20 17 Jules Bianchi 15:17:31 305.4
21 1 Sebastian Vettel 15:00:16 303.2
22 99 Adrian Sutil 14:20:17 302.5
Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 30.649
2 6 Nico Rosberg 30.738
3 27 Nico Hulkenberg 30.800
4 14 Fernando Alonso 31.053
5 22 Jenson Button 31.068
6 11 Sergio Perez 31.172
7 40 Felipe Nasr 31.199
8 20 Kevin Magnussen 31.275
9 26 Daniil Kvyat 31.298
10 7 Kimi Räikkönen 31.306
11 19 Felipe Massa 31.395
12 25 Jean-Eric Vergne 31.458
13 1 Sebastian Vettel 31.479
14 3 Daniel Ricciardo 31.546
15 99 Adrian Sutil 31.675
16 17 Jules Bianchi 31.752
17 36 Giedo van der Garde 31.778
18 8 Romain Grosjean 31.955
19 4 Max Chilton 32.017
20 9 Marcus Ericsson 32.062
21 46 Robin Frijns 32.112
22 13 Pastor Maldonado 32.185
Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 42.595
2 14 Fernando Alonso 42.598
3 6 Nico Rosberg 42.639
4 27 Nico Hulkenberg 42.893
5 26 Daniil Kvyat 43.010
6 7 Kimi Räikkönen 43.057
7 1 Sebastian Vettel 43.063
8 25 Jean-Eric Vergne 43.131
9 22 Jenson Button 43.181
10 20 Kevin Magnussen 43.215
11 11 Sergio Perez 43.471
12 3 Daniel Ricciardo 43.546
13 99 Adrian Sutil 43.675
14 19 Felipe Massa 43.678
15 13 Pastor Maldonado 43.819
16 17 Jules Bianchi 43.915
17 40 Felipe Nasr 43.944
18 36 Giedo van der Garde 44.094
19 8 Romain Grosjean 44.190
20 4 Max Chilton 44.208
21 46 Robin Frijns 44.564
22 9 Marcus Ericsson 44.879
Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 24.258
2 14 Fernando Alonso 24.302
3 6 Nico Rosberg 24.356
4 22 Jenson Button 24.387
5 7 Kimi Räikkönen 24.420
6 27 Nico Hulkenberg 24.421
7 11 Sergio Perez 24.428
8 20 Kevin Magnussen 24.459
9 19 Felipe Massa 24.460
10 40 Felipe Nasr 24.671
11 26 Daniil Kvyat 24.748
12 1 Sebastian Vettel 24.773
13 13 Pastor Maldonado 24.789
14 8 Romain Grosjean 24.891
15 25 Jean-Eric Vergne 24.931
16 99 Adrian Sutil 24.958
17 36 Giedo van der Garde 24.994
18 3 Daniel Ricciardo 25.032
19 17 Jules Bianchi 25.153
20 4 Max Chilton 25.227
21 46 Robin Frijns 25.270
22 9 Marcus Ericsson 25.434

[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Andrew Hone/Pirelli]