1Εισαγωγή

Η Audi μπορεί να καυχιέται ότι όταν στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1996 παρουσίασε το πρώτο A3, αυτό δημιούργησε την premium compact κατηγορία. Μετά από δύο δεκαετίες, το μοντέλο έχει κάνει σχεδόν 4 εκατομμύρια πωλήσεις, και σήμερα αποτελεί μακράν το πιο δυνατό χαρτί της εταιρίας, τουλάχιστον στην Ευρώπη. Μόνο την χρονιά που μας πέρασε, κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 191.000 αυτοκίνητα. Για την ιστορία στην δεύτερη και τρίτη θέση των premium hatchback βρέθηκαν η Mercedes A-Class και η BMW Σειρά 1, υπολειπόμενες κατά 48.000 και 58.000 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Τουναντίον στην Ελλάδα, η κατάταξη είναι διαφορετική, με πρώτο το “αστέρι”, δεύτερο τον “έλικα” και τρίτο τα εν λόγω “δαχτυλίδια”, με μεγάλες διαφορές μεταξύ τους.

Το πρώτο A3 παρότι βασίστηκε στην πλατφόρμα του Golf IV, αναπτύχθηκε από το μηδέν, και αρχικά ήταν διαθέσιμο μόνο σε τρίπορτη έκδοση, καθώς η πρώτη φορά που το πεντάπορτο A3 έκανε την εμφάνισή του ήταν τον Μάρτιο του 1999. Οι καιροί και οι προτιμήσεις, όμως, αλλάζουν και με την νέα γενιά του μοντέλου η Audi θα προστεθεί στην λίστα των εταιριών που θα καταργήσουν τις 3-θυρες εκδόσεις. Παρόλα αυτά, σήμερα το A3 προσφέρεται σε 54 παραλλαγές, όπου στην κορυφή βρίσκεται το RS3.

Η τρίτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε σχεδόν πριν 5 χρόνια, στην έκθεση της Γενεύης του 2012, για να λανσαριστεί το φθινόπωρου του ίδιου έτους, και τον Απρίλιο του 2016 η γερμανική εταιρία παρουσίασε το ανανεωμένο μοντέλο, με την εμπορική του πορεία να ξεκινά από το περασμένο καλοκαίρι.

Στα συν

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Πρόσφυση
  • Ποιότητα κύλισης
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση

Στα μείον

  • Εργονομία διακοπτών

2Το αυτοκίνητο

Όπως συμβαίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων, το A3 facelift διαθέτει ελάχιστες αλλαγές σε σχέση με το μοντέλο που δοκιμάσαμε το 2012, αποτελώντας πρακτικά την εξέλιξη της ήδη επιτυχημένης συνταγής. Οι αλλαγές που έγιναν στον σχεδιασμό και την τεχνολογία με την οποία εξοπλίζεται το μοντέλο της Audi, το φρεσκάρουν όσο χρειάζεται για να συνεχίσει την πορεία του στην αγορά, μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής του, με τις βασικότερες αλλαγές να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα πρακτικά έρχονται αυτούσια από το A4, που τα είδαμε για πρώτη φορά, και διαθέτουν διακριτικό εξωτερικό περίγραμμα. Το γλυπτό καπό του κινητήρα, ενσωματώνεται αρμονικά με τον προφυλακτήρα και αποτελούν μια οπτική μονάδα, με τις οριζόντιες γραμμές να έχουν τονιστεί ακόμη περισσότερο. Η τραπεζοειδής singleframe μάσκα διαθέτει έντονο περίγραμμα και είναι πιο πλατιά, ενώ μικρές αλλαγές έχει και ο σχεδιασμός του προφυλακτήρα.

Το αποτέλεσμα κάνει το εμπρός μέρος πιο κολακευτικό και πιο εκφραστικό από ποτέ, χωρίς να χάνει τον σοβαρό του χαρακτήρα, φωνάζοντας από μακριά ότι είναι Audi. Στο προφίλ δεν αλλάζει τίποτα, και φτάνοντας πίσω, θα δεις τα φωτιστικά σώματα με τα νέα οριζόντια γραφικά, καθώς επίσης και εξίσου δυσδιάκριτες αλλαγές στον προφυλακτήρα, ο οποίος διαθέτει έναν υποτυπώδη διαχύτη, που τονίζει το πλάτος του νέου Α3.

Το αυτοκίνητο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.31 Cd, και από πλευράς διαστάσεων δεν έχει αλλάξει κάτι, και έτσι το μήκος του φτάνει τα 4.313 χλστ., το πλάτος τα 1.785 χλστ. και το ύψος τα 1.426 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.637 χλστ., πανομοιότητα με του VW Golf, από το οποίο δανείζεται την MQB πλατφόρμα.

