Advertisement

1Εισαγωγή

Δεν χρειάζεται να σου πω εγώ ότι από πλευράς πωλήσεων, τα τελευταία χρόνια σε διάφορες κατηγορίες (μικρότερες και μεγαλύτερες), η αγορά των SUV σημειώνει εκρηκτική άνοδο, το βλέπεις μόνος σου στον δρόμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόνο στην Ευρώπη, η κατηγορία των C-SUV έχει αυξηθεί τα τελευταία 7 χρόνια κατά 250%.

Τα SUV αποτελούν μια πραγματική μετεξέλιξη της σύγχρονης αυτοκίνησης, με την πληθώρα των προτάσεων να προσφέρουν επιλογές για όλα τα γούστα, με απώτερο σκοπό να χαρίσουν μια μοναδική εμπειρία και απόλαυση σε σένα και τους επιβάτες. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι πλέον τα συμβατικά hatchback και sedan υστερούν σε πωλήσεις, έναντι των crossovers και SUVs.

Δεν είναι μόνο το αίσθημα ελευθερίας και ασφάλειας που προκαλεί η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, αλλά και η δυνατότητα για νέες εμπειρίες εκτός δρόμου (ήπιες ή μη), που μπορείς να ανακαλύψεις όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός σύγχρονου SUV. Αυτή την τάση έχουν αντιληφθεί εδώ και καιρό όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και για αυτό σε παγκόσμια κλίμακα υπάρχει πληθώρα από “περιπετειώδη” μοντέλα, αφού αυτά ικανοποιούν τις προσδοκίες και του πιο απαιτητικού οδηγού.

Αυτό το κατάλαβε και η Peugeot, και ανανεώνει την γκάμα της, αντικαθιστώντας τα MPV της με SUV ώστε να αυξήσει τις πωλήσεις της. Το νέο 3008 αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την μάρκα, μιας και δεν αποτελεί μια διασταύρωση ανάμεσα σε ένα minivan και σε ένα crossover, αλλά είναι ένα “καθαρό” SUV, που ταιριάζει ιδανικά στα θέλω των πελατών της.

Η κύρια πρόκληση για την γαλλική εταιρία ήταν η εξής μια: όχι απλά να ενσωματώσει τα καλύτερα χαρακτηριστικά που υπάρχουν στην κατηγορία, αλλά και να τα ξεπεράσει ώστε να δημιουργηθεί ένα απίστευτα ελκυστικό, μοντέρνο και ευφυές σύνολο, κάτι που έπειτα από την εβδομαδιαία δοκιμή μας φαίνεται ότι τα κατάφερε.

Στα συν

  • State-of-the-art εσωτερικό
  • Χώρος αποσκευών
  • Άνεση
  • Ηχομόνωση
  • Απόσταση από το έδαφος

Στα μείον

  • Απουσία τετρακίνησης
  • Ορατότητα προς τα πίσω
Advertisement

2Το αυτοκίνητο

Η Peugeot φαίνεται ότι σιγά σιγά βρίσκει τον δρόμο της, όσον αφορά τον σχεδιασμό. Μετά το αρκετά ουδέτερο (στα όρια του βαρετού) 308, με το 3008 μας παρουσιάζει ένα απίστευτα κομψό και εντυπωσιακό εξωτερικό ντιζάιν, που το κάνει να διαφέρει με οτιδήποτε υπάρχει στον ανταγωνισμό. Απ’όπου και να το κοιτάξεις, ξεχωρίζει και κερδίζει από τα αποδυτήρια, όντας μια άκρως μοντέρνα προσέγγιση.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_07

Η Peugeot μας είχε προϊδεάσει από την έκθεση του Παρισιού το 2014, όταν είχε παρουσιάσει το Quartz concept, αλλά κανείς δεν περίμενε ότι θα δούμε ένα τέτοιο αποτέλεσμα στον δρόμο. Το ντιζάιν του είναι απόλυτα πετυχημένο και πληθωρικό, με τον επί κεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot, Gilles Vidal, να ξεκινά από λευκό χαρτί. Η αίσθηση της τεχνολογίας ρέει σε όλο το εξωτερικό, αφού με την πρώτη ματιά, το 3008 εκπλήσσει και εντυπωσιάζει με τον ισχυρό χαρακτήρα του. Επιπλέον, έχει υιοθετήσει όλα τα χαρακτηριστικά που έχουν αυτού του τύπου τα αμαξώματα, όπως το κάθετο εμπρός τμήμα, μακρύ και οριζόντιο καπό, υπερυψωμένη μέση γραμμή προφίλ, μεγάλες προστατευτικές επιφάνειες (στις ποδιές του προφυλακτήρα, στα τόξα των τροχών, στο κάτω μέρος των θυρών), μεγάλους τροχούς, αυξημένη απόσταση αμαξώματος από το έδαφος (η οποία εν προκειμένου είναι 219 χλστ.) και μπάρες οροφής.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_08

Το μπροστινό τμήμα έχει μια κάθετη και ισχυρή όψη, προσδίδοντας απόλυτα επιθετική διάθεση. Οι γραμμές του είναι καθαρές, τονισμένες και ισορροπημένες. Η φαρδιά γρίλια κοσμείται με χρώμιο και στο μέσον της δεσπόζει το λιοντάρι της Peugeot. Τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα, με το δοντάκι στη μέση, διαθέτουν προβολείς αλογόνου και τονίζουν το εμπρός μέρος, ενώ ενσωματώνουν και τα LED φώτα ημέρας. Το μακρύ καπό συνθέτει μία έντονα δυναμική εικόνα, η οποία καταλήγει με όμορφο τρόπο έως το παρμπρίζ και λίγο ψηλότερα, ενώ τα ανασηκωμένα άκρα του πλαισιώνονται από ενθέσεις χρωμίου που ξεκινούν από τους προβολείς.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_34

Παρατηρώντας το προφίλ, η μεσαία γραμμή του αμαξώματος είναι αναμφίβολα υπερυψωμένη, με αξιοσημείωτη αύξηση της αναλογίας μετάλλου/τζαμιών. Οι επιφάνειες στο πάνω μέρος και προς τα άκρα έχουν δύο νεύρα που ενισχύουν τον περιπετειώδη και κομψό χαρακτήρα του νέου SUV της Peugeot, όπως και τα προστατευτικά στα τόξα των τροχών. Επιπλέον, υπάρχουν άφθονες επενδύσεις χρωμίου που τονίζουν παράλληλα την πολυτελή αισθητική που θέλει να προσδώσει στο αυτοκίνητο η εταιρία. Ακόμα, υπάρχουν στάνταρ ανοξείδωτες χαλύβδινες ράγες περιμετρικά, όπου μαζί με τα προστατευτικά γύρω από το αμάξωμα αποτελούν ένα βασικό σχεδιαστικό συστατικό που ενισχύει την προσωπικότητα, τον δυναμισμό και τη off-road εικόνα.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_71

Τα μαρσπιέ των θυρών είναι προστατευμένα από τα προεξέχοντα προς τα κάτω άκρα των θυρών, κάτι που όπως αποδείχθηκε στην πράξη ήταν άκρως βοηθητικό ώστε να μην λερώνεται το παντελόνι σου στο μπες/βγες, όταν κάνεις εκτός δρόμου διαδρομές.

Το απαράμιλλο ντιζάιν συνεχίζεται καθ’ όλο το μήκος του αυτοκινήτου και χωρίς υπερβολή τα οπίσθια του 3008 διεκδικούν βραβείο μοντέρνας τέχνης. Τα παράθυρα έχουν μία πιο έντονη κλίση με ένα gloss black τμήμα (που θυμίζει Opel Astra) να παρεμβάλλεται έως τα ιριδίζοντα LED φωτιστικά σώματα. Αυτά αποτελούν έναν αυθεντικό συνδυασμό που σηματοδοτεί το στίγμα των νέων Peugeot από μεγάλη απόσταση -τόσο τη νύχτα, όσο και στο φως της ημέρας.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_03

Σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, το νέο 3008 κάνει χρήση της νέας πλατφόρμας EMP2, που έχουμε δοκιμάσει στο Peugeot 308 και Citroen C4 Picasso, και μελλοντικά θα την χρησιμοποιήσει και η Opel στα Crossland X και Grandland X. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο την μεταστροφή του πολυμορφικού χαρακτήρα της πρώτης γενιάς του 3008, στον αντίστοιχο SUV της νέας. Έτσι, το μήκος του φτάνει τα 4.447 χλστ., το πλάτος του τα 1.841 χλστ. και το ύψος του τα 1.624 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.675 χλστ., όταν τα αντίστοιχα νούμερα για την προηγούμενη γενιά ήταν 4.365×1.837×1.639 με μεταξόνιο 2.613 χλστ. Το μήκος του το τοποθετεί στην καρδιά της κατηγορίας, με τα 8 επιπλέον εκατοστά του μήκους, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, να οφείλονται κυρίως στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της αγοράς.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_11

Παρότι, όμως, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις, η χρήση της νέας πλατφόρμας επιτρέπει την μείωση του βάρους που φτάνει κατά μέσο όρο τα 100 κιλά. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, κάθε εξάρτημα εξελίχθηκε και σχεδιάσθηκε με γνώμονα την μέγιστη εξοικονόμηση και του τελευταίου γραμμαρίου για την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου, την βέλτιστη ασφάλεια των επιβατών, και τα καλύτερα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Αυτή κάνει χρήση πολύ υψηλής (VHSS) και υπερυψηλής (UHSS) αντοχής χάλυβα, θερμοπλαστικό δάπεδο και πίσω πόρτα, ενώ τέλος τα φτερά, οι βραχίονες της μπροστινής ανάρτησης και τα πλαίσια των πίσω καθισμάτων είναι από αλουμίνιο.

Στις δοκιμές σύγκρουσης που διενέργησε ο EuroNCAP τον περασμένο Σεπτέμβριο, το 3008 απέσπασε 5 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 67% στη προστασία πεζών και 58% στα συστήματα ασφαλείας. Τέλος, το νέο 3008 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Peugeot στο, Sochaux, καθώς και στις μονάδες Trémery και Douvrin.

Advertisement

3Εσωτερικό

Αν ο εξωτερικός σχεδιασμός του 3008 κρίνεται υποκειμενικά, ο αντίστοιχος της καμπίνας δεν επιδέχεται καμία αμφιβολία ότι είναι ότι καλύτερο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια από οποιαδήποτε εταιρία, πόσο μάλλον για την συγκεκριμένη κατηγορία που απευθύνεται το γαλλικό αυτοκίνητο.

Η είσοδος στο αυτοκίνητο μοιάζει σα να περνάς σε έναν διαφορετικό κόσμο, με στιλ που συναρπάζει, με τεχνολογική υπεροχή, και κυρίως με αψεγάδιαστη ποιότητα. Το συναρπαστικό και φουτουριστικό στην όψη ταμπλό σε προκαλεί με την πρώτη ματιά. Το συμπαγές και high-tech σύνολο είναι αυτό που εκφράζει την πιο πρόσφατη εκδοχή του Peugeot i-Cockpit, ένα πολυβραβευμένο concept που επαναπροσδιορίζει το πώς πρέπει να σχεδιάζονται τα εσωτερικά των αυτοκινήτων.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_68 test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_67

Όλα είναι τακτοποιημένα για να εξυπηρετούν την απόλαυση, την εργονομία και την συγκέντρωση του οδηγού, σε ένα εντελώς ριζοσπαστικό περιβάλλον. Η μικρή στεφάνη του νέου τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος σε σχέση με αυτή των 208/308, εξακολουθεί να έχει κωμικά μικρή διάμετρο, με την κορυφή του να βρίσκεται 2 χλστ. χαμηλότερα σε σχέση με πριν, έτσι ώστε να αυξηθεί η ορατότητα του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ενώ έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο “κοφτά” πιασίματα για καλύτερη λαβή για να αφήνει περισσότερο ελεύθερο χώρο πάνω από τα πόδια.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_95

Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3 ιντσών έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που θες να έχεις μπροστά σου. Είναι τοποθετημένος αρκετά ψηλά, όντας μέσα στο οπτικό πεδίο σου, κάτι που μεταφράζεται σε λιγότερη απόσπαση προσοχής, κρατώντας το βλέμμα σου στον δρόμο ανά πάσα στιγμή.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_84

Οι πέντε διαφορετικές θεματικές ενότητες – κάθε μία επιλέγεται από ένα διακόπτη στο τιμόνι – επιτρέπουν στον οδηγό να “προσωποποιήσει” το περιβάλλον του πίνακα οργάνων. Συγκεκριμένα, η επιλογή “προσωπική” σου επιτρέπει αυτή να προβάλει επιλεγμένες πληροφορίες, όπως: αναπαραγωγή των οδηγιών πλοήγησης, βελτίωση οδηγικού στιλ, παράμετροι και δεδομένα κινητήρα, υπολογιστή ταξιδιού, πληροφορίες διαδρομής κ.α. Κάθε ρύθμιση επισημαίνεται από μια σειρά εικονιδίων για πιο εύκολη “ανάγνωση”.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_85 test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_86 test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_87

Αντίστοιχα υπάρχουν οι επιλογές “καντράν”, όπου η οθόνη εμφανίζει το ταχύμετρο και στροφόμετρο σε κλασική -για Peugeot- διάταξη με τον δείκτη του στροφομέτρου να έχει αντίθετη φορά, μαζί με κάποιες επιπλέον πληροφορίες. Ακολούθως υπάρχει η επιλογή “πλοήγηση” όπου ταχύμετρο και στροφόμετρο απομακρύνονται, καταλαμβάνοντας τα άκρα, ώστε στο κέντρο να φιλοξενηθεί ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης. Τέλος, η επιλογή “ελάχιστο” είναι για μίνιμαλ καταστάσεις, καθώς εμφανίζει μόνο το ταχύμετρο στο κέντρο της οθόνης.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_91

Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία παραπέμπει σε tablet και συνδυάζεται με τεχνολογία χώρου για βέλτιστο χειρισμό και μεγαλύτερη ακρίβεια. Αυτή πλαισιώνεται από έξι διακόπτες “αεροπορικού” τύπου, χαμηλά στην κονσόλα και σε ιδανική απόσταση, για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών.

Ακόμα προσφέρει 3D πλοήγηση, η οποία γίνεται ακόμη πιο ρεαλιστική χάρη στην τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και μνημείων, αλλά και του ανάγλυφου των περιοχών, ενώ δεν λείπει η πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone, με το 3008 να είναι συμβατό με το πρωτόκολλο επικοινωνίας MirrorLink, αλλά και με τα Android Auto και Apple Carplay.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_76

Σε θέμα ποιότητας, οι Γάλλοι έδωσαν μεγάλη βαρύτητα και στην παραμικρή λεπτομέρεια κατά την επιλογή των υλικών, τις επενδύσεις, τις λεπτομέρειες με χρώμιο και τις επενδύσεις με μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά ώστε να διασφαλιστεί το υψηλότερο επίπεδο ποιότητας και εμφάνισης. Παντού υπάρχουν μαλακά πλαστικά, με την συναρμογή των μερών να είναι πολύ δυνατή. Ιδιαίτερη στιλιστική λεπτομέρεια η επένδυση “τύπου υφάσματος” που διατρέχει όλη την κονσόλα, συμπληρώνοντας την πολύ όμορφη συνολική εικόνα.

