delhi-air-pollution-940x580


Το κορυφαίο δικαστήριο της Ινδίας σε μια προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της πρωτεύουσας της, διέταξε τις αρμόδιες αρχές της πόλης να διακόψουν την ταξινόμηση οχημάτων πετρελαίου, παλαιότητας δέκα ετών και άνω.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters η απόφαση αυτή πάρθηκε εξαιτίας της αυξανόμενης ανησυχίας σχετικά με το θέμα της μόλυνσης της ατμόσφαιρας του Νέου Δελχί. Εκτός από την διακοπή ταξινόμησης των παλιών diesel οχημάτων, το δικαστήριο προχώρησε και στην έκδοση λίστας με συγκεκριμένα αυτοκίνητα τα οποία θα αποσυρθούν τελείως από τους δρόμους.

Η μόλυνση που οφείλεται στις μεταφορές έχει μπει στο μικροσκόπιο των αρχών της Ινδίας. Αυτό οφείλεται στις μεγάλες πιέσεις που δέχθηκε η κυβέρνηση από την αστική κυρίως τάξη της χώρας, για βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουν.

Η ατμόσφαιρα του Νέου Δελχί κατατάχθηκε από την παγκόσμιο οργανισμό υγείας τον Μάιο, ως η ενδέκατη χειρότερη παγκοσμίως. Οι τοπικές αρχές της πόλης, νωρίτερα μέσα στο έτος, προσπάθησαν να περιορίσουν τον όγκο των αυτοκινήτων στους δρόμους απαγορεύοντας τη κυκλοφορία ορισμένες μέρες της εβδομάδας. Επίσης τον Φεβρουάριο η κυβέρνηση επέβαλλε νέους φόρους στην αγορά των αυτοκινήτων. Απίθανο δε μπορεί να θεωρείται το ενδεχόμενο να επιβληθούν επιπλέον φορολογικές επιβαρύνσεις που θα αποτρέψουν τους Ινδούς να προβούν σε αγορά νέων οχημάτων και ειδικότερα των diesel.

new-delhi-a-view-of-traffic-jam-near-ito-as-a-274421

Η κυβέρνηση όμως της Ινδίας εκτός από κινήσεις εναντίον των αυτοκινήτων, που θεωρεί ότι ευθύνονται για το περιβαλλοντικό πρόβλημα, δρα και προς μια άλλη κατεύθυνση. Αυτή της προώθησης των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων.

Ο Υπουργός ενέργειας της χώρας, Piyush Goyal, ανακοίνωσε τον Μάρτιο, τον σχεδιασμό στρατηγικής που θα έχει ως αποτέλεσμα, μέχρι το 2030, όλα τα αυτοκίνητα στην Ινδία να είναι ηλεκτροκίνητα. Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει εκτός των άλλων και τρόπους που θα δώσουν κίνητρα στους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Για να φτάσει βέβαια η Ινδία σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να ξεπεράσει το σημαντικό πρόβλημα της έλλειψης υποδομών. Το δίκτυο ηλεκτροδότησης, που είναι απαραίτητο για την υποστήριξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι απαρχαιωμένο και μη αξιόπιστο αλλά και οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ιδιαίτερα ρυπογόνες. Τα προβλήματα αυτά, εμποδίζουν σε μεγάλο βαθμό τη μετάβαση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά.