711867


Η χρήση του turbo στα αυτοκίνητα ως γνωστό δουλεύει υπέρ της αύξησης της απόδοσης αλλά επεμβαίνει κατασταλτικά στον ήχο του κινητήρα και μειώνει το μέγιστο όριο περιστροφής του. Οι κατασκευαστές όμως, καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν αυτές τις επιπτώσεις και κάποιες φορές τα καταφέρνουν πολύ καλά.

Ο ήχος του κινητήρα κάποιων αυτοκινήτων είναι σήμα κατατεθέν τους και σε αυτή την κατηγορία ανήκει και ο εξακύλινδρος boxer κινητήρας της Porshce Carrera. Στην ανανεωμένη 991.2 Porsche Carrera και Carrera S ο κινητήρας από ατμοσφαιρικός έγινε biturbo, με τη μέγιστη απόδοση του να φτάνει τους 420 ίππους και τα 500 Nm ροπής . Η χρήση turbo είχε κάποιες επιπτώσεις στην χροιά του ήχου αλλά όπως θα δούμε και θα ακούσουμε στο παρακάτω βίντεο εξακολουθεί να ακούγεται σαν Porsche.

Ο ήχος μπορεί να μην είναι τόσο μπάσος όπως στον ατμοσφαιρικό, αλλά αν εξαιρέσεις κάποια φυσήματα του turbo, οι διαφορές είναι ελάχιστες. Δες και εσύ το παρακάτω side-by-side βίντεο και μπορείς να βγάλεις τα δικά σου συμπεράσματα, για το αν και κατά πόσο, αλλοίωσε η χρήση turbo τον ήχο του εξακύλινδρου boxer της Porsche.

  • mixalhs7

    Έχασε λίγο σε ήχο,κέρδισε όμως σε ροπή η facelift 991.

    • Κώστας

      αμελητεα η διαφορά,ειδικα με sport exchaust

  • Νικόλαος244turbo

    Προτιμώ την τουρμπίσια,με 2 καλές blow-off ανοιχτού τύπου,με external και επιλογή antilag(βλ.9ff).
    Γιατί “ήχος” δεν παράγει μόνο ο κινητήρας…είναι όλη η “ορχήστρα” που κάνει το πακέτο και ειδικά σε έναν flat-6 :-)

  • Giannis

    Πιο ωραιο ηχο ο ατμοσφαιρικος αλλα με μικρη διαφορα.Οποτε μενουν τα θετικα του τουρμπο.

  • Mika

    Αν συγκρινουμε νορμαλ ατμοσφαιρικο και turbo με sport εξατμιση, οπως φαινεται να εχει η γκρι, δεν συγκρινουμε ιδια πραγματα…..