Η χρήση της νέας πλατφόρμας και η αύξηση του μεταξονίου κατά 62 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, χαρίζει στο 3008 πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους, τοποθετώντας στη καρδιά της κατηγορίας και ανάμεσα στα μεγαλύτερα σε χώρους εσωτερικά. Η έξυπνη σχεδίαση του νέου 3008 προσφέρει πολλές έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν αφάνταστα στην καθημερινότητα. Ενδεικτικό της πρακτικότητας είναι η αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού, έτσι ώστε να μπορείς να τοποθετήσεις αντικείμενα μήκους κάτι παραπάνω από 3 μέτρα.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_54 test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_57

Ο χώρος αποσκευών έχει βελτιωθεί από την προηγούμενη γενιά και φτάνει τα 520 λίτρα (μαζί με τον υποδαπέδιο χώρο), όντας μεγαλύτερος κατά 88 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος φόρτωσης εκτοξεύεται έως τα 1.482 λίτρα. Το κατώφλι φόρτωσης φτάνει τα 700 χλστ., όντας από τα χαμηλότερα στην κατηγορία, ενώ το υποβραχιόνιο στο κέντρο των πίσω καθισμάτων αποκαλύπτει μία κρύπτη που μπορεί να χωρέσει πέδιλα του σκι.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_62 test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_65

Η καμπίνα θα φιλοξενήσει με περίσσια άνεση 4 επιβάτες, με τους πίσω να κάθονται εξίσου άνετα με τους εμπρός, χωρίς να περιορίζονται σε γόνατα και κεφάλι. Ακόμα και ο μεσαίος θα κάτσει σχετικά άνετα, διαθέτοντας αρκετό χώρο για το κεφάλι, ενώ μόνο η προέκταση της κονσόλας θα ενοχλήσει τα γόνατα του, καθώς το επίπεδο πάτωμα προσφέρει επιπλέον άνεση.

Advertisement

4Κινητήρας

Μηχανικά δεν συναντάμε κάποια έκπληξη, και κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής υπήρχε ο 1.600άρης BlueHDi πετρελαιοκινητήρας που τοποθετείται σε όλα τα μοντέλα του PSA Group. Φυσικά πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Η εταιρία ανακοινώνει ότι το βάρους του στεγνό είναι 1.300 κιλά, με την μέτρηση μας να δείχνει 1.440 κιλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα το εργοστάσιο αναφέρει ότι χρειάζεται 11,2 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 10,6 δευτ., με τελική του φτάνει τα 189 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, που διαθέτει σύστημα start/stop. Το γαλλικό εργοστάσιο ανακοινώνει ότι η μέση μικτή κατανάλωση με τα Mud & Snow ελαστικά 225/55 που διαθέτει το αυτοκίνητο, με ζάντες 18 ιντσών, χρειάζεται 4,3 λίτρα/100 χλμ, με την εκπομπές ρύπων να είναι μόλις 111 γρ/χλμ. Αυτό σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €108,87.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_51

Στα 1.200 χλμ. που σημειώσαμε κατά την εβδομαδιαία δοκιμή, σχεδόν τα μισά έγιναν σε εθνική οδό και τα άλλα μισά στην Αττική. Η μικτή κατανάλωση που έγραψε το trip computer ήταν 6,1 λίτρα/100 χλμ, με μέση κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο με 130 χλμ/ώρα ταχύτητα στο cruise control να πέφτει στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη με φυσιολογική οδήγηση (ούτε πολύ οικονομική, ούτε με πολύ βαρύ πόδι) δεν έκαψε ποτέ πάνω από 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 53 λίτρων, μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των 850 με 920 χλμ., ενώ με το μέσο όρο ετήσιων χλμ. του Έλληνα να είναι πλέον τα 12.000 χλμ. και το πετρέλαιο στα 1,1 €/λίτρο θα χρειαστείς περίπου €800.

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,61 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 5,92 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 7,72 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 14,27 δευτ.
Τελική ταχύτητα 189 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,27 μέτρα σε 2,95 δευτ.
Βάρος 1.440 κιλά.
Advertisement

5Τιμή-Εξοπλισμός

Έχοντας ήδη διαβάσει τις τιμές του νέου Peugeot 3008, είναι σχεδόν δεδομένο ότι θα το χαρακτηρίσεις τσιμπημένο, και δεν θα έχεις άδικο. Πριν όμως κρίνεις βιαστικά, θα πρέπει να δεις το αυτοκίνητο σαν συνολικό πακέτο (ποιότητα, τεχνολογία, εξοπλισμός, κινητήρας, συμπεριφορά στον δρόμο) κάτι που δικαιολογεί κάθε ένα ευρώ που θα σπαταλήσεις. Δεν είναι καθόλου υπερβολή να πω ότι ποιοτικά ξεφεύγει από τα όρια της κατηγορίας που θεωρητικά τοποθετείται (VW Tiguan, Ford Kuga, Nissan Qashqai, Seat Ateca, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Renautl Kadjar) και μπαίνει στα μεγαλύτερα και ακριβότερα χωράφια (Audi Q3, BMW X1).

Το 3008 προσφέρεται στις εκδόσεις Access, Active και Allure, με αυτοκίνητο δοκιμή να είναι στην πλουσιότερη Allure, η οποία με τον πετρελαιοκινητήρα ξεκινάει από τα €31.500. Ο εξοπλισμός του, όμως, είναι αρκετά πλούσιος, και αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητήρων βενζίνης μπορείς να δεις εδώ, των κινητήρων πετρελαίου εδώ, ενώ τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης εδώ.

Advertisement

6Οδηγώντας

Με το 3008 η Peugeot δείχνει ξεκάθαρα ότι θέλει να ταράξει τον ανταγωνισμό, και γιατί όχι να αμφισβητήσει την δικαιολογημένη πρωτοκαθεδρία του Qashqai. Όλα ξεκινούν από την ποιότητα κύλισης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του γαλλικού μοντέλου.

Το 3008 είναι πρωτίστως και κυριότερα ένα άνετο tourer, μη έχοντας sport προσανατολισμό. Χάρη στη νέα πλατφόρμα, οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν καταφέρει να βρουν την χρυσή τομή ανάμεσα στην υψηλή άνεση και στο κορυφαίο κράτημα. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη ιδανικά για την συγκεκριμένη έκδοση του κινητήρα, ενώ το μειωμένο βάρος προσφέρει άψογη συμπεριφορά πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_13

Το Nissan Qashqai ίσως είναι ελάχιστα πιο απολαυστικό στην οδήγηση, αλλά δεν είναι τόσο άνετο. Η απόσβεση των κακοτεχνιών των δρόμων είναι άψογη, πόσο μάλλον αν σκεφτείς ότι πατάει σε 18άρες ζάντες. Κάτι που γίνεται ακόμα πιο εμφανές όταν πατήσεις χώμα, που πραγματικά περνάνε ελάχιστες δονήσεις στην καμπίνα. Εκεί είναι που θα εκτιμήσεις την άψογα μονωμένη καμπίνα, όντας πάρα πολύ ήσυχο, ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα, επιτρέπει την χρήση και λιγότερων μονωτικών υλικών.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_31

Παραδόξως για ένα τέτοιο ψηλό και μαλακά ρυθμισμένο αυτοκίνητο, στις στροφές δεν εμφανίζει έντονες κλίσεις στις στροφές, κάτι που είναι προς ανακούφιση, όχι μόνο για τους επιβάτες αλλά και για εσένα, ως οδηγό. Στο έντονο φρενάρισμα θα βυθίσει τη μούρη και μπορεί να ελαφρύνει το πίσω μέρος στο apex των στροφών, αλλά παραμένει απόλυτα ασφαλές, όντας παράλληλα ευέλικτο μέσα στην πόλη. Όταν βγεις σε επαρχιακό δρόμο ή σε κάποιον που να έχει περισσότερες στροφές από ευθείες, και αυξήσεις την ταχύτητα, ίσως διαπιστώσεις ότι θα ανοίξει την τροχιά του όταν πιεστεί. Όχι, ότι τα περιθώρια πρόσφυσης δεν είναι εκ των πραγμάτων υψηλά, αλλά τα Mud & Snow ελαστικά περιορίζουν ελαφρώς το εξαιρετικό πάτημα του αυτοκινήτου.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_15

Εξαιτίας, όμως, των ελαστικών, αλλά και του Grip Control 2ης γενιάς, το 3008 έχει αρκετά μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες για δικίνητο μοντέλο, χωρίς ωστόσο να αντικαθιστά ένα πλήρες σύστημα τετρακίνησης. Μιλώντας για το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, αυτό βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα. Ακόμα, διαθέτει το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), το οποίο ενεργοποιείται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Αυτό είναι ένα σύστημα υποβοήθησης κατάβασης, που εξασφαλίζει ιδανικό και πλήρως ασφαλή έλεγχο στις απότομες κατηφορικές πλαγιές, διατηρώντας σταθερή ταχύτητα έως 3 χλμ./ώρα.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_30

Όπως μπορείς να διαπιστώσεις και από τις φωτογραφίες, το 3008 κινήθηκε αρκετά άνετα και κυρίως με ασφάλεια πάνω σε χιονισμένες επιφάνειες, εκπλήσσοντας με την ομαλή λειτουργία του συστήματος. Φαίνεται ότι αν η κίνηση μεταφερόταν σε όλους τους τροχούς θα διέθετε πολύ καλές off-road δυνατότητες, ειδικά χάρη και στην μεγάλη απόσταση από το έδαφος, καθώς και τις γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες) και διαφυγής (29 μοίρες).

Ο αυτοκινητόδρομος είναι το στοιχείο του, με το σύστημα διεύθυνσης να είναι απόλυτα σαφές, αν και η μικρή διάμετρος του τιμονιού ίσως προσθέτει κάποια νευρικότητα, που απαιτεί συνήθεια. Γενικά, προσφέρει λογικό βάρος, δίνοντας σου απόλυτη εμπιστοσύνη και πληροφόρηση μέσα από στροφές. Με λίγα λόγια είναι εξαιρετικά γρήγορο και άμεσο.

test_drive_peugeot_3008_1-6_bluehdi_35

Ο πετρελαιοκινητήρας είναι αρκούντως ικανοποιητικός, χωρίς να έχει διάθεση να λειτουργεί σε ψηλές στροφές. Το βάρος του οχήματος, βοηθάει τον κινητήρα να απλώσει τη δύναμη, όντας αρκετά ελαστικός, καθώς θα νιώσεις τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, εκεί που δείχνει ότι αρέσκεται να λειτουργεί. Η κλιμάκωση του εξατάχυτου κιβωτίου συνεργάζεται υπεράψογα με τον κινητήρα και οι επιταχύνσεις του, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει, είναι καλές.

Τέλος, η αποτελεσματικότητα των φρένων (δισκόφρενα εμπρός/πίσω, τα μπροστά αεριζόμενα) είναι πολύ καλή, καθώς χρειάζεται κάτι παραπάνω από 37 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ/ώρα, με την αίσθηση από το πεντάλ να είναι η πρέπουσα.

Advertisement

7Συμπέρασμα

Μετά από σχεδόν 8 χρόνια που ξέρουμε το 3008, η Peugeot επαναπροσδιορίζει εντελώς το μοντέλο της. Κατά τη μετάβαση του 3008 από MPV σε SUV, η Peugeot πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες προτίμησης σου, χωρίς να χάνει σε πρακτικότητα ή ευελιξία. Είναι όμορφα κατασκευασμένο, με ένα κομψό, καινοτόμο και έξυπνα σχεδιασμένο ταμπλό, ενώ στο δρόμο αισθάνεται στερεό και άνετο.

Η Peugeot έχει ξεπεράσει πολλούς από τα κύριους αντιπάλους της με την πρώτη της προσπάθειά στη κατηγορίας C-SUV, προσφέροντας ένα ασυναγώνιστα ελκυστικό προϊόν που διαθέτει πολύ καλή σχέση τιμής/προϊόντος, χωρίς βέβαια να μην θεωρούνται αρκετά χρήματα τα 30.000+ ευρώ για ένα μοντέλο που δεν προσφέρεται με σύστημα τετρακίνησης.

AdvertisementAdvertisement

9Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 S&S
Κινητήρας 1.6 BlueHDi 120 S&S
Τύπος καυσίμου Πετρέλαιο
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός
Αρ. Κυλίνδρων 4
Κυβισμός (cm3) 1560
Μέγιστη ισχύς CEE (kW/σ.α.λ.) 88 / 3500
Μέγιστη ισχύς DIN (ίπποι/σ.α.λ.) 120 / 3500
Μέγιστη ροπή CEE (Nm/σ.α.λ.) 300 / 1750
Προδιαγραφές Εκπομπών Ρύπων Euro 6
Κιβώτιο ταχυτήτων (τύπος) Μηχανικό 6 σχέσεων
Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
Διαστάσεις 225 / 55 / R 18, 215 / 65 R 17*
Εμπρός Ανεξάρτητη τύπου Mc Pherson, με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ
Σύστημα διεύθυνσης Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Απόβαρο (kg) (περιλαμβάνει το βάρος του οδηγού) 1375
Ωφέλιμο φορτίο (kg) 595
Μέγιστο μεικτό βάρος (kg) 1970
Βάρος ρυμούλκησης με φρένα (kg) 1500
Μέγιστο βάρος στον κοτσαδόρο (kg) 80
Όγκος χώρου αποσκευών μέχρι την εταζέρα (lt – VDA) 591
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 53
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 189
Επιτάχυνση 0-100 km/h (sec) 11,2
Επιτάχυνση 1000μ. από στάση (sec) 32,7
Πόλη (l/100 km) 4,9
Εκτός πόλης (l/100 km) 3,9
Μικτή (l/100 km) 4,3
Εκπομπές CO2 (g/km) 111
  • Philby

    Το ωραιότερο crossover μακράν και αν και ακριβό μοιάζει ιδιαίτερα ποιοτικό δικαιολογώντας εν πολλοίς την τιμή του. Αλλά το concept crossover δίχως 4×4 μου φαίνεται τεράστια ανοησία.

    • Βελισσάριος

      Το ηλεκτρονικό μπλοκέ που έχει θα είναι αρκετό για το 95% των αγοραστών.Οι άλλοι μπορούν με τα ίδια λεφτά να πάρουν τετρακίνητο με υποδεέστερη ποιότητα και σχεδίαση.Είναι θέμα προτεραιοτήτων.

  • ντικ

    με τέτοια κατανάλωση, άξιζε καλύτερο βαθμό από 7.5

    • δύο γρήγορα παραδείγμα που μου έρχονται στο μυαλό, είναι το Honda HR-V και Suzuki Vitara, που μας έδειξαν εύκολα κάτω από 6 λίτρα…
      εξάλλου δεν είναι καθόλου κακό το 7.5 σαν βαθμός!!

    • ντικ

      εντάξει, όλα σχετικά είναι ! γιατί δεν γράφετε, σε ποιο βουνό έγινε η δοκιμή ; για να μην πάμε και εμείς ; χαχα

  • george

    Το ομορφότερο Crossover-Suv! Πέρα από την εμφάνιση είναι γενικά εξαιρετικό με υψηλή ποιότητα, πολύ καλούς χώρους, χαμηλό βάρος, συνδιάζει πολύ καλά την άνεση με την οδική συμπεριφορά και έχει και πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος!

  • rous

    Εαν ειχε τετρακινηση σε αυτα τα λεφτα θα ξεπουλουσε. Αν και προσωπικα δεν θα εδινα τοσα λεφτα για Peugeot, οσο καλο κι αν ηταν.

    • Αν όμως είχε 4κίνηση σ αυτά τα λεφτά παίζει να ήταν και μονόδρομος.

  • Φωτόνιον

    Πανέμορφες φωτογραφίες παίδες, μπράβο! Σκηνικό κι αμάξι για κορνίζωμα.
    Το εσωτερικό του είναι για σεμινάριο, ενώ και έξω είναι πανέμορφο. Πραγματικά το ομορφότερο στην κατηγορία με τεράστιο πλεονέκτημα την μεγάλη απόσταση απ το έδαφος. Τώρα βέβαια 30k+ χωρίς τετρακίνηση μου ξινίζουν λίγο (έως πολύ), αλλά c’est la vie που λένε και στην Εσπερία…
    Υ.Γ. Δεν τολάμω να ρωτήσω πόσο θα κάνει η ‘τετρακίνητη’ υβριδική έκδοση, εάν φυσικά έρθει ποτέ Ελλάδα (το παλιό έφευγε πάνω απ τα 40 έξω)

  • SAMURAI-66

    Δυο σοβαρα μειονεκτηματα που δεν πιστευω οτι τιμουν την ολη κατασκευη κατεβαζουν την συνολικα εξαιρετικη εικονα του.
    Αυτο της τιμης που την θεωρω υπερβολικα υψηλη και το στοιχειο της απουσιας τετρακινησης που θα επρεπε να προσφερεται στανταρ σε αυτο το επιπεδο αξιας.
    Κατα τα υπολοιπα ειναι κομψο με γραμμες ευχαριστες με ποιοτητα χωρους και φυσιολογικες επιδοσεις και την μεγαλη ατραξιον το εσωτερικο που δειχνει διαστημικο σε εικονα μακραν καλυτερο απο ανταγωνιστες του αισθητικα τουλαχιστον.
    Εν κατακλειδι θα το χαρακτηριζα πολυ καλη αγορα μονο σε χαμηλοτερα επιπεδα στο τελικο κοστος που σημερα φανταζει και ειναι απογοητευτικα μεγαλο στην χωρα μας.

  • MikeLamar

    Η παρουσία ημιάκαμπτου άξονα πίσω σε όλες τις εκδόσεις είναι παντελώς αδικαιολόγητη για αυτήν την κατηγορία τιμής…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Τέλειο το νέο 3008, τέλειες και οι φωτογραφίες στα χιόνια! Εντυπωσιακό τόσο εξωτερικά αλλά και εσωτερικά κυρίως το νέο SUV της Peugeot κοιτάει κατάματα τον ανταγωνισμό προβάλλοντας πολλά καλά πλεονεκτήματα. Είναι ίσως ό,τι ωραιότερο έχουμε δει. Φουλ τεχνολογία, πολύ καλή ποιότητα, εντυπωσιακό και διαστημικό high-tech ταμπλό που κι εγώ από την πρώτη στιγμή που το είδα πρώτη φορά μέχρι και που μπήκα και μέσα όταν πήγα και το είδα στην έκθεση της Peugeot εντυπωσιάστηκα! Μ’ αρέσει γενικά πολύ το νέο 3008 και φαίνεται πως η Peugeot έκανε άλματα ποιότητας. Λίγο ακριβούτσικο αλλά εγώ θα το ‘παιρνα, αξίζει, μπαίνει σε premium μονοπάτια, και πιστεύω είναι ολοκληρωμένο στην κατηγορία του, ο BlueHDI κινητήρας των 1,6 λίτρων το κινεί αξιοπρεπώς. Μπράβο για το τεστ!

  • vaggscoobys

    Καλύτερες φωτογραφίες και απ’ αυτες της επισημης αντιπροσωπίας! :O
    Το αυτοκίνητο προσωπικά δε μου αρεσει όμως.

  • DimitrisBXL

    Πανέμορφο crossover.
    Δεν θεωρώ πως στη κατηγορία αυτή είναι μειονέκτημα η τετρακίνηση μιας και θα εκτόξευε τιμή και κατανάλωση στον θεό.
    Στο Βέλγιο έχει ως κορυφαία έκδοση την GT που αν δεν κάνω λάθος είναι κάπου στα 35.000 και ανεβαίνει.
    Ο οδηγος με την στάνταρ οθόνη μπροστά του είναι πολύ κερδισμένος στην τσέπη αφού η μόνη άλλη εταιρεία που το προσφέρει είναι η πιο ακριβή Audi και αυτό προαιρετικά.

    Ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσουμε από εδώ και πέρα την “υπεραξία” που δίνουμε στα γερμανικά αυτοκίνητα.

    • Axon

      40 χρόνια πριν οι Γάλλοι υπερτερούσαν στην λεγόμενη “υπεραξία”.
      π.χ. cx pallas, Peugeot 504 ήταν στην συνείδηση του καταναλωτικού κοινού ψηλότερα από αντίστοιχα γερμανικά.
      Βέβαια σειρά χειρισμών από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 έφεραν την γαλλική σχολή σε σημείο να θεωρείται την δεκαετία του ’90 ο φτωχός συγγενής.

    • DimitrisBXL

      Σωστοτατος!!!

  • Από τα ωραιότερα σχέδια που παίζουν αυτή την στιγμή εντός και εκτός. Πραγματικά η εικόνα του σου αφήνει μόνο όμορφα συναισθήματα και φαίνεται και αρκετά πρακτικό. Καταναλώσεις κτλ δεν τα πολυσχολιάζω γιατί όλα είναι σχετικά. Για μένα μόνος ανασταλτικός παράγων που θα με οδηγούσε τελικά στον να μην το αγοράσω είναι ότι crossover/suv άνευ τετρακίνησης δεν υπάρχει λόγος να πάρεις (ναι ξέρω τα νούμερα πωλήσεων άλλα λένε). Ελπίζω ότι στο μέλλον η Peugeot θα αναθεωρήσει…
    #welldone AB

