Jaguar XK120c C-Type 1

Έχει αποδειχθεί πολλές φορές ότι τα κλασικά αυτοκίνητα είναι μία από τις καλύτερες μακροπρόθεσμες επενδύσεις, αλλά ένα ακόμα παράδειγμα ποτέ δεν έβλαψε. Κοίταξε την Jaguar XK120c C-Type στις φωτογραφίες. Έρχεται από την μακρινή δεκαετία του ’60 και φυσικά θέλει τα “συμμαζέματα” της. Όμως διατηρεί το “British Racing Green” χρώμα της, έναν απολύτως λειτουργικό εξακύλινδρο εν σειρά με χωρητικότητα 3,4 λίτρα κάτω από το καπό και την ιστορία της.

Jaguar XK120c C-Type 2

Έρχεται από μία εποχή που οι εταιρίες συμμετείχαν σε διάφορες διοργανώσεις και η τεχνολογία σημείωνε προόδους με ταχύτατους ρυθμούς. Τότε, οι κατασκευαστές δεν κρατούσαν τα αγωνιστικά τους αλλά προσπαθούσαν να τα “ξεφορτωθούν” – ή τουλάχιστον, αυτό έκανε η Jaguar. Το 1963 λοιπόν, ο Guy Griffiths αγόρασε την συγκεκριμένη XK120c C-Type. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο εγγονός του, “δεν ήταν κλασικά αυτοκίνητα τότε, ήταν απλά παλιά αγωνιστικά” και γι’ αυτό, ο Guy Griffiths πλήρωσε μόλις 635 λίρες Αγγλίας. Ακόμα και αν λάβουμε υπόψιν τον πληθωρισμό, 12.000 λίρες Αγγλίας δεν είναι τίποτα μπροστά στα 3,2-3,9 εκατομμύρια που εκτιμάται ότι κοστίζει τώρα! Μπορεί λοιπόν η συγκεκριμένη επένδυση να έδωσε καρπούς 53 χρόνια μετά, αλλά τι καρποί είναι αυτοί!

Jaguar XK120c C-Type 3

Να σημειώσουμε ότι μόλις 5 C-Type υπάρχουν σήμερα από τις 45 που κατασκευάστηκαν συνολικά και αυτή που θα δημοπρατηθεί από την Bonhams είναι μία από τις πιο “αυθεντικές”. Το αγωνιστικό που τερμάτισε στην 9η θέση στον 24ωρο αγώνα του Le Mans καθώς και σε άλλους αγώνες της εποχής, δεν έχει υποστεί κανενός είδους αναπαλαίωση και θα βγει στο σφυρί στις 13 Μαΐου.