stelvio

Μετά τις αρκετές κατασκοπευτικές φωτογραφίες, οι οποίες δεν μας έδειχναν πολλά πράγματα, έρχεται η πρώτη φωτογραφία της νέας Alfa Romeo Stelvio μέσα από το εργοστάσιο του Cassino κοντά στη Ρώμη -στο ίδιο που κατασκευάζεται και η Giulia– που μας δείχνει ξεκάθαρα το εμπρός μέρος, καθώς και την έντονα κεκλιμένο πίσω τελείωμα της οροφής.

Επίσης, η παραπάνω φωτογραφία αποδεικνύει ότι η προ-παραγωγή του μοντέλου ότι έχει ξεκινήσει. Το ντεμπούτο του μοντέλου έχει επιβεβαιωθεί από την Alfa Romeo ότι θα γίνει τον ερχόμενο Νοέμβριο στην έκθεση του Λος Άντζελες, με τα αποκαλυπτήρια του να γίνονται λίγο νωρίτερα, και οι παραδόσεις του να ξεκινούν στις αρχές του 2017.

Το μοντέλο αποτελεί ουσιαστικά την crossover εκδοχή της Giulia, και βασίζεται πάνω στην πλατφόρμα Giorgio, την ίδια που χρησιμοποιεί και η Giulia, αντλώντας σχεδιαστικές λεπτομέρειες από το νέο ιταλικό σεντάν. Ανάμεσα στους διαθέσιμους κινητήρες θα συναντάμε τα τετρακύλινδρα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου 2.0 και 2.2 λίτρων της Giulia, ενώ αργότερα θα προστεθεί και ένας νέος 3.0-λιτρος V6 diesel με αλουμινένιο μπλοκ και όχι από χυτοσίδηρο όπως ο σημερινός της Maserati, ενώ στη κορυφή θα βρίσκεται ο V6 twin-turbo κινητήρα των 2,9-λίτρων στην έκδοση QV. Οι κινητήρες θα συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό, με ένα αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις, με την έκδοση QV να μπορεί να συνδυαστεί και με το διπλού συμπλέκτη της Getrag, με την κίνηση να περνά στον πίσω ή και στους δύο άξονες.

Η Stlelvio θα τεθεί απέναντι από τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC και Porsche Macan και ήδη η Alfa Romeo έχει δώσει μια φωτογραφία του εσωτερικού του, από την οποία αποκαλύπτεται μέρος της κεντρικής κονσόλας, η οποία δανείζεται κάποια στοιχεία από την Giulia, με τον χώρο των αποσκευών να δείχνει αρκετά μεγάλος και με τετράγωνο σχεδιασμό. Σύμφωνα με το αφεντικό της Alfa Romeo Βορείου Αμερικής Reid Bigland, το πρώτο SUV της ιταλικής εταιρίας θα είναι πανέμορφο. Σύμφωνα με τον Bigland θα έχει ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις από την BMW X3 και θα είναι “πραγματικά πανέμορφο, με ιταλικό σχεδιασμό και στιλ που θα ξεχωρίζει, προσφέροντας απαράμιλλη απόδοση.” Σύμφωνα με το μεγαλοστέλεχος της Alfa Romeo, η απόδοση του SUV, θα αφορά τόσο το κομμάτι των 0-100 χλμ/ώρα όσο και στο Nürburgring. Αυτό αποκωδικοποιείται στα αυτιά μου πως η QV έκδοση του ίσως χτυπήσει τον χρόνο (8:14) του Range Rover Sport SVR και της Porsche Cayenne Turbo S (7:59) στη Πράσινη κόλαση.

Η Alfa Romeo θεωρεί την Stelvio ως ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητά της γι’ατό και αποφάσισε να σταματήσει την ανάπτυξη της νέας Spider, επιλέγοντας να δώσει το μοντέλο στην Fiat και να γεννηθεί έτσι η 124 Spider. Επίσης, για χάρη της Stelvio, το project ενός μεγαλύτερου σεντάν από την Giulia, που θα ανταγωνιστεί τα Audi A6, BMW 5-Series και Mercedes E-Class, πήγε και αυτό πίσω.