e36403249073148a35833b577d0350da04b2d450

Μία περίεργη επιχειρηματολογία αρχίζουν να αναπτύσσουν οι υψηλά ιστάμενοι της Volkswagen σχετικά με τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το σκάνδαλο χειραγώγησης εκπομπών ρύπων στην εταιρία. Μία επιχειρηματολογία που οι καλόπιστοι θα δούνε ως λογική και ειλικρινή ενώ οι πιο δύσπιστοι θα αντιμετωπίσουν ως ύποπτη. Σε πρόσφατη συνεδρίαση εργαζομένων της Volkswagen, ο επικεφαλής του συνδικάτου, Bernd Osterloh δήλωσε:

Αν η μελλοντική βιωσιμότητα της Volkswagen κινδυνέψει από μία οικονομική ποινή άνευ προηγουμένου, τότε αυτό θα έχει δραματικές κοινωνικές συνέπειες.

Για να συμπληρώσει:

Ελπίζουμε ειλικρινά ότι οι αρχές των Η.Π.Α. θα έχουν στο νου τους την κοινωνική και εργασιακή-πολιτική διάσταση.

Αυτή τη στιγμή, η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Ευρώπης με περισσότερους από 600.000 εργαζομένους σε περίπου 120 εργοστάσια σε ολόκληρο τον κόσμο. Όμως, η Volkswagen έφερε τον εαυτό της σε αυτή την δεινή θέση και έτσι αντιμετωπίζει τόσο την μήνυση του Υπουργείου Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. που αξιώνει 46 δισεκατομμύρια δολάρια αποζημίωση για παραβίαση των περιβαλλοντικών νόμων της χώρας, όσο και μηνύσεις από μετόχους και άλλες εταιρίες για διαφυγόντα κέρδη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι πληροφορίες του Reuters που κάνουν λόγο για μήνυση της Allianz κατά της VW. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Allianz θα αναζητήσει αποζημίωση για την σημαντική πτώση στην αξία της τιμής της μετοχής της VW – πτώση που προφανώς οφείλεται στο dieselgate. Αν τελικά η Allianz προχωρήσει σε αυτή τη μήνυση, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα το κάνει εντός του μήνα, θα γίνει η πρώτη μεγάλη Γερμανική εταιρία που θα στραφεί εναντίον του κατασκευαστή.

Επιστρέφοντας στις δηλώσεις στελεχών της Volkswagen, ο CEO, Matthias Muller έκανε λόγο για “σημαντική και επώδυνη” οικονομική ζημιά στην εταιρία που θα κρατήσει για “μεγάλο χρονικό διάστημα”, χωρίς όμως να επεκταθεί ενώ η πολιτεία της Κάτω Σαξωνίας, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της VW περιμένει “δυσάρεστα νέα” για τους επόμενους μήνες αλλά παραμένει αισιόδοξη ότι η εταιρία θα καταφέρει να ανταπεξέλθει. Εν τω μεταξύ, οι Γερμανοί κατήγοροι ανακοίνωσαν ότι επεκτείνουν την έρευνα τους και τώρα εξετάζουν 11 εργαζόμενους επιπλέον. Ενώ στην αρχή ερευνούνταν 6 άτομα, τώρα στο στόχαστρο των αρχών υπάρχουν 17. Κανείς από αυτούς όμως δεν είναι το Δ.Σ. της εταιρίας.