ford_wrongwayalert_02a

Η Ford προσαρμόζει συνέχεια νέες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα της για την ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση των οχημάτων της. Αυτή την στιγμή εξελίσσει έξι νέα συστήματα. Το πρώτο είναι μια ειδοποίηση διέλευσης κίνησης κατά τη διάρκεια που ο οδηγός κάνει όπισθεν. Εντοπίζει εμπόδια ή ανθρώπους που περνούν πίσω από το αυτοκίνητο την ώρα που παρκάρεις και σε ενημερώνει ηχητικά. Εάν δεν αντιληφθεί αντίδραση από την πλευρά του οδηγού τότε αναλαμβάνει από μόνο του να ακινητοποιήσει το όχημα για την αποφυγή ατυχήματος. Ακόμα μια νέα τεχνολογία είναι η υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής.

Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Ότι αν το αυτοκίνητο με τη βοήθεια της κάμερας και των ραντάρ που διαθέτει δει μια επικείμενη σύγκρουση είτε από κάποιον πιο αργό στο δρόμο είτε από ακινητοποιημένο όχημα, προσφέρει στον οδηγό υποβοηθητική μανούβρα αποφυγής του τρακαρίσματος. Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται όμως μόνο εάν κριθεί ότι δεν υπάρχει αρκετός χώρος και χρόνος για την αποφυγή του ατυχήματος μέσω του φρεναρίσματος.

Το επόμενο βοήθημα αφορά τους πλέον αφηρημένους-και κατ επέκταση επικίνδυνους- οδηγούς που μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή πάνε ανάποδα σε κάποιον δρόμο. Με τη χρησιμοποίηση της κάμερας στο παρμπρίζ και του δορυφορικού πλοηγού, σε ενημερώνει εάν ακολουθείς λανθασμένη κατεύθυνση.

Το επόμενο σύστημα δείχνει ακόμα πιο χρήσιμο και ονομάζεται Spot lighting technology. Χρησιμοποιώντας υπέρυθρες, εντοπίζει το βράδυ πεζούς και ζώα που κινούνται κοντά ή πάνω στο οδόστρωμα και κατευθύνει ένα από τα δύο προβολάκια του πάνω τους για να γίνουν αντιληπτοί από τον οδηγό. Προσαρμόζεται επίσης και κάτι παρόμοιο το Advanced front light system, το οποίο με τη βοήθεια της κάμερας και πάλι βλέπει πότε πλησιάζεις σε πλατείες  και διασταυρώσεις και ανοίγει περισσότερο τη γωνία φωτισμού για καλύτερη ορατότητα. Τέλος υπάρχει το Traffic Jam Assist, που είναι πολύ κοντά στην αυτόνομη οδήγηση. Σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος, μπορεί να κρατήσει σταθερή πορεία από το προπορευόμενο όχημα, να αυξομοιώσει ταχύτητα, να σε κρατάει στη λωρίδα σου και αν χρειαστεί να σταματήσει και τελείως. Χειρίζεται κιόλας σε περίπτωση ανάγκης το σύστημα διεύθυνσης.

Δες τα βίντεο που ακολουθούν και γράψε στα σχόλια: Πως σου φαίνονται όλα αυτά τα νέα τεχνολογικά βοηθήματα; Πιστεύεις ότι είναι καλά και χρήσιμα για τους λιγότερο ικανούς ή και αφηρημένους οδηγούς και είναι κομματάκια του τεράστιου παζλ της πλήρους αυτόνομης οδήγησης και θα βοηθήσουν στην εξέλιξή της ή τα θεωρείς περιττά;

  • manowar

    το οδηγισα προσφατα και για τα λεφτα που κανει και την εμπροσθια μεταδοση πραγματικα αξιζει καθε 10αρα εχει ομως και το πασσατ αντιπαλο που νε μεν σιγουρα εινια πιο χλιαρο οδηγικα σαν αισθηση αλλα σιγουρα με καλυτερη ποιοτητα κυλησης και ετσι πιο ανετο στους μεγαλους δρομους..διαλεγεις και περνεις παντως αυτα τα 2 πιστευω τα ανωτερα απο την μη πριμιουμ κατηγορια μεσαιων σενταν..

  • Ως συστήματα ασφαλείας τα σέβομαι και ναι σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να σώσουν καταστάσεις ακόμα και ζωές. Το θέμα όμως έγκειται στην χαρά της οδήγησης -που ακόμα και με το πλήρως ηλεκτρικό τιμόνι- έχει αρχίσει να χάνεται για τα καλά. Και κάτι ακόμα, για όσους έχουν μάθει και οδηγούν χωρίς όλα αυτά τα “μπιχλιμπίδια” θα είναι πάνω κάτω σαν το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος δλδ εντάξει ας τα χω στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου μου για τον χαβαλέ αλλά δεν τα πολυχρησιμοποιώ. Με την λέξη χαβαλέ δεν υποτιμώ τα συστήματα όμως ας είμαστε ειλικρινής δεν αλλάζει εύκολα ο άνθρωπος.

    • για ποια χαρα οδηγησης μιλαμε….οταν αυτα τα συστηματα εχουν να κανουν με τους γκασμαδες που δεν ξερουν να οδηγαν ?????

      υ.γ το spot lighting technology να το δωρισουν στο hi lux…..για να μην υπαρχει περιπτωση να τουμπαρει αμα πεταχτει κανας ταρανδος !!!! ΛΟΛ

    • Καλημερέντες ρε. Σαφώς και έχουν να κάνουν με τους όχι και τόσο εξοικειωμένους με το θέμα οδήγηση αλλά δεν παύουν να στερούν βαθμίδες χαράς από το σύνολο των οδηγών. Τες πα είναι κουβέντα που δεν τελειώνει ποτέ και εννοείται πως κάθε εξέλιξη (έτσι και στον τομέα του αυτοκινήτου) έχει τα θετικά της και τ’ αρνητικά της.
      Για το hilux θα στείλεις ή θα στείλω link στην Toyota; #trolloff

  • Anestis Genk

    Δημιουργούμε ένα πρόβλημα για κάθε λύση.