GP Spanien 2013

Σωστές αποδείχθηκαν οι πληροφορίες των ΜΜΕ στην Ολλανδία, τουλάχιστον όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο τελειώνει η διαμάχη του Giedo van der Garde με τη Sauber. Ο πρώην οδηγός των Ελβετών επιβεβαιώνει σήμερα πως όντως οι δύο πλευρές έχουν όντως φτάσει σε ανταγωνισμό, ωστόσο μην περιμένεις να μάθεις πολλές λεπτομέρειες, παρόλο που χθες διαβάσαμε για αποζημίωση ύψους €15.000.000.


Ο Van der Garde αναφέρει πως πιθανώς δε θα βρει ξανά μια θέση στη Formula 1 και θέλει να καταφέρει ν’ αγωνιστεί σε κάποια άλλη κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως αγώνες αντοχής ή και DTM για το 2016. τονίζοντας πως το συμβόλαιό του ήταν έγκυρο για το 2015. Όμως, ας δούμε ένα μέρος από την ανακοίνωσή του.

Έχουμε φτάσει σ’ έναν διακανονισμό με τη Sauber και το συμβόλαιο μου ως οδηγός έχει ακυρωθεί κοινή συναινέσει. Σαν επαγγελματίας οδηγός, νιώθω πολύ λυπημένος και στεναχωρημένος. Δούλεψα πολύ σκληρά σε όλη μου την καριέρα, από τότε που ξεκίνησα στα kart σε ηλικία 8 ετών, για να γίνω ένα επιτυχημένος οδηγός Formula 1.

Ήλπιζα ότι θα μπορέσω να δείξω πως είμαι ικανός, οδηγώντας ένα μονοθέσιο για μία ομάδα στη μέση του grid για το 2015. Αυτό έχει τελειώσει και ξέρω ότι το μέλλον μου στη Formula 1 έχει μάλλον τελειώσει. Είχα ένα έγκυρο συμβόλαιο για το 2015 και άσκησα το δικαίωμά μου σε αυτό. Πίεσα πολύ για να είμαι στην Αυστραλία, σε μια νομική διαδικασία που ξεκίνησε το 2014.

Είμαι οδηγός αγώνων και το μόνο που θέλω είναι να τρέξω. Όμως, η επί κεφαλής της ομάδας ήταν ανένδοτη να μη μου επιτρέψει ν’ αγωνιστώ, παρά τα νόμιμα δικαιώματά μου και μια σειρά από δικαστικές αποφάσεις υπέρ μου και παρά τις ικανότητές μου να οδηγήσω. Η επί κεφαλής πήρε απόφαση που ήταν αντίθετη με το συμβόλαιό μου και δεν συνεργάστηκε μαζί μου. Θα μπορούσε να γίνει κατάσχεση, αλλά αυτό θα ήταν κακό για την καριέρα των Marcus Ericsson και Felipe Nasr. Αποφάσισα πως δεν ήθελα να το κάνω αυτό, διότι μόνο οι υπεύθυνοι της ομάδας φταίνε.

Το μέλλον μου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό δεν έχει τελειώσει: αντιθέτως, θεωρώ ότι πρόκειται για μία νέα αρχή. Θα μιλήσω με τη διαχείρισή μου τις επόμενες εβδομάδες για το μέλλον μου . Θα ήθελα να πάρω μέρος σε αγώνες WEC και στις 24 ώρες του Le Mans μέσα σ’ ένα LMP1. Πρώην οδηγοί Formula 1 τα πηγαίνουν καλά εκεί. Επιπλέον, κοιτάμε και άλλες κατηγορίες για το 2016, όπως είναι το DTM.

Ο Van der Garde επισημαίνει επίσης πως οι χορηγοί του έχουν δώσει προκαταβολικά αρκετά χρήματα για τον ίδιο, τα οποία ισχυρίζεται πως έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την επιβίωση της Saube. Ωστόσο, αναγνωρίζει το γεγονός ότι η ελβετική ομάδα του έδωσε μια μεγάλη αποζημίωση για τη λήξη του συμβολαίου του.

Θέλω να πω ότι οι χορηγοί μου έχουν καταβάλει τα τέλη χορηγίας για το 2015 στη Sauber, στο πρώτο μισό του 2014. Αυτό ήταν μια εμπιστοσύνη στην ομάδα, ώστε να τη βοηθήσει στα προβλήματα ρευστότητας που είχε. Ουσιαστικά, ήταν η προκαταβολή από τις χορηγίες μου που βοήθησαν την ομάδα να επιβιώσει το 2014.

Η Sauber πλήρωσε μια σημαντική αποζημίωση για να μην τιμήσουν το συμβόλαιο που είχαν μαζί μου. Μόνο από αυτή την άποψη μπορώ να είμαι ικανοποιημένος ότι τα δικαιώματά μου τελικά αναγνωρίστηκαν και υπάρχει ακόμα κάποια δικαιοσύνη.