osamu_masuko_mitsubishi

Δεν σταματούν τα προβλήματα για την Mitsubishi η οποία δέχεται τη μια έφοδο μετά την άλλη, από το Υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου το τελευταίο να διασαφηνίσει περισσότερο τις λεπτομέρειες του σκανδάλου με την χειραγώγηση των καταναλώσεων καυσίμου.

Ο λόγος για τον οποίο προβαίνουν ολοένα και σε βαθύτερο έλεγχο, είναι σύμφωνα με εκπρόσωπο των ελεγκτικών αρχών, ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν και άλλα σοβαρά θέματα, ενώ επίσης έχει δημιουργηθεί ένα κύμα δυσπιστίας προς την πάλαι ποτέ ισχυρή ιαπωνική φίρμα, όπου “έχει μια κουλτούρα επιρρεπή στις καταχρήσεις”, σύμφωνα πάντα με δηλώσεις του παραπάνω εκπρόσωπου, και έτσι σκοπεύουν να την “εξετάσουν βαθύτερα από άλλους κατασκευαστές”.

Μέσα σε αυτό το κλίμα που έχει δημιουργηθεί εδώ και 4 μήνες, μετά από την παραδοχή της ίδιας της εταιρείας για το σκάνδαλο, η Mitsubishi συμφώνησε στην “σωτηρία” της από την ομοεθνή Nissan, έναντι 2,2 δις δολαρίων.

Η Nissan έχει δώσει την δέουσα προσοχή για να τελειώσει αυτή η συμφωνία πριν την πάροδο του έτους και είναι παράλληλα πεπεισμένη πως θα είναι μια θετική συναλλαγή γι αυτούς. Σκέψου πως για την Nissan είναι μια πραγματική εταιρεία, εφόσον μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου, η μετοχή της Mitsubishi μειώθηκε κατά 40%. Έτσι ο CEO της Nissan, Carlos Ghosn, κάνει τα πάντα για να επισπεύσει την αγορά ενός μεριδίου 34% μετοχών της Mitsubishi. Αξιοσημείωτο είναι ακόμη πως δύο αυτοκίνητα πόλης που η Mitsubishi παρήγαγε για την Nissan, μέσω μιας κοινοπραξίας που είχαν οι δυο τους, εμπλέκονται επίσης στο σκάνδαλο.

Η Nissan ήδη προχώρησε σε διοικητικές αλλαγές στην Mitsubishi, βάζοντας τον πρώην CEO της Nissan, Mitsuhiko Yamashita, στην θέση του επικεφαλής Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της Mitsubishi, προκειμένου να ανασχεδιάσει το τμήμα για να μη ξανασυμβούν τα ίδια. Επιπρόσθετα, o Ghosn ανέθεσε στον Διευθύνοντα Σύμβουλο θεμάτων Ανταγωνισμού της Nissan, Hiroto Saikawa, να ηγηθεί μιας ομάδας που θα βρει τρόπους με τον οποίο οι δύο ευκαιρίες θα μειώσουν κόστη και θα αυξήσουν την αποδοτικότητα της παραγωγής.