Όταν τον περασμένο Νοέμβριο, κάναμε τις πρώτες επαφές με την αντιπροσωπεία της Lamborghini, Trident Cars, με σκοπό να προγραμματίσουμε την δοκιμή της Huracan στην Ιταλία, μας έγινε γνωστό καταρχήν ότι η σκληροπυρηνική έκδοση του “μικρού” ταύρου θα ονομαστεί Perfomante, και όχι Superleggera όπως ήταν γνωστό μέχρι τότες. Επίσης, μας αποκαλύφθηκε ότι η Huracan Perfomante είχε ήδη γράψει χρόνο στο Nurburgring και αυτός ήταν ταχύτερος από τον χρόνο-ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής, Porsche 918 Spyder, αλλά κάτι τέτοιο δεν ήταν δημοσιεύσιμο, τουλάχιστον μέχρι να παρουσιαστεί επίσημα το αυτοκίνητο στην έκθεση της Γενεύης, όπου θα μάθουμε και τον ακριβή χρόνο.

Το Νοέμβριο, όμως, το αμερικάνικο Motor Trend είχε την τύχη να δοκιμάσει ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο του αυτοκινήτου, στην πίστα της Imola, και χθες, προφανώς λόγω ύπαρξης κάποιου εμπάργκο, έγιναν γνωστά κάποια από τα στοιχεία του αυτοκινήτου.

Πριν συνεχίσω, να αναφέρω ότι υπήρχε μια εσωτερική διαμάχη σε σχέση με το όνομα του αυτοκινήτου, με τον επί κεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης, και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Lamborghini, Maurizio Reggiani, να ήθελε να ονομαστεί Superleggera. Ωστόσο, επειδή ο πρωταρχικός στόχος του αυτοκινήτου είναι οι επιδόσεις και όχι να είναι ελαφρύτερο, ο Reggiani και οι υπόλοιποι υποστηρικτές του ονόματος έκαναν πίσω.

Ξεκινώντας από τα βασικά, ο 5.2-λίτρων V10 ατμοσφαιρικός κινητήρας έχει μια μικρή αύξηση της ιπποδύναμης της τάξης των 25 με 40 ίππων, χωρίς ακόμα να έχει οριστικοποιηθεί το απόλυτο νούμερο. Όπως και να έχει μιλάμε για απόδοση 640 με 650 ίππων με περίπου 615 Nm ροπής. Το βάρος του αυτοκινήτου σήμερα είναι 1.422 κιλά χωρίς υγρά και 1.550 με, με αυτό της Perfomante να έχει μειωθεί κατά περίπου 41 κιλά, με τα σχεδόν 11 εξ’αυτών να μειώνονται από την νέα εξάτμιση. Τα υπόλοιπα έρχονται από την εκτενή χρήση carbon στο σώμα του αυτοκινήτου. Ακολούθως, πλήρως επαναρυθμισμένες είναι οι αναρτήσεις, και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προκειμένου αυτό να κάνει γρηγορότερες αλλαγές, ενώ φοράει και νέα -μεγαλύτερα- κεραμικά φρένα. Η Huracan Performante φορά ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero Corsa, ενώ αλλαγές έχει δεχτεί τόσο το σύστημα τετρακίνησης όσο και το σύστημα ABS.

H ανάρτηση αποτελείται από ενεργά αμορτισέρ και έχει επαναρυθμιστεί προκειμένου να συνεργάζεται καλύτερα με την ενεργό αεροδυναμική της Perfomante. Τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικοί ράβδοι παρέχουν πλέον 10% μεγαλύτερη κάθετη ακαμψία και 15% μεγαλύτερη οριζόντια ακαμψία, με την ενεργή κρεμαργιέρα να φέρει νέες ρυθμίσεις.

Οι μεγαλύτερες αλλαγές υπάρχουν στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, με το αυτοκίνητο να υιοθετεί το ALA (Aerodynamica Lamborghini Attiva) ή αν προτιμάς το ενεργό αεροδυναμικό πακέτο που χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες προκειμένου να μετακινούνται τα αεροδυναμικά στοιχεία του πακέτου, πολύ γρηγορότερα από αντίστοιχες υδραυλικές προτάσεις. Η Huracan Perfomante διαθέτει ειδικά πτερύγια στο μπροστά μέρος, στην πίσω αεροτομή, ενώ ζευγάρι μικρών εισαγωγών κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα, ανοιγοκλείνουν μεταφέροντας έτσι αέρα τόσο για την ψύξη της εξάτμισης, όσο και για την βελτίωση της αεροδυναμικής. Ο αέρας αυτός στη συνέχεια εξέρχεται μέσω μιας οπής στην κάτω πλευρά της αεροτομής. Η Lamborghini δηλώνει πως οι αεραγωγοί αυτοί ανοιγοκλείνουν μέσα σε μόλις 0,2 δευτερόλεπτα και όταν είναι ανοικτοί, η αεροδυναμική πίεση μειώνεται, ενώ όταν είναι κλειστοί, η αεροδυναμική πίεση αυξάνεται, δημιουργώντας έτσι aero vectoring. Αναλόγως αν το αυτοκίνητο στρίβει αριστερά ή δεξιά, το αντίστοιχο πτερύγιο παραμένει κλειστό, ενώ το απέναντι ανοίγει, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό την αεροδυναμική πίεση στον εξωτερικό πίσω τροχό.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στην Lamborghini Huracan Performante να σημειώσει χρόνο κοντά στο 6:52 στην Πράσινη Κόλαση, διαλύοντας το 6:57 της Porsche 918 Spyder, αλλά και το 6:59.73 της Aventador SV. Η επίσημη ανακοίνωση του χρόνου θα γίνει μαζί με την παρουσίαση του αυτοκινήτου, στο περιθώριο της έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο.