2016 Nissan GT-R

Έχουν περάσει 7 χρόνια από την παρουσίαση του Nissan GT-R R35 και ήρθε η ώρα για ανανέωση. Από πλευράς επιδόσεων δεν είναι απαραίτητη καθώς ο “Godzilla” μπορεί ακόμα να σταθεί απέναντι στους καλύτερους, αλλά αυτό δεν αρκεί… Το GT-R πρέπει να είναι ένα βήμα μπροστά και η Nissan θα έχει φροντίσει γι’ αυτό, όταν παρουσιαστεί το νέο μοντέλο στα τέλη του 2015.


Δύο βασικά “προβλήματα” πρέπει να λυθούν με το R36. Πρώτον, πρέπει να πουλάει και όχι μόνο αυτό, αλλά να φέρνει χρήμα. Αυτή τη στιγμή, το R35 GT-R πουλάει κάθε μήνα –κατά μέσο όρο- περίπου 90 αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. και 60 στην Ιαπωνία. Φυσικά, ποτέ δεν ήταν το GT-R αυτοκίνητο με μεγάλο όγκο πωλήσεων αλλά προφανώς, οι ιθύνοντες κρίνουν πως πρέπει να πετύχει καλύτερα νούμερα. Ένας τρόπος για αύξηση των πωλήσεων, είναι ο σχεδιασμός. Εκεί, η απόφαση έχει ληφθεί. Οι φήμες λένε πως το R36, όχι μόνο θα μοιάζει με το Concept 2020 Vision Gran Turismo που είδαμε και από κοντά στο Goodwood FoS, αλλά θα διαθέτει και LMP-style ανθρακονημάτινη περιβολή.

Δεύτερον, πρέπει να θέσει ξανά τα standards στον τομέα των επιδόσεων. Εκεί, οι μηχανικοί αποφάσισαν να τα παίξουν όλα για όλα. Γνωρίζουμε πως το R36 GT-R θα είναι υβριδικό. Εν μέρει, αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Nissan θα συμμετέχει στην LMP1 κατηγορία του Le Mans με το Nissan GT-R LM Nismo (ή το αντίστροφο, αλλά ας μην μπλέξουμε με το αν η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα). Για να κρατηθεί το κόστος σε λογικά επίπεδα, θα διατηρηθεί ότι γίνεται από το υπάρχον powertrain. Αυτό σημαίνει πως ο twin-turbo V6 των 3.8 λίτρων θα παραμείνει κάτω από το καπό αλλά η ισχύς θα ανέβει στα 650 περίπου άλογα. Ακριβώς πίσω από τον κινητήρα, θα τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης περίπου 150 ίππων, ανεβάζοντας την συνδυαστική απόδοση στα 800 άλογα. Όμως το 6-τάχυτο DCT κιβώτιο, δεν αντέχει τη ροπή. Θα πρέπει να αντικατασταθεί και οι πηγές αναφέρουν πως τη θέση του θα πάρει ένα ανθεκτικότερο, 8-τάχυτο κιβώτιο.

Όλη αυτή η ισχύς όμως, δημιουργεί προβληματισμούς για την ψύξη των μηχανικών μερών. Εκεί θα αποδώσει το LMP1 πρόγραμμα αφού οι μηχανικοί της Nissan θα βρούνε τρόπους για να διαχειριστούν την ανακτηθείσα ενέργεια αλλά και αυτή που θα παρέχεται από τις μπαταρίες στον ηλεκτροκινητήρα. Φυσικά, η ψύξη είναι ένας τομέας που θα επηρεάσει σημαντικά και τον σχεδιασμό ενώ θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ανάμεσα στην επαρκή ψύξη και την αεροδυναμική απόδοση. Δεν θα πρέπει επίσης να ξεχνάμε τη συνεργασία της Nissan με την Williams F1… κάτι θα προκύψει και από εκεί…

Ωστόσο, δεν ξέρουμε αν θα δούμε τι ετοιμάζεται πίσω από κλειστές πόρτες στα εργαστήρια της Nissan. Ο Andy Palmer, ένας ενθουσιώδης υποστηρικτής του GT-R, αποχώρησε από την Ιαπωνική φίρμα και δεν ξέρουμε ποιος θα πάρει τη θέση του. Μήπως αυτό οδηγήσει σε καθυστέρηση ή στην χειρότερη περίπτωση, ακύρωση (συρτάρωμα) του προγράμματος; Ας ελπίσουμε πως όχι.