Test Drive: Δοκιμάζουμε το Audi A3 1.6 TDI

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Η Audi μπορεί να καυχιέται ότι όταν στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1996 παρουσίασε το πρώτο A3, αυτό δημιούργησε την premium compact κατηγορία. Μετά από δύο δεκαετίες, το μοντέλο έχει κάνει σχεδόν 4 εκατομμύρια πωλήσεις, και σήμερα αποτελεί μακράν το πιο δυνατό χαρτί της εταιρίας, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Μόνο την χρονιά που μας πέρασε, κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 191.000 αυτοκίνητα. Για την ιστορία στην δεύτερη και τρίτη θέση των premium hatchback βρέθηκαν η Mercedes A-Class και η BMW Σειρά 1, υπολειπόμενες κατά 48.000 και 58.000 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Τουναντίον στην Ελλάδα, η κατάταξη είναι διαφορετική, με πρώτο το “αστέρι”, δεύτερο τον “έλικα” και τρίτο τα εν λόγω “δαχτυλίδια”, με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους.

Το πρώτο A3 παρότι βασίστηκε στην πλατφόρμα του Golf IV, αναπτύχθηκε από το μηδέν, και αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο σε τρίπορτη έκδοση, καθώς η πρώτη φορά που το πεντάπορτο A3 έκανε την εμφάνισή του ήταν τον Μάρτιο του 1999. Οι καιροί και οι προτιμήσεις, όμως, αλλάζουν και με την νέα γενιά του μοντέλου η Audi θα προστεθεί στην λίστα των εταιριών που θα καταργήσουν τις 3-θυρες εκδόσεις. Παρόλα αυτά, σήμερα το A3 προσφέρεται σε 54 παραλλαγές, όπου στην κορυφή βρίσκεται το RS3.

Η τρίτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε σχεδόν πριν 5 χρόνια, στην έκθεση της Γενεύης του 2012, για να λανσαριστεί το φθινόπωρου του ίδιου έτους, και τον Απρίλιο του 2016 η γερμανική εταιρία παρουσίασε το ανανεωμένο μοντέλο, με την εμπορική του πορεία να ξεκινά από το περασμένο καλοκαίρι.

Στα συν

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρόσφυση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση

Στα μείον

  • Εργονομία διακοπτών

Το αυτοκίνητο

Όπως συμβαίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων, το A3 facelift διαθέτει ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που δοκιμάσαμε το 2012, αποτελώντας πρακτικά την εξέλιξη της ήδη επιτυχημένης συνταγής. Οι αλλαγές που έγιναν στον σχεδιασμό και την τεχνολογία με την οποία εξοπλίζεται το μοντέλο της Audi, το φρεσκάρουν όσο χρειάζεται για να συνεχίσει την πορεία του στην αγορά, μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του, με τις βασικότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα πρακτικά έρχονται αυτούσια από το A4, που τα είδαμε για πρώτη φορά, και διαθέτουν διακριτικό εξωτερικό περίγραμμα. Το γλυπτό καπό του κινητήρα, ενσωματώνεται αρμονικά με τον προφυλακτήρα και αποτελούν μια οπτική μονάδα, με τις οριζόντιες γραμμές να έχουν τονιστεί ακόμη περισσότερο. Η τραπεζοειδής singleframe μάσκα διαθέτει έντονο περίγραμμα και είναι πιο πλατιά, ενώ μικρές αλλαγές έχει και ο σχεδιασμός του προφυλακτήρα.

Το αποτέλεσμα κάνει το εμπρός μέρος πιο κολακευτικό και πιο εκφραστικό από ποτέ, χωρίς να χάνει τον σοβαρό του χαρακτήρα, φωνάζοντας από μακριά ότι είναι Audi. Στο προφίλ δεν αλλάζει τίποτα, και φτάνοντας πίσω, θα δεις τα φωτιστικά σώματα με τα νέα οριζόντια γραφικά, καθώς επίσης και εξίσου δυσδιάκριτες αλλαγές στον προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει έναν υποτυπώδη διαχύτη, που τονίζει το πλάτος του νέου Α3.

Το αυτοκίνητο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.31 Cd, και από πλευράς διαστάσεων δεν έχει αλλάξει κάτι, και έτσι το μήκος του φτάνει τα 4.313 χλστ., το πλάτος τα 1.785 χλστ. και το ύψος τα 1.426 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.637 χλστ., πανομοιότητα με του VW Golf, από το οποίο δανείζεται την MQB πλατφόρμα.

Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο περιορισμένες και εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι, στις νέες αποχρώσεις και διακοσμητικές επενδύσεις, στους ελαφρώς αλλαγμένους αεραγωγούς, στο νέας γενιάς σύστημα Infotainment MMI duologic, και στον frameless εσωτερικό καθρέπτη, που όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Κατά τ’άλλα παραμένει λιτό, σύγχρονο, ευρύχωρο, ποιοτικό και άνετο. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής τους βρίσκονται στα υψηλά στάνταρ της Audi, δίνοντας σου την αίσθηση ότι βρίσκεται σε αρκετά ακριβό μοντέλο. Το πάνω και μεσαίο μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με αφρώδες πλαστικό υψηλής ποιότητας, ενώ προς τα κάτω υπάρχουν σκληρά πλαστικά, τα οποία έχουν καλή ποιότητα, και “μαλακή” υφή.

Μεταξύ των διακοπτών “αεροπορικού τύπου” πάνω από τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, υπάρχει το κουμπί του συστήματος Audi drive select, απ’όπου μπορείς να επιλέξεις τα προγράμματα οδήγησης, efficiency, comfort, auto, dynamic και individual.

Τα “αλουμινένια” διακοσμητικά και ο κρυφός λευκός φωτισμός προσδίδουν μια διαφορετική -πιο elegant νότα- στο εσωτερικό, με την ηχομόνωση να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού ακόμη και σε πολλά χλμ, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας είναι ελάχιστοι. Τα καθίσματα της έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής διαθέτουν υποστήριξη ρύθμισης μηρού, και αγκαλιάζουν κάθε πτυχή του σώματος σου, κάνοντας σε να κάθεσαι άνετα μέσα στο Α3, χωρίς να σε κουράσουν, αφού έχουνε κατασκευαστεί από ποιοτικότερα υλικά. Αυτά του “άσσου” της BMW παραμένουν τα κορυφαία, χωρίς ωστόσο του A3 να υστερούν σημαντικά.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI, διαθέτει μια αναδυόμενη οθόνη 7 ινστών στην ακριβή έκδοση, η οποία βγαίνει από τη κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Ο χειρισμός της γίνεται με τα κουμπιά πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων, με το κεντρικό κουμπί να είναι τεχνολογίας αφής και να επιτρέπει την εισαγωγή γραμμάτων και αριθμών. Διαθέτει πάρα πολλές ρυθμίσεις, ενώ μοναδική ένσταση για την εργονομία των διακοπτών, είναι η τοποθέτηση του διακόπτη για τη αυξομείωση της έντασης από τη μεριά του συνοδηγού. Ακόμα, Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σου δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς στο internet, ενώ υποστηρίζει το Apple CarPlay, το οποίο, όμως, επειδή η οθόνη δεν είναι αφής δεν είναι ιδιαίτερα χρηστικό από το περιστροφικό διακόπτη.

Από πλευράς χώρων δεν αλλάζει κάτι, και μπορεί να μεταφέρει με μεγάλη άνεση 5 άτομα, με τους πίσω επιβάτες να έχουνε αρκετό χώρο στα πόδια τους. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 380 λίτρα ο οποίος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.220 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων (40:60).

Κινητήρας

Μηχανικά, κάτω από το καπό του ανανεωμένου Α3 υπάρχει ο γνωστός 1.600άρης TDI πετρελαιοκινητήρας του VW Group, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. O 1.598 κ.εκ. τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει turbo και common rail, με την απόδοση του πλέον να είναι 110 άλογα σταθερά από τις 3.200 μέχρι 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και η εταιρία αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,7 δευτ., με το VBox μας να γράφει ότι η διαδικασία ολοκληρώνεται σε 10,41 δευτ.

