d7bt8ihbt6pwuteh0lxw

Σύμφωνα με αναλυτές, η βιομηχανία αυτοκινήτου της Ιαπωνίας έχει περισσότερους “παίκτες” απ’ ότι μπορεί να συντηρήσει και αυτό θα οδηγήσει σε δραστική αλλαγή του τοπίο μέχρι το 2020. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν 8 Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες: Toyota, Honda, Nissan, Subaru, Mazda, Mitsubishi, Suzuki και Daihatsu. 7, αν συνυπολογίσει κανείς την εξαγορά της Daihatsu από την Toyota. Οι αναλυτές όμως πιστεύουν ότι η Ιαπωνία θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας ή των Η.Π.Α. όπου δεν υπάρχουν τόσες ανεξάρτητες εταιρίες.

Η πρόβλεψη των αναλυτών έχει νόημα. Οι μικρότερες εταιρίες, θα αρχίσουν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το ολοένα και αυξανόμενο κόστος εξέλιξης. Η Toyota μπορεί να είναι σε θέση να ξοδεύει όσο οι υπόλοιποι αθροιστικά αλλά είναι μόνη της στην κορυφή. Μία ματιά στο διάγραμμα του Bloomberg που δείχνει με μπλε χρώμα τα μετρητά που έχει η κάθε εταιρία και με κόκκινο τα έξοδα R&D θα σε πείσει.

x-1

Μία διέξοδος για τους μη-έχοντες, εξακολουθεί να είναι όμως οι συνεργασίες. Το Research Association of Automotive Internal Combustion Engines που δημιούργησαν οι Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες για την από κοινού εξέλιξη κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου είναι ακριβώς αυτό. Όπως και οι συνεργασίες που γίνονται μεταξύ Ιαπωνικών και μη-Ιαπωνικών εταιριών σε διάφορους τομείς. Η ουσία είναι ότι πρέπει να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας ώστε να γίνει βιώσιμη η κατάσταση. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Αν θα επιτευχθούν με συνεργασίες ή συγχωνεύσεις, δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε.