Η πίστα τού Μπαχρέιν υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς με τον παραδοσιακό τρόπο: ο ήλιος χτυπούσε ανενόχλητος την πίστα και οι θερμοκρασίες ήταν στους 25°C και 46°C, σε αέρα και πίστα, αντίστοιχα. Όπως ορίζουν οι φετινοί κανονισμοί, η Pirelli δίνει, στο FP1, σε κάθε οδηγό ένα επιπλέον σετ τής σκληρότερης γόμας, το οποίο πρέπει να χρησιμοποιήσουν στο πρώτο μισάωρο.
Το αποτέλεσμα από την πρώτη περίοδο είναι λίγο-πολύ αναμενόμενο: η Mercedes δείχνει ότι είναι πολύ δυνατή και στο Sakhir, τη στιγμή που η Red Bull δε θέλησε να δείξει την πραγματική της ταχύτητα, όπως κάνει συνήθως την Παρασκευή. Η Ferrari -συγκεκριμένα ο Alonso- βρέθηκε αρκετά κοντά στις Mercedes, ενώ τα μονοθέσια με κινητήρα Mercedes-Benz αρέσκονται στη συγκεκριμένη πίστα, λόγω των ευθειών.
Ο Hulkenberg ήταν για άλλη μια φορά πολύ γρήγορος μέσα στη Force India, με τον χρόνο του να είναι μπροστά από τις McLaren και τον Raikkonen. Θετική έκπληξη είναι το γεγονός ότι η Lotus δεν είχε ιδιαίτερα προβλήματα με την E22, και κατάφερε να πάρει δεδομένα από 55 γύρους. Ας δούμε, όμως, πώς εξελίχθηκαν οι δοκιμές.
Η πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών δεν ξεκίνησε καλά για τη McLaren, με τον Kevin Magnussen να λέει στην ενδοεπικοινωνία ότι η MP4-29 του έχει πρόβλημα με τα φρένα, μόλις 11 λεπτά μετά από την έναρξη. Ο πρώτος χρόνος γράφτηκε από τον Robin Frinjs τής Caterham, στο τέλος τού πρώτο τέταρτου, και δεν άργησαν ν’ ακολουθήσουν οι Giedo van der Garde που οδήγησε για τη Williams, αλλά και ο Felipe Nars, ο οποίος πήρε τη θέση τού Valtteri Bottas.
Καθώς έληγε το μισάωρο, οι μεγάλοι έβγαιναν στην πίστα, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το επιπλέον σετ, με την πίστα να παραμένει πολύ σκονισμένη και τη Mercedes να κάνει γρήγορα το “1-2”. Την ίδια ώρα, όσο καλή ήταν η W05, τόσο κακή ήταν η E22, όπως είπε ο Romain Grosjean, που είχε πρόβλημα με το πώς συμπεριφέρεται το πίσω μέρος. Οι μόνοι που δεν σημείωσαν χρόνο στα 30 πρώτα λεπτά ήταν οι Felipe Massa και Marcus Ericsson.
Στα πρώτα 20 λεπτά τής τελευταίας ώρας, λίγα μονοθέσια βρισκόταν στην πίστα, και οι μεγάλοι περίμεναν από τους οδηγούς-σκούπες να καθαρίσουν λίγο την πίστα, για να πάρουν πιο αξιόπιστα δεδομένα για τη φθορά των ελαστικών και για τη συμπεριφορά των μονοθεσίων τους.
Ένα αξιοπερίεργο γεγονός συνέβη 40 λεπτά πριν από τη λήξη: ο Fernando Alonso θέλησε να βγει στην πίστα, αλλά σταμάτησε την F14 T στο pit lane, καθώς το εμπρός αριστερά ελαστικό ήταν από τη μαλακή γόμα, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα 3 ελαστικά που ήταν η μέση γόμα! Προφανώς, ο μηχανικός που επέλεξε το ελαστικό δε θα είδε ότι είναι η μαλακή γόμα, η οποία δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο FP1, γιατί οι κανονισμοί λένε ότι μόνο η σκληρότερη από τις δύο γόμες μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
Έτσι, οι μηχανικοί τράβηξαν τον Ισπανό ξανά στο γκαράζ, για να του αλλάξουν το λανθασμένο ελαστικό. Τελικά, η Ferrari είπε ότι έφταιγε το κάλυμμα του ελαστικού, διότι έγραφε ότι είναι η μέση γόμα, άρα η ευθύνη βαραίνει αυτόν που τύλιξε το μαλακό ελαστικό με κάλυμμα που έγραφε ότι είναι η μέση γόμα.