Ο κινητήρας δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, και σίγουρα δεν είναι ο πιο δυνατός κινητήρας της αγοράς, καθώς υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το βάρος του αγγίζει τα 1.275 κιλά, με την πλάστιγγα να γράφει 1.310 κιλά. Έτσι, με πλήρες φορτίο θα φανούν σημάδια κόπωσης και αδυναμίας, με τις ρεπρίζ να μην είναι και αυτές από τις καλύτερες που έχουμε δοκιμάσει, όπως θα δεις και στον σχετικό πίνακα. Τέλος, η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 200 χλμ/ώρα.

Ακολούθως, ο κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, και με το χειροκίνητο κιβώτιο εκπέμπει 101 γρ CO2 ανά χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €98,98. Παράλληλα, η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ. με αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής να ανέρχεται στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να φτάνει τα 50 λίτρα, μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των 800 με 860 χλμ.

Audi A3 1.6 TDI Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,41 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 26,18 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 6,12 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 7,81 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 15,03 δευτ.
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 35,54 μέτρα σε 2,81 δευτ.
Βάρος 1.310 κιλά

Τιμή-Εξοπλισμός

Το ανανεωμένο Α3 προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Comfort, το Sport και το Design, με αυτό του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι στο δεύτερο, και την τιμή του να ξεκινάει από €27.900, με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα, με την sedan έκδοση να είναι €100 πιο ακριβή και την 3-θυρη έκδοση €500 φθηνότερη.

Ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει εμπρός προβολείς Xenon Plus (25 Watt), με ενσωματωμένα φώτα παντός καιρού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55, sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο, σύστημα πληροφόρησης οδηγού με μονόχρωμη οθόνη, bluetooth interface, ηχοσύστημα MMI plus με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών 1 θύρα SDXC & θύρα AUX-IN, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες βαμμένοι στο χρώμα του αυτοκινήτου με ενσωματωμένα φλας τεχνολογίας LED, εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία σε ασημί Micrometallic, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο με σύστημα hill assist και άλλα.

Η Sport διαθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου 17 με ελαστικά 225/45, sport καθίσματα εμπρός, sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων, Audi drive select, sport ανάρτηση, επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα Rallye, σύστημα πληροφόρησης οδηγού με έγχρωμη οθόνη, αυτόματο κλιματισμός. εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία σε αλουμίνιο mistral, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω ξεχωριστής Sport σχεδίασης, πακέτο αλουμινίου στο εσωτερικό, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και άλλα.

Αξίζει επίσης να αναφέρω ότι το ανανεωμένο A3 είναι διαθέσιμο σε 12 χρώματα, με τα 5 από αυτά (μπλε Ara, μπλε Cosmic, γκρι Nano, κόκκινο Tango και κίτρινο Vegas) να είναι νέα. Αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό των εκδόσεων μπορείς να τις δεις εδώ.

Στον δρόμο

Αν σε ένα υποθετικό σενάριο σου έχουν κρύψει το ταμπλό και το σήμα στο τιμόνι, πολύ δύσκολα θα καταλάβεις ότι οδηγείς το A3 ή το Golf. Και αυτό μόνο αρνητικό δεν είναι, καθώς η οδηγική συμπεριφορά του είναι από τις πιο ασφαλείς και σταθερές που έχουμε δοκιμάσει, με τις ελαφρώς πιο sport ρυθμίσεις να το καθιστούν ακόμα πιο ολοκληρωμένο -για τα γούστα μου- αυτοκίνητο.

Από μηχανικής πλευράς δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τη δοκιμή του Golf 1.6 TDI Edition 40, και εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Στην πράξη, το Α3 είναι ένα σφικτό σύνολο, αλλά καθόλου κουραστικό στην καθημερινή χρήση, καθώς οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν τοποθετήσει σκληρότερα αμορτισέρ, αλλά πιο μαλακά ελατήρια, ώστε να συνδυάσουν την άνεση με το κράτημα.