  • Mika

    Aπο τα πλεον φαντεζι της κατηγοριας, μεσα εξω..Ιδιαιτερο σαν σχημα, που μαλλον αρεσει…Τσιμπημενο στη τιμη, δεν το εχω περιεργαστει ακομα απο κοντα για να δω αν οντως αξιζει τη premium αυρα του..Παντως σε αυτα τα λεφτα περιμενα ακομα καλυτερο εξοπλισμο, πχ LED φωτα η φουλ δερμα..
    Ενα αυτοκινητο που μου εχει κανει ιδιαιτερη εντυπωση, αν και πιο συμβατικο σε εμφανιση ειναι πχ το νεο FL Kuga..Παρομοιοι κινητηρες με το 3008 αλλα ακομα καλυτερος εξοπλισμος και σηματικα πιο φτηνο στα ιδια πραγματα…Ειδικα το ST Line 150αρι Εcoboost εχει 25230 τη στιγμη που το 3008 130 Puretech Active Grip εχει 27400, χωρις να ειναι εξισου πλουσιο..Αναλογες ειναι και οι διαφορες τους στα 120αρια diesel…
    Νομιζω λογικα και τα αντιστοιχα Ateca και Τiguan, ενδεχωμενως συνιστουν καλυτερο value for money, οποτε να δουμε κατα ποσο η ιδιαιτερη εμφανιση του 3008 θα πεισει εδω τουλαχιστον τους αγοραστες να το προτιμησουν…
    Σιγουρα ομως ειναι ενα αυτοκινητο που θα παω να δω απο κοντα….Ειναι ιντριγκαδορικο!

    Υ.Γ. Σε ποιο μερος ειναι αυτα τα χιονισμενα χωρια στις φωτος? Πραγματικα υπεροχα!!

  • Βελισσάριος

    Το ότι θα ρχόταν η εποχή που στην κατηγορία SUV και supermini θα επέλεγα δύο Γαλλικά αυτοκίνητα(3008 και C3) δεν το περίμενα.Μπράβο τους

  • Alex

    Bravo Peugeot fadastiko design!

  • πανεμορφο και μεσα και εξω αλλα χωρις 4χ4 δεν το λες και σαβ… λοιπαμε αλλα για μενα αυτο ειναι καθοριστικο εστω και αν δεν το χρησιμοποιεις καθολου σαν 4χ4..

  • πανεμορφα τοπια και πανεμορφες φωτογραφιες … που ειναι αληθεια ; ειδικα το χιονισμενο τοπιο ειναι ολα τα λεφτα …

  • tetos

    citroen γεματο ηλεκρονικα=εγγυηση(οτι θα τρεχεις)

    • Grekko

      Μύθος, είχα xsara 11 χρόνια, δεν έβγαλε πότε τίποτα, μόνο τα τακτικά σέρβις!

    • Grekko

      Μύθος, είχα xsara 11 χρόνια, δεν έβγαλε πότε τίποτα, μόνο τα τακτικά σέρβις!

  • dimbit

    Τ Α Υ Γ Ε Τ Ο Σ

  • ZafMio

    Το είδα στο δρόμο!! Πανέμορφο και επιβλητικό!!!

  • Cloudbusted

    εξαιρετικό αυτοκίνητο, μακράν ό,τι καλύτερο στην κατηγορία! Το εσωτερικό του είναι ο θρίαμβος του βιομηχανικού ντιζάιν
    Υ.Γ.: αγαπητέ κύριε …Αγαπητέ, η λυρική περιγραφή των αναλογιών του αυτοκινήτου μέσα και έξω – όπως ασφαλώς και το κυρίως μενού του τεστ – σας κατατάσσει στους ωραιότερους γραφείς του Ειδικού Τύπου. Χαιρόμαστε να σας διαβάζουμε!

  • telis ellinas

    Το ομορφοτερο και ποιοτικοτερο στη κατηγορια του.Ειδα το τιγκουαν και πραγματικα το εσωτερικο του πεζο ειναι ετη φωτος μπροστα απο το παλιακο της φβ.Δε μιλαμε για κατι χοντα hrv,βιταρα εκει μιλαμε για παλιατζουρα μεσα εξω.Μονος αντιπαλος το κασκαι που σιχαθηκα να το βλεπω στους δρομους.Την τετρακινηση τι να την κανεις σαμπως ποιος τη χρησιμοποιει?

  • Egeas

    Πολύ όμορφο με κορυφαίους χώρους, εσωτερική σχεδίαση και ποιότητα. Αλλά …ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ !!! Μου έδωσαν σήμερα προσφορά για το 1.6 120hp πετρέλαιο, Alure, μεταλικό χρώμα, αυτόματο με ηλιοροφή … 36100 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης έκπτωσης λανσαρίσματος 1000 ευρώ). Είναι πάρα πολλά λεφτά για Peugeor 1.6 και χωρίς τετρακίνηση !!! Όταν φτάνεις σε αυτά τα χρήματα … υπάρχει πρόβλημα. Θα έπρεπε να παίζει στο 30άρι σε αυτό το level εξοπλισμού για να είναι ανταγωνιστικό.
    Απ’ ότι έμαθα στην αντιπροσωπεία … κάτι ανάπηροι και κάτι 3τεκνοι που γλιτώνουν το ειδικό τέλος ταξινόμησης το παραγγέλνουν (σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού) … και τους βγαίνει λίγο κάτω από 30Κ …
    Αλλιώς για να βγεί στα 30 πρέπει να κάνεις υποχωρήσεις σε εξοπλισμό και δεν λέει … γιατί τα 30 είναι πολλά και σε αυτά τα λεφτά το θέλεις full extra το αμάξι.

    • Mika

      Συμφωνω απολυτα μαζι σου! Τα 36 ειναι χωρις φουλ LED φωτα? Την πανοραμικη ποσο τη χρεωνουν?

    • Egeas

      Χωρίς full led φώτα. Την πανοραμική την χρεώνουν ή 1400 ή 1600 αν θυμάμαι καλά. Το αυτόματο ειναι ακριβό,
      γύρω στο 2χιλιάρικο. Γενικά τα extra παίζουν σε αντίστοιχες τιμες X1 … και ξεφεύγει πολύ το πράγμα. Κρίμα, θα ξεθωριάσει γρήγορα ο ενθουσιασμός απ το design και το super ταμπλό… και θα μείνει η αλμυρή τιμή !

    • Mika

      Αυτο πιστευω θα γινει κι εγω..Και σε λιγο καιρο θα ακους προσφορες, 2 και 3000 κατω, τακτικες, αλα Fiat….
      Απο την αλλη βεβαια, αν βαλεις παροιμια πραγματα σε μια Χ1, ξεφευγεις ακομα παραπανω..
      Και μαλλον οπως μου τα λες, με τα εξτρα παιζει να αλλαζει και κατηγορια στο ΕΤΤ και γι αυτο να ξεφευγει πολυ.

    • Egeas

      Εν το μεταξύ, η Nissan κάνει αντεπίθεση με τον εξοπλισμό του Qashqai … φέρνοντας το πακέτο n-connect look σχεδόν με τον εξοπλισμό του Techna, 18άρες ζάντες και ηλιοροφή … στα 26Κ ο 1.5 diesel και στα 28,5Κ ο 1.6 diesel (λίγο τσιμπημένος λόγω ΕΤΤ) … πές μου τώρα εσύ τι πέρνεις ??? Επίσης η Ford έφερε το ανανεωμένο Kuga με 1.5 diesel, full εξοπλισμό – top οδική συμπεριφορά στην κατηγορία, και 8 χρόνια εγγύηση ! στα 26Κ, στα 27Κ με panorama, navi, xenon led κλπ … αρκεί να συμβιβαστείς σε πιο “γήινο” αυτοκίνητο …

    • Mika

      Για το Kuga τα γραφω κι εγω…Εξαιρετικο αυτοκινητο,πολυ καλη τιμη,και πλουσιος εξοπλισμος,κι ας μην ειναι τοσο φαντεζι οσο το 3008…Τα χρηματα ομως μετρανε πολυ στις μερες μας, ειδικα στην Ελλαδα…
      8 χρονια εγγυηση???Εισαι σιγουρος για το τελευταιο?Ειχα μεινει στα 5 για τη Ford..
      Kαι η Νissan, καιρο τωρα, κανει προσφορες και στο Qashqai και στο X Trail, με περισσοτερο εξοπλισμο στα ιδια λεφτα, κλπ…
      Θα παω να δω απο κοντα 3008 και Kuga για να εχω πιο εμπεριστατομενη αποψη..

    • Egeas

      Κάνουν δώρο μέσα στην τιμή τα 3 χρόνια επέκταση εγγύησης … απ’ ότι μου είπαν. Είναι full εγγύηση, δεν εξερεί κάτι. Επίσης κάποιοι dealers κάνουν δώρο την οδική βοήθεια για πάντα και την εργασία στα service για κάποια χρόνια. Χαμός, ο ανταγωνισμός δουλεύει για τον καταναλωτή – η Peugeot δεν πρόλαβε να βγάλει ένα αμάξι που ξεφεύγει απ τα υπόλοιπα της γκάμας τους … και στις εκθέσεις έχουν ύφος χιλίων καρδιναλίων και μιλάνε ότι είναι ίσοι με bmw και audi … λίγο ψυχραιμία παιδιά !!! Σε δύο – τρία χρόνια όλοι τέτοιου τύπου ταμπλό θα έχουν …

    • Mika

      Eνδιαφεροντα, αυτα που λες….Ειναι δελεαστικο το πακετο της Ford δηλαδη…Μαλιστα..
      Το τουπε ποτε δεν βοηθησε κανεναν…Κατι τετοιο εχω την εντυπωση πως θα παιζει και στις εκθεσεις Αlfa Romeo με τη Giulia, απεναντι στους τρεις Γερμανους,αν κρινω απο παρομοιο στυλακι που ειχαν οι πωλητες οταν βγηκε η Giullieta…..

  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    Μετα από test drive
    Στα συν:πανέμορφο
    Στα μείον ακριβό (για να έχεις όλα τα αξεσουάρ άνεσης και ασφαλείας πρέπει να πας στην ακριβή έκδοση που μπορεί να φτάσει και τις 37.000 € (1.600 κυβ 120 hp diesel),
    Έλλειψη τετρακίνησης περιττό για πολλούς αλλά θα ‘έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα για κάποιους που την θέλουν..Δεν γνωρίζω τις δυνατότητες του Grip Control αν μπορεί να αντικαταστήσει την τετρακίνηση

    • Egeas

      Έχουν λέει έκπτωση λανσαρίσματος 1,000 ευρώ … και πάει στα 36,000 ! Σωθήκαμε. Σε αυτήν την κατηγορία χρημάτων έπρεπε να σου κάνουν έκπτωση πάνω από 2-2,500 για να φαίνεται κάπως δελεαστικό.
      Όντως το αμάξι, στην ποιότητα του εσωτερικού του, ακουμπάει σε bmw – audi επίπεδο, δεν φτάνει, ακουμπάει, μην τρελενόμαστε.
      Εάν δεν είχε αυτό το ταμπλό μέσα ούτε 30k δεν θα έδινε κάποιος – χρειάζεται λίγο ψυχραιμία από όλες τις πλευρές, και από τους αγοραστές και από τους πωλητές ! Α και να μην ξεχάσω, φθηνή ανάρτηση με ημιάκαμπτο πίσω, έτσι?? για να τα λέμε όλα – multilink άλλες μάρκες, διπλά ψαλίδια το Toyota C-HR … το τελευτάιο δεν παίζεται από ανάρτηση λένε … το δε Kuga που το οδήγησα στρίβει σαν σπορ αυτοκίνητο !

  • thodoris91

    Φανταστικό αυτοκίνητο, αλλά στα 30+ που ζητάνε θα μπορούσε να προσφέρει και τετρακίνηση ειδικά από τη στιγμή ο ανταγωνισμός το κάνει

  • thodoris91

    Φανταστικό αυτοκίνητο, αλλά στα 30+ που ζητάνε θα μπορούσε να προσφέρει και τετρακίνηση ειδικά από τη στιγμή ο ανταγωνισμός το κάνει

  • Koss

    Εξαιρετικό αυτοκίνητο αλλά παίζει να χαντακωθεί από την τιμή του.

  • Egeas

    Τα δυνατά σημεία του είναι το design, ειδικά μέσα, το σχέδιο του ταμπλό δεν παίζεται έτσι όπως δένει όλο μαζί με τις πόρτες κλπ. Η κονσόλα με τα μεταλλικά κουμπιά άπεχτη.
    Το μικρό τιμόνι που και καλά πρέπει να βλέπεις από πάνω το καντράν (γι’αυτό και πάνω flat) με ξενίζει – έως με ενοχλεί – θα προτιμούσα κανονικό τιμόνι και να βλέπω ανάμεσα από το τιμόνι, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα.
    Γενικά το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι χώροι μέσα … δεν το συζητάμε … τέλειοι ! Δεν χρειάζεσαι μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση – δεν σου χρειάζεται ούτε X3, ούτε Q5 ούτε GLC … Είναι όσο πρέπει μεγαλύτερο απ το Qashqai για να καλύψει το κάτι παραπάνω σε χώρους που ψάχνεις και κοιτάς τα προαναφερθέντα (αν τα κοιτάει κάποιος για τους χώρους τους, οι περισσότεροι τα κοιτούν για το prestige).
    Εξωτερικά από πίσω και στο πλάϊ είναι τα δυνατά του σημεία (εξαίρεση οι ζάντες που δείχνουν σαν ψεύτικες με αυτό το περίεργο γιαλιστερό σχέδιο που έχουν. Απο μπροστά δεν το λες και τόσο ωραίο … είναι λίγο κάπως …
    Τα γραφικά στο καντράν και το σχέδιο της οθόνης με το navi … θα τα ζήλευαν και οι 3 γερμανοί. Απορώ, ειδικά αυτή η Bmw, τι κόλημα έχει φάει με τα 2 πορτοκαλί αναλογικά όργανα … ίδια από την δεκαετία του 90 ! Ξευτίλα … πέρνεις αμάξι μοντέλο 2016 και μέσα αισθάνεσαι λές και είναι 20ετίας … στην Bmw. Απλά, αλλάζουν λίγο το σχέδιο και παίζουν με τα διακοσμητικά υλικά … για να κοροϊδεύουν τον κόσμο!
    Απο εκεί και πέρα η έκδοση που θα ήθελες να πάρεις είναι η Alure στα 1.6 120hp diesel. Αυτό σε λευκό πάει κοντά στα 33k. Με μεταλλικό, αυτόματο (που λέει πολύ) και panorama για να γουστάρουν οι πίσω – ειδικά τα παιδιά … φεύγεις στα 37k !!! Δεν μιλάμε να προσθέσεις και άλλα έξτρα, που του λείπουν κάποια … (όπως π.χ εμπρός φώτα led που στρίβουν με αυτόματη εναλλαγή σκάλας μεσαία μεγάλα …)
    Σου κάνουν 1,000 euro έκπτωση λέει … χα χα χα.

    Nissan Qashqai μέ όλα τα παράνω σε εξοπλισμό … στα 29k !

    Αξίζει την διαφορά των 7-8k από το Nissan ??

    Τι να κάνει ο κακόμοιρος αναποφάσιστος αγοραστής ???