Από τους μεγάλους συνδυασμούς, μόνο ο Vettel και ο Ricciardo ήταν στην πίστα πριν από το τελευταίο μισάωρο, τους οποίους ακολούθησε και ο Massa, που δεν είχε γράψει ακόμα χρόνο, παρόλο που πέρασε μία ώρα από το ξεκίνημα. Όταν οι τρεις τους μπήκαν στα pits, οι Button και Magnussen βγήκαν στην πίστα, που βρισκόταν στις θέσεις 4 και 5 εκείνη τη στιγμή, με τον Βρετανό να είναι 3 δέκατα ταχύτερος από τον νεαρό Δανό.
Η Ferrari έβγαλε τα μονοθέσιά της στην πίστα 17 λεπτά πριν από το τέλος, με τον Alonso να κατεβάζει κατά 4 δέκατα τον πρώτο χρόνο τού Hamilton και τον Raikkonen ν’ ανεβαίνει στην 5η θέση. Οι δύο Mercedes συνέχιζαν να βρίσκονται στο γκαράζ, μέχρι τη στιγμή που ο Rosberg βγήκε για τους τελευταίους του γύρους, 13 λεπτά πριν από το τέλος. Σε λίγο βγήκε και ο Hamilton, με την πίστα να είναι πιο καθαρή στα τελευταία λεπτά και τους οδηγούς να βελτιώνουν τον καλύτερο τους χρόνο.
Η πρωτιά τού Alonso κράτησε μόλις 6 λεπτά, μιας και ο Rosberg είδε ξανά το όνομά του στην πρώτη θέση. Ο Hamilton έγραψε το “1-2” για τη Mercedes, ρίχνοντας τον καλύτερο χρόνο τού team-mate του κατά 2 δέκατα, δείχνοντας από νωρίς ότι οι δυο τους θα είναι δύσκολοι αντίπαλοι για τρίτο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο. Τα πράγματα δεν άλλαξαν στη συνέχεια, αφού οι οδηγοί συνέχισαν να κάνουν γύρους για αξιολογήσουν τη φθορά των ελαστικών.
Όλες οι διαδικασίες τού Grand Prix έχουν μετακινηθεί φέτος, και το FP2 θα ξεκινήσεις στις 18:00, τοπική και ώρα Ελλάδας. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Free Practice 1[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:37.502 | 14 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:37.733 | 0.231 | 13 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:37.953 | 0.451 | 17 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:38.122 | 0.620 | 10 |
5 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:38.636 | 1.134 | 16 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:38.783 | 1.281 | 12 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:38.949 | 1.447 | 15 |
8 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:39.056 | 1.554 | 24 |
9 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:39.102 | 1.600 | 21 |
10 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:39.389 | 1.887 | 16 |
11 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:39.533 | 2.031 | 11 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:39.862 | 2.360 | 26 |
13 | 40 | Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1:40.078 | 2.576 | 14 |
14 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:40.406 | 2.904 | 19 |
15 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:40.652 | 3.150 | 20 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:40.793 | 3.291 | 31 |
17 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:40.889 | 3.387 | 20 |
18 | 36 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:40.913 | 3.411 | 20 |
19 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:41.036 | 3.534 | 24 |
20 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:41.794 | 4.292 | 20 |
21 | 46 | Robin Frijns | Caterham-Renault | 1:42.417 | 4.915 | 35 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:42.711 | 5.209 | 21 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 27 | Nico Hulkenberg | 15:21:28 | 327.8 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 15:20:34 | 323.3 |
3 | 40 | Felipe Nasr | 14:23:53 | 323.1 |
4 | 6 | Nico Rosberg | 14:24:22 | 322.7 |
5 | 11 | Sergio Perez | 15:02:16 | 321.1 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 14:23:44 | 320.9 |
7 | 22 | Jenson Button | 14:23:07 | 320.6 |
8 | 19 | Felipe Massa | 15:24:40 | 320.1 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 14:25:16 | 318.2 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 15:24:06 | 315.1 |
