Σε λίγες μέρες, το 2016 φεύγει μια και καλή και το DTM ήδη έφτασε στην 33η σεζόν του. Ο Marco Wittmann μπήκε στο κλαμπ των δις πρωταθλητών, αλλά είναι, μέχρι στιγμής, ο νεότερος οδηγός που διπλασίασε τους τίτλους του, η Audi έφτασε στην… πηγή, αλλά νερό δεν ήπιε, ενώ η Mercedes έδειξε ότι έχει την ταχύτητα για να πρωταγωνιστήσει στο 2017 με τη νέα C63 AMG. Επειδή εδώ στο Autoblog.gr είμαστε και αριθμολάγνοι, ας δούμε πώς κύλησε το πρωτάθλημα του 2016 σε αριθμούς.

155.167 χιλιόμετρα

Οι 24 οδηγοί διένυσαν όλη τη χρονιά συνολικά 55.167 χιλιόμετρα. Όμως, τα πρωτεία σε αυτόν τον τομέα τα κατέχει η BMW με συνολικά 18.788 χιλιόμετρα και οι οδηγοί που “ίδρωσαν” παραπάνω πίσω από το τιμόνι ήταν ο Wittmann κι ο Τom Blomqvist, αμφότεροι με 2.502 χιλιόμετρα.

214.579 γύροι

Τόσοι ήταν οι γύροι συνολικά στους 18 αγώνες του 2016. Και πάλι την πρωτoκαθεδρία μοιράζονται ο πρωταθλητής με τον Blomqvist, με 660 γύρους έκαστος. Τους λιγότερους γύρους από τους 24 οδηγούς συμπλήρωσε ο Augusto Farfus, σε μια πολύ μέτρια χρονιά για αυτόν, με 490 γύρους.

33.259 προσπεράσματα

Είχαμε αρκετά προσπεράσματα φέτος, με τους θεατές-σπασικλάκια να καταγράφουν πάνω από 3000. Κάτι το DRS, κάτι οι ευθείες, ειδικά στο Norisring, πραγματοποιήθηκαν τα περισσότερα στο τέλος του κάθε γύρου.

41.273 χιλιόμετρα στην πρώτη θέση

Πάμε και στην πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές Audi. H ομάδα από το Ingolstadt είδε τους οδηγούς να βρίσκονται στην πρωτοπορία του αγώνα για 1.273 χιλιόμετρα, διπλάσια από όσα είχαν μαζί η BMW και η Mercedes!

5175 προσπεράσματα

Μπορεί ο Mike Rockenfeller, πρωταθλητής το 2013, να έχει μείνει αρκετά μακριά από τον καλό του εαυτό τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να αναδειχθεί ο “πρωταθλητής των προσπεράσεων” για φέτος, με 175 προσπεράσματα στους 18 αγώνες. Εδώ θα συναντήσουμε πάλι τον Farfus, καθώς ήταν ο οδηγός με τις λιγότερες προσπεράσεις (74).

671 κερδισμένες θέσεις

Μαζί με τον Timo Scheider, άλλος ένας πρώην πρωταθλητής έριξε τίτλους τέλους στην καριέρα του στο DTM. O Martin Tomczyk, όσο και να προσπάθησε φέτος, δεν κατάφερε κάτι άλλο από την 21η θέση στην τελική κατάταξη του πρωταθλήματος. Στην πλειονότητα των αγώνων, ο Γερμανών ξεκινούσε από τις τελευταίες θέσεις, αλλά ήταν αυτός με τις περισσότερες κερδισμένες θέσεις στους εννέα γύρους του πρωταθλήματος.

746 χαμένες θέσεις

Στον αντίποδα, αυτός με τις πιο πολλές χαμένες θέσεις ήταν ο Antonio Felix da Costa. O Πορτογάλος, πρώην οδηγός τη BMW στο DTM, αφού πλέον “μετακόμισε” στη Formula E, έχασε σε όλη τη χρονιά 46 φορές τη θέση του στον αγώνα.

818 τερματισμοί

Δύο είναι οι οδηγοί που τερμάτισαν και στους 18 αγώνες. Ο λόγος για τους Lucas Auer και Tom Blomqvist, οι οποίοι έχουν προσαρμοστεί γρήγορα στις ανάγκες του DTM κι έχουν αποδείξει επάξια το ταλέντο τους. Σημείωσε αυτά τα δύο ονόματα γιατί είμαι σίγουρος ότι θα μας απασχολήσουν στο μέλλον.

912 οδηγοί στην pole position

Oι μισοί από τους 24 οδηγούς βρέθηκαν στην pole position κι ο οδηγός που εκκίνησε από την πρώτη θέση τον αγώνα τις περισσότερες φορές (3) ήταν ο Wittmann. Μέχρι και τον όγδοο αγώνα της χρονιάς- στο Norisring- είχαμε οκτώ διαφορετικούς polemen σε κάθε αγώνα.

1010 νικητές

Σε σύνολο 18 αγώνων, 10 οδηγοί είδαν πρώτοι την καρό σημαία του τερματισμού. Στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ανέβηκε τις περισσότερες φορές ο Edoardo Mortara (5), ενώ ο Wittmann νίκησε 3 φορές, οι Wickens και Molina δύο και οι Müller, Auer, Ekström, Green, Glock και di Resta κατέκτησαν μία νίκη ο καθένας.

1110 νίκες

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει δημιουργηθεί το εξής “παράδοξο” με την Audi: είναι η εταιρεία με τις περισσότερες νίκες μέσα στη χρονιά, αλλά δεν καταφέρνει στο τέλος να δει κάποιον οδηγό της με το στέμμα του πρωταθλητή. Πολυνίκης, λοιπόν, η Audi έχοντας νικήσει σε 10 αγώνες, με τις BMW και Mercedes να κατακτούν 8 νίκες και οι δύο.

128 βάθρα

Ο πιο συχνός θαμώνας του βάθρου των νικητών ήταν ο Edoardo Mortara. Σε σύνολο 18 αγώνων, βρέθηκε οκτώ φορές στο βάθρο, τις πέντε μάλιστα ως νικητής. Η Audi κατέχει και την κορυφή στις θέσεις του βάθρου, αφού οι οδηγοί της ανέβηκαν 22 φορές.

Κλείνοντας, θα ήθελα και εγώ με τη σειρά μου να ευχηθώ χρόνια πολλά σε όλους τους Autobloggers, υγεία και ευτυχία σε σας και στις οικογένειές σας μάγκες!

Ασφαλή και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα!!!

  • DarkV12Tdi

    Tέλειο άρθρο κυρ Σούλη. Γουστάρουμε αριθμολαγνεία και στατιστικά ;)

    • Mika

      Ετσι!!!