Το αποτέλεσμα είναι να φιλτράρονται άψογα, και καλύτερα από τον γερμανικό ανταγωνισμό, οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, και μόνο σε πολύ έντονες και συνεχείς κακοτεχνίες θα περάσουν κάποιοι κραδασμοί στο εσωτερικό, κυρίως ηχητικοί. Γενικά, η ποιότητα κύλισης και η άνεση του νέου Α3 είναι αψεγάδιαστη, και σίγουρα ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του, ενώ και η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς όταν κλείνεις τις πόρτες, πρακτικά απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον.

To ελαφρώς σπορ setup της ανάρτησης, μαζί με την απαράμιλλη στιβαρότητα της πλατφόρμας, προσφέρουν ένα μικρό χαμόγελο όταν θελήσεις να αυξήσεις τον ρυθμό σου. Οι αντιδράσεις του εμπρός μέρος στις εντολές του τιμονιού είναι αμεσότατες, χωρίς επουδενί να νιώθεις αποκομμένος με το τι συμβαίνει στον εμπρός άξονα. Όχι, ότι έχει τη δύναμη για να προσφέρει συγκινήσεις, αλλά τουλάχιστον μπορείς να κινηθείς ευχάριστα σε συνεχείς στροφές.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αμελητέες και βγάζει μια αίσθηση ότι όσο και να το πιέσεις πολύ δύσκολα θα σε εκθέσει, έχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Όμως, σε ανοιχτές καμπές και με αρκετά χλμ/ώρα, αν αφήσεις το γκάζι ή πατήσεις φρένο θα νιώσεις ότι το πίσω μέρος ελαφρώνει, αποτέλεσμα των μαλακών ελατηρίων, σε συνδυασμό με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Κατάσταση που ποτέ δεν θα σε ανησυχήσει, καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, τα οποία δεν απενεργοποιούνται πλήρως, θα επέμβουν και σε βάλουν στην τάξη. Τέλος, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC ενσωματώνει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, προσδίδοντας το αυτοκίνητο, ακόμα πιο ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά, και σε δρόμο με στροφές θα γίνει αισθητό το φρενάρισμα του εσωτερικού τροχού.

Το σύστημα Audi drive select, διαθέτει 5 προγράμματα λειτουργίας και επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει τα προγράμματα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, της απόκρισης του ηλεκτρονικού γκαζιού, του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις αν τα συστήματα θα λειτουργούν με γνώμονα την άνεση, το σπορ στυλ ή αυτόματα, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Στην επιλογή “dynamic” το τιμόνι αποκτά αρκετά βαρύτερη και τεχνητή αίσθηση, προσφέροντας στον οδηγό πιο σπορτίφ αίσθηση και καλύτερη απόκριση.

Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έχει πολύ καλή αίσθηση, με το κούμπωμα να συνοδεύεται με ένα ωραία ηχητικά “γκουπ”. Έχει σχετικά κοντές σχέσεις, και παρότι ούτε η ροπή δεν είναι η υψηλότερη της κατηγορίας, μπορείς να είσαι με μια σχέση “πάνω”, καθώς είναι αρκετά ελαστικός από τις χαμηλές σ.α.λ, με το ιδανικό εύρος λειτουργίας του είναι περίπου μεταξύ 1.600 μέχρι 3.000 σ.α.λ..

Κλείνοντας, τρομερή εντύπωση μου άφησε το σύστημα των φρένων, καθώς για την πέδηση φροντίζουν δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός αεριζόμενους. Για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 35,54 μέτρα, νούμερο που το καθιστούν μέσα στις 3 καλύτερες μετρήσεις μας, ενώ η αίσθηση του πεντάλ είναι άψογη και προοδευτική.

Συμπέρασμα

Το Audi A3 ήταν και παραμένει η καλύτερη πρόταση με κίνηση στον εμπρός άξονα της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Η ανανέωση του δεν αλλάζει το συντηρητικό του προφίλ και σε αυτό το κοινό απευθύνεται. Είναι ολοκληρωμένο, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια που δικαιολογεί την υψηλή τιμή του.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5> Ποιότητα κατασκευής, Πρόσφυση, Ποιότητα κύλισης, Οδική συμπεριφορά, Φρένα, Ηχομόνωση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Εργονομία διακοπτώνTest Drive: Δοκιμάζουμε το Audi A3 1.6 TDI
Autoblog.gr