11 | 3 | Daniel Ricciardo | 15:19:30 | 313.5 |
12 | 9 | Marcus Ericsson | 15:19:55 | 313.3 |
13 | 46 | Robin Frijns | 15:23:44 | 313.1 |
14 | 14 | Fernando Alonso | 14:23:24 | 310.6 |
15 | 36 | Giedo van der Garde | 15:21:20 | 310.6 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 14:24:23 | 309.2 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 15:24:30 | 309.0 |
18 | 7 | Kimi Räikkönen | 15:14:53 | 308.3 |
19 | 4 | Max Chilton | 14:22:16 | 306.2 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 15:17:31 | 305.4 |
21 | 1 | Sebastian Vettel | 15:00:16 | 303.2 |
22 | 99 | Adrian Sutil | 14:20:17 | 302.5 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 30.649 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 30.738 |
3 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.800 |
4 | 14 | Fernando Alonso | 31.053 |
5 | 22 | Jenson Button | 31.068 |
6 | 11 | Sergio Perez | 31.172 |
7 | 40 | Felipe Nasr | 31.199 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 31.275 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 31.298 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | 31.306 |
11 | 19 | Felipe Massa | 31.395 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 31.458 |
13 | 1 | Sebastian Vettel | 31.479 |
14 | 3 | Daniel Ricciardo | 31.546 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 31.675 |
16 | 17 | Jules Bianchi | 31.752 |
17 | 36 | Giedo van der Garde | 31.778 |
18 | 8 | Romain Grosjean | 31.955 |
19 | 4 | Max Chilton | 32.017 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 32.062 |
21 | 46 | Robin Frijns | 32.112 |
22 | 13 | Pastor Maldonado | 32.185 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 42.595 |
2 | 14 | Fernando Alonso | 42.598 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 42.639 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 42.893 |
5 | 26 | Daniil Kvyat | 43.010 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | 43.057 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | 43.063 |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | 43.131 |
9 | 22 | Jenson Button | 43.181 |
10 | 20 | Kevin Magnussen | 43.215 |
11 | 11 | Sergio Perez | 43.471 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | 43.546 |
13 | 99 | Adrian Sutil | 43.675 |
14 | 19 | Felipe Massa | 43.678 |
15 | 13 | Pastor Maldonado | 43.819 |
16 | 17 | Jules Bianchi | 43.915 |
17 | 40 | Felipe Nasr | 43.944 |
18 | 36 | Giedo van der Garde | 44.094 |
19 | 8 | Romain Grosjean | 44.190 |
20 | 4 | Max Chilton | 44.208 |
21 | 46 | Robin Frijns | 44.564 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 44.879 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 24.258 |
2 | 14 | Fernando Alonso | 24.302 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 24.356 |
4 | 22 | Jenson Button | 24.387 |
5 | 7 | Kimi Räikkönen | 24.420 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 24.421 |
7 | 11 | Sergio Perez | 24.428 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 24.459 |
9 | 19 | Felipe Massa | 24.460 |
10 | 40 | Felipe Nasr | 24.671 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 24.748 |
12 | 1 | Sebastian Vettel | 24.773 |
13 | 13 | Pastor Maldonado | 24.789 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 24.891 |
15 | 25 | Jean-Eric Vergne | 24.931 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 24.958 |
17 | 36 | Giedo van der Garde | 24.994 |
18 | 3 | Daniel Ricciardo | 25.032 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 25.153 |
20 | 4 | Max Chilton | 25.227 |
21 | 46 | Robin Frijns | 25.270 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | 25.434 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Andrew Hone/Pirelli]