    Θα ρωτήσει τον Θεοφράστου στο Επι Τροχών … χα χα χα …

  • Egeas

    Τα δυνατά σημεία του είναι το design, ειδικά μέσα, το σχέδιο του ταμπλό δεν παίζεται έτσι όπως δένει όλο μαζί με τις πόρτες κλπ. Η κονσόλα με τα μεταλλικά κουμπιά άπεχτη.
    Το μικρό τιμόνι που και καλά πρέπει να βλέπεις από πάνω το καντράν (γι’αυτό και πάνω flat) με ξενίζει – έως με ενοχλεί – θα προτιμούσα κανονικό τιμόνι και να βλέπω ανάμεσα από το τιμόνι, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα.
    Γενικά το μέγεθος του αυτοκινήτου, οι χώροι μέσα … δεν το συζητάμε … τέλειοι ! Δεν χρειάζεσαι μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε καμία περίπτωση – δεν σου χρειάζεται ούτε X3, ούτε Q5 ούτε GLC … Είναι όσο πρέπει μεγαλύτερο απ το Qashqai για να καλύψει το κάτι παραπάνω σε χώρους που ψάχνεις και κοιτάς τα προαναφερθέντα (αν τα κοιτάει κάποιος για τους χώρους τους, οι περισσότεροι τα κοιτούν για το prestige).
    Εξωτερικά από πίσω και στο πλάϊ είναι τα δυνατά του σημεία (εξαίρεση οι ζάντες που δείχνουν σαν ψεύτικες με αυτό το περίεργο γιαλιστερό σχέδιο που έχουν. Απο μπροστά δεν το λες και τόσο ωραίο … είναι λίγο κάπως …
    Τα γραφικά στο καντράν και το σχέδιο της οθόνης με το navi … θα τα ζήλευαν και οι 3 γερμανοί. Απορώ, ειδικά αυτή η Bmw, τι κόλημα έχει φάει με τα 2 πορτοκαλί αναλογικά όργανα … ίδια από την δεκαετία του 90 ! Ξευτίλα … πέρνεις αμάξι μοντέλο 2016 και μέσα αισθάνεσαι λές και είναι 20ετίας … στην Bmw. Απλά, αλλάζουν λίγο το σχέδιο και παίζουν με τα διακοσμητικά υλικά … για να κοροϊδεύουν τον κόσμο!
    Απο εκεί και πέρα η έκδοση που θα ήθελες να πάρεις είναι η Alure στα 1.6 120hp diesel. Αυτό σε λευκό πάει κοντά στα 33k. Με μεταλλικό, αυτόματο (που λέει πολύ) και panorama για να γουστάρουν οι πίσω – ειδικά τα παιδιά … φεύγεις στα 37k !!! Δεν μιλάμε να προσθέσεις και άλλα έξτρα, που του λείπουν κάποια … (όπως π.χ εμπρός φώτα led που στρίβουν με αυτόματη εναλλαγή σκάλας μεσαία μεγάλα …)
    Σου κάνουν 1,000 euro έκπτωση λέει … χα χα χα.

    Nissan Qashqai μέ όλα τα παράνω σε εξοπλισμό … στα 29k !

    Αξίζει την διαφορά των 7-8k από το Nissan ??

    Τι να κάνει ο κακόμοιρος αναποφάσιστος αγοραστής ???

    Θα ρωτήσει τον Θεοφράστου στο Επι Τροχών … χα χα χα …

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Τι είναι λέει τα όργανα,στα Bmw ίδια από το 90′ και μετά;ξεφτίλα λέει ;
      Αφού ο καθείς λέει τη γνώμη του,και εγώ θα πω μνημόνια μέχρι τα σαλιγκάρια να μάθουν να πετούν. https://uploads.disquscdn.com/images/9c6f0d0367891f42c7cf7b8e4121e75e5cbee8a6a6eeccb1388a70626487b96f.jpg

    • Egeas

      Αγαπητέ Μ5 Αλέξανδρε,

      Κατ’ αρχήν είμαι fun των bmw. Συνολικά ως αυτοκίνητα τα θαυμάζω & τα παραδέχομαι.
      Η Χ1 για παράδειγμα, είναι ένα νέο μοντέλο 2016, που κατεβαίνει στο γήπεδο με δυνατούς και σύγχρονους αντιπάλους. Δεν μπορείς λοιπόν να βάζεις ένα τόσο απλό ταμπλό, με 2 αναλογικά όργανα κι ένα κουτάκι οθονάκι στο κέντρο με τα απαραίτητα – αυτό είναι λογική 10-20 χρόνια πρίν. Δεν το ανέχεται αυτό σήμερα ο καταναλωτ’ης όταν τα standards έχουν ανέβει τόσο από όλες τις άλλες μάρκες. Τώρα έρχεται η peugeot, και άλλες μάρκες (group vag, volvo, toyota κ.α), βάζουν ένα τεχνολογικά σύγχρονο και μοντέρνο πολύ ελκυστικό ταμπλό … και σου λέει … εμάς ο ανταγωνισμός μας είναι η bmw x1 …
      Πρέπει ο καθένας να στέκεται στην θέση που του αρμόζει.
      Για την bmw εν προκειμένου, δεν πρέπει μόνο να είσαι αλλά και να φαίνεσαι. Από ένα σύγχρονο καντράν του 2016 απαιτείς να πάρεις κάτι περισσότερο, κάτι κανούργιο, που δεν κυκλοφορούσε και 10 – 20 χρόνια πριν. Τόσα χρήματα πληρώνεις … είσαι στο top της κατηγορίας σου.

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Σεβαστε Αιγαια
      Επιγραματικα,Εν έτη 2016
      Η Bmw υπήρξε πρωτοπόρα στης απεικονίσεις Hud.
      Τωρα Αλουμινένεις αναρτήσεις πολλαπλών συνδεσμων,από ημιακαμπους αξονες,πάρα παραμετροποιημες οθόνες εντυπωσιασμού,που όταν θα αστοχησουν,γιατί είναι δεδομένο ότι θα αστοχησουν,θα σου ζητούν 2000 +ΦΠΑ ευρώ.
      Άσε που ήδη υπάρχει σε όλους μια φυτεμένο ταμπλέτα πια.
      Τώρα Προσωπικά τονίζω προτιμώ της βελονες και τα αναλογικά με μια οθόνη πληροφοριων,όσο για τον πορτοκάλι φωτισμό είναι και ένας λόγο που κόλλησα με την εταιρεία.
      Σε αυτό που με βρίσκεις συμφωνω είναι ότι εταιρίες όπως η Bmw θα πρέπει να είναι στην αιχμή της τεχνολογιας,αρκεί αυτές οι τεχνολογίες να έχουν ωριμάσει και να έχουν πρακτικό σκοπό,πέρα του φθηνού εντυπωσιασμού.
      Ευχαριστώ.

    • manowar

      Καλα χαρας την υπομονή σου που εγραψες ολο αυτο..μα γιατι πιστευεις οτι τα γραφεις σε ατομα που γνωριζουν;;εδω πλεον δεν χρειαζεται να ακουμπας τιποτα ολα γινονται με την νοηματικη σε λιγο θα βγαλει τα ολογραμματα ασε να λεει..

  • ΒΑΓΓΕΛΗΣ

    ίσως τελικά σε αυτά τα χρήματα να συμφέρει ένα βενζινοκινητο με φουλ εξοπλισμό αυτόματο και τετρακινητο

  • Nick7777777

    Απίστευτο αμάξι έρωτας με την πρώτη ματιά.