2015-china-max-verstappen-toro-rosso-engine-failure

Τα πολλά προβλήματα που βασανίζουν τον Energy F1-2015, και κατ’ επέκταση τις Red Bull και Toro Rosso, έχουν οδηγήσει την Renault σε πολλές και αντιφατικές δηλώσεις. Αφού αρχικά αναγνώρισε την κατωτερότητα της έναντι του ανταγωνισμού, στη συνέχεια έριξε το φταίξιμο στην Red Bull, απείλησε με αποχώρηση από την Formula 1, βρήκε ξανά το κουράγιο για να συνεχίσει και τελικά ανέλαβε τις ευθύνες της μετά την κάκιστη εμφάνιση στην Κίνα.

Τα πράγματα στον τομέα της εξέλιξης του power unit συνεχίζουν να είναι δύσκολα, και μετά την αρχική αβεβαιότητα γύρω από τα διαθέσιμα “κλειδιά” και την προσεκτική αξιοποίησή τους, κάποιος θα περίμενε πως η ομάδα που διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό “κλειδιών”, θα κινούνταν αστραπιαία ώστε να λύσει όλα -ή έστω κάποια- από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Όμως, η Renault δεν σκοπεύει να βιαστεί ούτε τώρα, με τον Cyril Abiteboul να δηλώνει:

Υπάρχει σχέδιο για τον τρόπο που χρησιμοποιούμε τα “κλειδιά”. Η τεχνολογία του κινητήρα δεν είναι κάτι που μπορείς να επηρεάσεις εύκολα ένα απόγευμα Κυριακής, οπότε πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας το τι συμβαίνει την Κυριακή και στη συνέχεια να το εισάγουμε αυτό στην αναπτυξιακή μας στρατηγική. Αλλά υπήρχε ήδη ένα σχέδιο για τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιήσουμε τα “κλειδιά”.

Προφανώς υπάρχει μεγάλη όρεξη ώστε να είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε έναν κινητήρα νέων προδιαγραφών, με περισσότερη δύναμη, επειδή βλέπουμε πως είμαστε πίσω στην δύναμη και την αξιοπιστία. Γι’ αυτό ακριβώς έχει αυξηθεί η όρεξή μας για κάτι τέτοιο.

Μπορεί να αυξηθεί η ταχύτητα με την οποία μπορούμε να το κάνουμε; Δεν είμαστε σίγουροι για αυτό, επειδή το σχέδιο του κινητήρα είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο και δεν πρόκειται να λύσουμε τα προβλήματα που είχαμε εδώ και 18 μήνες ή και παραπάνω, μόνο και μόνο επειδή είχαμε έναν κακό αγώνα. Υπάρχει σχέδιο για να χρησιμοποιήσουμε όλα τα “κλειδιά” φέτος και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, αλλά δεν πρέπει να βιαστούμε σε κάτι που δεν θα είναι και το πιο αποδοτικό σε ό,τι αφορά τα “κλειδιά”.

Όπως αναφέραμε κι εχθές, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης προκάλεσε τις αστοχίες στην Σανγκάη, με το Canal Plus να αναφέρει πως τα πιστόνια του Energy F1-2015 αντιμετωπίζουν πρόβλημα, και χωρίς να υπάρχει εύκολη λύση, ο χρονικός ορίζοντας για αυτή τοποθετείται στις 6 εβδομάδες.

Πάντως, η φράση “μόνο και μόνο επειδή είχαμε έναν κακό αγώνα” δεν θα πρέπει να ήχησε ευχάριστα στα αυτιά των ανθρώπων της Red Bull, που από τις χειμερινές δοκιμές, μέχρι και τον τρίτο αγώνα της χρονιάς, έχουν αντιμετωπίσει πολλά και σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλες τις διαδικασίες.