TEST PRE CAMPIONATO F1/2016 BARCELLONA


Είναι γνωστό ότι η πλειοψηφία των αλλαγών στη Formula 1 αποφασίζεται χωρίς να έχει ληφθεί προηγουμένως η άποψη των οδηγών και της κοινής γνώμης. Αυτό επιβεβαιώθηκε ξανά, στις αλλαγές που αποφασίστηκαν όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές, με την πίεση του χρόνου να είναι πλέον πολύ μεγαλύτερη, αφού ένας οδηγός θα αποκλείεται από τη συνέχεια κάθε 1,5 λεπτό μετά από τα πρώτα 7, 6 ή 5 λεπτά, σε Q1, Q2 και Q3, αντίστοιχα.

Οι αλλαγές αυτές δεν έχουν εγκριθεί από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, το οποίο συνεδριάζει αύριο, και ο Bernie Ecclestone αμφιβάλει για το αν το σύστημα χρονομέτρησης θα είναι έτοιμο στις 19 Μαρτίου, όταν και θα έχουμε τις πρώτες κατατακτήριες δοκιμές. Εκτός από τη μεγαλύτερη μερίδα των οπαδών, και οι οδηγοί γυρίζουν την πλάτη στις αλλαγές αυτές, με τον Sergio Perez να λέει πως δεν υπήρχε λόγος για αλλαγή.

Νιώσαμε ότι μπορούμε να ανακατέψουμε τους κανονισμούς και για τους οπαδούς θα είναι αρκετά δύσκολο να το καταλάβουν. Ήδη είναι περίπλοκο για εμάς, έτσι για τους οπαδούς θα είναι όλο και πιο δύσκολο. Πιστεύουμε ότι οι κατατακτήριες τώρα είναι μια χαρά και δε νομίζω πως υπάρχει λόγος για να το αλλάξουμε αυτό.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Valtteri Bottas, ο οποίος θεωρεί πως το σύστημα δεν δημιουργούσε προβλήματα σε κανέναν.

Βρίσκω αρκετά περίεργη την αλλαγή στις κατατακτήριες. Δεν έχω ακούσει κάποιον να κάνει παράπονα γι’ αυτό (για το τωρινό σύστημα). Είμαι καλά με το σύστημα που έχουμε και δεν ξέρω ποιο είναι το νόημα.

Ίδια η άποψη και του Felipe Nasr:

Δε νομίζω ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα στο σύστημα των κατατακτήριων.

Fernando Alonso

Ο Fernando Alonso έχει -δικαίως- επικρίνει τη FOM και τη FIA για τους κανονισμούς, και το κάνει για μία ακόμα φορά. Ο Ισπανός δηλώνει αντίθετος με τις αλλαγές στις κατατακτήριες, ενώ επεκτείνεται στο τι θέλει ο απλός θεατής.

Δεν έχω μια πραγματική άποψη. Είμαι λυπημένος. Είμαι λυπημένος για το άθλημα, επειδή τα πράγματα δεν δείχνουν καλά όταν αλλάζουμε τις κατατακτήριες τρεις φορές σε μία εβδομάδα. Αν ήμουν σε άλλο άθλημα, θα κοιτούσα λίγο έκπληκτος τη Formula 1. Δε νομίζω ότι αυτό είναι σωστό. Υπάρχουν τόσες πολλές αλλαγές. Επίσης, η πολυπλοκότητα του κανονισμού είναι μεγάλη για τον θεατή.

Νομίζω ότι όλοι εδώ οι φίλοι μου στην Ισπανία θέλουν να ανοίξουν την τηλεόραση και να δουν μάχες, μεγάλα αυτοκίνητα, μεγάλα ελαστικά, σπουδαίο ήχο και να απολαύσεις τον αγώνα όπως σε άλλα αθλήματα. Αλλά, μόνο ξέρουν την MGU-H, την MGU-K, τη φόρτιση, τα πολύ μαλακά ελαστικά και την υποχρεωτική χρήση της μέσης γόμας. Όταν είσαι 4ος στον αγώνα, 3 γύρους πριν από το τέλος, πρέπει να σταματήσεις για αλλαγή ελαστικών. Κάτι τέτοια σε κάνουν να κλείσεις την τηλεόραση.

Ο οδηγός της McLaren θέλει μια πιο απλή λύση για τις κατατακτήριες: επιστροφή στο σύστημα του ενός γύρου που βλέπαμε το 2005, θεωρώντας πως έτσι η ένταση θα είναι μεγαλύτερη και ο καθένας θα έχει μόνο μία ευκαιρία που μπορεί να σε φέρει μπροστά ή αν σε ρίξει πίσω.

Το σύστημα με τον έναν γύρο που είχαμε το 2005 ήταν εντυπωσιακό. Όλοι είχαν έναν γύρο. Κάνεις έναν γύρο, χάνεις το φρενάρισμα, ίσως ξεκινήσεις 15ος, επειδή έχασες τη στροφή. Υπήρχε κάποια αδρεναλίνη σ’ εκείνον τον γύρο. Ό,τι αποφασίσουν, θα το κάνουμε, όπως έχει συμβεί τα τελευταία 16 χρόνια.

[Πηγές: Sky Sports, ESPN]