your-chance-to-make-nissan-build-an-affordable-sportscar-idx-freeflow-and-idx-nismo-concepts-video-71405_1

Δεν ξέρω για εσένα, αλλά εγώ, από την πρώτη στιγμή που είδα τα IDx Freeflow και Nismo στην έκθεση του Τόκιο τον Νοέμβριο του 2013, εντυπωσιάστηκα. Έκτοτε βέβαια, το αν θα περάσουν ή όχι στην παραγωγή εξαρτάται από το ποιος κάνει δηλώσεις. Μία ακούμε πως θα περάσουν, μία πως δεν θα περάσουν, την επόμενη πως θα περάσουν αλλά δεν θα έχουν τον σχεδιασμό των concepts κ.ο.κ. Το θέμα είναι όμως ότι τα πρωτότυπα άρεσαν στο κοινό και η αγορά χρειάζεται μικρά, προσιτά sports cars. Η Nissan το ξέρει αυτό και ο Επικεφαλής Σχεδιασμού και Αντιπρόεδρος της, Shiro Nakamura, μας δίνει μία εντελώς νέα άποψη επί του θέματος.

Σύμφωνα με τον Nakamura-san, τα sports cars είναι στο DNA της Nissan και θα συνεχίσει να τα παράγει. Όμως η γκάμα των sports car που θα παράγει, πρέπει να προσαρμοστεί στις εποχές… στην ανάγκη, να γίνει μία “επανεκκίνηση”. Δεν τίθεται αμφιβολία, πως στην κορυφή αυτής της γκάμας, θα παραμείνει το GT-R. Το τρέχον GT-R, είναι ήδη στον 7ο χρόνο της ζωής του και η επόμενη γενιά, ενώ εξελίσσεται, απέχει τουλάχιστον 2-3 χρόνια από την παραγωγή. Τι θα γίνει όμως κάτω από τον “σφαγέα γιγάντων”;

Το Z, είναι ένα προσιτό sports car, αλλά το τρέχον Z, έχει γίνει “δυσπρόσιτο” […] Έχει γίνει μεγαλύτερο και πιο ακριβό.

Πώς θα επιστρέψει στις ρίζες του; Με τον συνδυασμό του με ένα “όχι τόσο φουτουριστικό, αλλά φρέσκο” σχέδιο όπως αυτό των IDx. Φυσικά, αυτή η προσέγγιση είναι άσκηση για δυνατούς λύτες και για να υπάρχει τέτοιου είδους συνέργεια απαιτείται χρόνος και προσπάθεια, αλλά ο Nakamura-san πιστεύει ότι μπορεί να γίνει. Αν θέλει μία γκάμα που θα αποτελείται από το high-end, super-performance άκρο (GT-R) και το πιο προσιτό, πιο γήινο άκρο (Z ή IDx), πρέπει να γίνει.