3Εσωτερικό

Περνώντας στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο περιορισμένες και εντοπίζονται στο νέας σχεδίασης δερμάτινο τιμόνι, στις νέες αποχρώσεις και διακοσμητικές επενδύσεις, στους ελαφρώς αλλαγμένους αεραγωγούς, στο νέας γενιάς σύστημα Infotainment MMI duologic, και στον frameless εσωτερικό καθρέπτη, που όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό.

Κατά τ’άλλα παραμένει λιτό, σύγχρονο, ευρύχωρο, ποιοτικό και άνετο. Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής τους βρίσκονται στα υψηλά στάνταρ της Audi, δίνοντας σου την αίσθηση ότι βρίσκεται σε αρκετά ακριβό μοντέλο. Το πάνω και μεσαίο μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με αφρώδες πλαστικό υψηλής ποιότητας, ενώ προς τα κάτω υπάρχουν σκληρά πλαστικά, τα οποία έχουν καλή ποιότητα, και “μαλακή” υφή.

Μεταξύ των διακοπτών “αεροπορικού τύπου” πάνω από τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, υπάρχει το κουμπί του συστήματος Audi drive select, απ’όπου μπορείς να επιλέξεις τα προγράμματα οδήγησης, efficiency, comfort, auto, dynamic και individual.

Τα “αλουμινένια” διακοσμητικά και ο κρυφός λευκός φωτισμός προσδίδουν μια διαφορετική -πιο elegant νότα- στο εσωτερικό, με την ηχομόνωση να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού ακόμη και σε πολλά χλμ, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που μεταφέρονται στο εσωτερικό της καμπίνας είναι ελάχιστοι. Τα καθίσματα της έκδοσης του αυτοκινήτου δοκιμής διαθέτουν υποστήριξη ρύθμισης μηρού, και αγκαλιάζουν κάθε πτυχή του σώματος σου, κάνοντας σε να κάθεσαι άνετα μέσα στο Α3, χωρίς να σε κουράσουν, αφού έχουνε κατασκευαστεί από ποιοτικότερα υλικά. Αυτά του “άσσου” της BMW παραμένουν τα κορυφαία, χωρίς ωστόσο του A3 να υστερούν σημαντικά.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI, διαθέτει μια αναδυόμενη οθόνη 7 ινστών στην ακριβή έκδοση, η οποία βγαίνει από τη κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Ο χειρισμός της γίνεται με τα κουμπιά πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων, με το κεντρικό κουμπί να είναι τεχνολογίας αφής και να επιτρέπει την εισαγωγή γραμμάτων και αριθμών. Διαθέτει πάρα πολλές ρυθμίσεις, ενώ μοναδική ένσταση για την εργονομία των διακοπτών, είναι η τοποθέτηση του διακόπτη για τη αυξομείωση της έντασης από τη μεριά του συνοδηγού. Ακόμα, Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας σου δίνει την δυνατότητα να συνδεθείς στο internet, ενώ υποστηρίζει το Apple CarPlay, το οποίο, όμως, επειδή η οθόνη δεν είναι αφής δεν είναι ιδιαίτερα χρηστικό από το περιστροφικό διακόπτη.

Από πλευράς χώρων δεν αλλάζει κάτι, και μπορεί να μεταφέρει με μεγάλη άνεση 5 άτομα, με τους πίσω επιβάτες να έχουνε αρκετό χώρο στα πόδια τους. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 380 λίτρα ο οποίος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.220 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων (40:60).

4Κινητήρας

Μηχανικά, κάτω από το καπό του ανανεωμένου Α3 υπάρχει ο γνωστός 1.600άρης TDI πετρελαιοκινητήρας του VW Group, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 6. O 1.598 κ.εκ. τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει turbo και common rail, με την απόδοση του πλέον να είναι 110 άλογα σταθερά από τις 3.200 μέχρι 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, και η εταιρία αναφέρει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,7 δευτ., με το VBox μας να γράφει ότι η διαδικασία ολοκληρώνεται σε 10,41 δευτ.

Ο κινητήρας δεν αποτελεί το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου, και σίγουρα δεν είναι ο πιο δυνατός κινητήρας της αγοράς, καθώς υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το βάρος του αγγίζει τα 1.275 κιλά, με την πλάστιγγα να γράφει 1.310 κιλά. Έτσι, με πλήρες φορτίο θα φανούν σημάδια κόπωσης και αδυναμίας, με τις ρεπρίζ να μην είναι και αυτές από τις καλύτερες που έχουμε δοκιμάσει, όπως θα δεις και στον σχετικό πίνακα. Τέλος, η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 200 χλμ/ώρα.

Ακολούθως, ο κινητήρας περιλαμβάνει σύστημα Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, και με το χειροκίνητο κιβώτιο εκπέμπει 101 γρ CO2 ανά χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας ύψους €98,98. Παράλληλα, η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ. με αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής να ανέρχεται στα 6,2 λίτρα/100 χλμ. Με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να φτάνει τα 50 λίτρα, μπορείς να έχεις μια αυτονομία της τάξης των 800 με 860 χλμ.

Audi A3 1.6 TDI Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,41 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 26,18 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με 3η σχέση) 6,12 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με 4η σχέση) 7,81 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με 5η σχέση) 15,03 δευτ.
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 35,54 μέτρα σε 2,81 δευτ.
Βάρος 1.310 κιλά

5Τιμή-Εξοπλισμός

Το ανανεωμένο Α3 προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το Comfort, το Sport και το Design, με αυτό του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι στο δεύτερο, και την τιμή του να ξεκινάει από €27.900, με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα, με την sedan έκδοση να είναι €100 πιο ακριβή και την 3-θυρη έκδοση €500 φθηνότερη.

Ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι υπερπλήρης και περιλαμβάνει εμπρός προβολείς Xenon Plus (25 Watt), με ενσωματωμένα φώτα παντός καιρού, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55, sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων, εμπρός κεντρικό υποβραχιόνιο, σύστημα πληροφόρησης οδηγού με μονόχρωμη οθόνη, bluetooth interface, ηχοσύστημα MMI plus με έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών 1 θύρα SDXC & θύρα AUX-IN, μηχανικός κλιματισμός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες βαμμένοι στο χρώμα του αυτοκινήτου με ενσωματωμένα φλας τεχνολογίας LED, εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία σε ασημί Micrometallic, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο με σύστημα hill assist και άλλα.

Η Sport διαθέτει επιπλέον, ζάντες αλουμινίου 17 με ελαστικά 225/45, sport καθίσματα εμπρός, sport δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων, Audi drive select, sport ανάρτηση, επενδύσεις καθισμάτων σε ύφασμα Rallye, σύστημα πληροφόρησης οδηγού με έγχρωμη οθόνη, αυτόματο κλιματισμός. εσωτερικά διακοσμητικά στοιχεία σε αλουμίνιο mistral, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω ξεχωριστής Sport σχεδίασης, πακέτο αλουμινίου στο εσωτερικό, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και άλλα.

Αξίζει επίσης να αναφέρω ότι το ανανεωμένο A3 είναι διαθέσιμο σε 12 χρώματα, με τα 5 από αυτά (μπλε Ara, μπλε Cosmic, γκρι Nano, κόκκινο Tango και κίτρινο Vegas) να είναι νέα. Αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό των εκδόσεων μπορείς να τις δεις εδώ.

6Στον δρόμο

Αν σε ένα υποθετικό σενάριο σου έχουν κρύψει το ταμπλό και το σήμα στο τιμόνι, πολύ δύσκολα θα καταλάβεις ότι οδηγείς το A3 ή το Golf. Και αυτό μόνο αρνητικό δεν είναι, καθώς η οδηγική συμπεριφορά του είναι από τις πιο ασφαλείς και σταθερές που έχουμε δοκιμάσει, με τις ελαφρώς πιο sport ρυθμίσεις να το καθιστούν ακόμα πιο ολοκληρωμένο -για τα γούστα μου- αυτοκίνητο.

Από μηχανικής πλευράς δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τη δοκιμή του Golf 1.6 TDI Edition 40, και εμπρός υπάρχουν γόνατα McPherson, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας. Στην πράξη, το Α3 είναι ένα σφικτό σύνολο, αλλά καθόλου κουραστικό στην καθημερινή χρήση, καθώς οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν τοποθετήσει σκληρότερα αμορτισέρ, αλλά πιο μαλακά ελατήρια, ώστε να συνδυάσουν την άνεση με το κράτημα.

Το αποτέλεσμα είναι να φιλτράρονται άψογα, και καλύτερα από τον γερμανικό ανταγωνισμό, οι όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, και μόνο σε πολύ έντονες και συνεχείς κακοτεχνίες θα περάσουν κάποιοι κραδασμοί στο εσωτερικό, κυρίως ηχητικοί. Γενικά, η ποιότητα κύλισης και η άνεση του νέου Α3 είναι αψεγάδιαστη, και σίγουρα ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του, ενώ και η ηχομόνωση βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς όταν κλείνεις τις πόρτες, πρακτικά απομονώνεσαι από το εξωτερικό περιβάλλον.

To ελαφρώς σπορ setup της ανάρτησης, μαζί με την απαράμιλλη στιβαρότητα της πλατφόρμας, προσφέρουν ένα μικρό χαμόγελο όταν θελήσεις να αυξήσεις τον ρυθμό σου. Οι αντιδράσεις του εμπρός μέρος στις εντολές του τιμονιού είναι αμεσότατες, χωρίς επουδενί να νιώθεις αποκομμένος με το τι συμβαίνει στον εμπρός άξονα. Όχι, ότι έχει τη δύναμη για να προσφέρει συγκινήσεις, αλλά τουλάχιστον μπορείς να κινηθείς ευχάριστα σε συνεχείς στροφές.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αμελητέες και βγάζει μια αίσθηση ότι όσο και να το πιέσεις πολύ δύσκολα θα σε εκθέσει, έχοντας μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Όμως, σε ανοιχτές καμπές και με αρκετά χλμ/ώρα, αν αφήσεις το γκάζι ή πατήσεις φρένο θα νιώσεις ότι το πίσω μέρος ελαφρώνει, αποτέλεσμα των μαλακών ελατηρίων, σε συνδυασμό με τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα. Κατάσταση που ποτέ δεν θα σε ανησυχήσει, καθώς τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, τα οποία δεν απενεργοποιούνται πλήρως, θα επέμβουν και σε βάλουν στην τάξη. Τέλος, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC ενσωματώνει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, προσδίδοντας το αυτοκίνητο, ακόμα πιο ομαλή και ασφαλή συμπεριφορά, και σε δρόμο με στροφές θα γίνει αισθητό το φρενάρισμα του εσωτερικού τροχού.

Το σύστημα Audi drive select, διαθέτει 5 προγράμματα λειτουργίας και επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει τα προγράμματα λειτουργίας της διαχείρισης κινητήρα, της απόκρισης του ηλεκτρονικού γκαζιού, του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Έτσι, μπορείς να επιλέξεις αν τα συστήματα θα λειτουργούν με γνώμονα την άνεση, το σπορ στυλ ή αυτόματα, ενώ υπάρχει και πρόγραμμα το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού. Στην επιλογή “dynamic” το τιμόνι αποκτά αρκετά βαρύτερη και τεχνητή αίσθηση, προσφέροντας στον οδηγό πιο σπορτίφ αίσθηση και καλύτερη απόκριση.

Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έχει πολύ καλή αίσθηση, με το κούμπωμα να συνοδεύεται με ένα ωραία ηχητικά “γκουπ”. Έχει σχετικά κοντές σχέσεις, και παρότι ούτε η ροπή δεν είναι η υψηλότερη της κατηγορίας, μπορείς να είσαι με μια σχέση “πάνω”, καθώς είναι αρκετά ελαστικός από τις χαμηλές σ.α.λ, με το ιδανικό εύρος λειτουργίας του είναι περίπου μεταξύ 1.600 μέχρι 3.000 σ.α.λ..

Κλείνοντας, τρομερή εντύπωση μου άφησε το σύστημα των φρένων, καθώς για την πέδηση φροντίζουν δίσκοι σε όλους τους τροχούς, με τους εμπρός αεριζόμενους. Για την ακινητοποίηση του αμαξώματος από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 35,54 μέτρα, νούμερο που το καθιστούν μέσα στις 3 καλύτερες μετρήσεις μας, ενώ η αίσθηση του πεντάλ είναι άψογη και προοδευτική.

7Συμπέρασμα

Το Audi A3 ήταν και παραμένει η καλύτερη πρόταση με κίνηση στον εμπρός άξονα της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks. Η ανανέωση του δεν αλλάζει το συντηρητικό του προφίλ και σε αυτό το κοινό απευθύνεται. Είναι ολοκληρωμένο, με μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια που δικαιολογεί την υψηλή τιμή του.

  • Columbia University my Dream

    Αγαπημένοι φίλοι της αυτοκίνησης θέλω την βοήθεια σας. Έχω “αρρωστήσει” δεν ξέρω ποιο αμάξι να πάρω. Κατ’αρχάς να πω ότι όποιο και να πάρω θα είναι με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον, είμαι νέος οδηγός μόλις πριν κάποιες ημέρες πήρα το δίπλωμα αλλά θέλω να αγοράσω καινούριο αυτοκίνητο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ (άλλη αίσθηση σου δίνει), αν και οι περισσότεροι φίλοι μου λένε πάρε μεταχειρισμένο (ειδικά στην Αθήνα θα φας σίγουρα γρατζουνιές). Να ξεκαθαρίσω ότι όποιο και να αποφασίσω τελικά να πάρω θα το πάρω με δόσεις. Μια προκαταβολή 3000-5000 και τα υπόλοιπα με δόσεις.

    Λοιπόν μου αρέσει πολύ το νέο renaul clio facelift. Έχω δει την έκδοση dynamic πολύ πλούσια έκδοση, diesel 90 ίπποι με αυτόματο κιβώτιο, και τιμή 19200 ευρώ. Μειονέκτημα το όχι και τόσο καλό εσωτερικό του.

    Δεύτερη επιλογή Alfa romeo giulietta. Ωραίο design αλλά με το αυτόματο κιβώτιο ξεφεύγει πολύ στην τιμή, συν ότι στο συγκεκριμένο το θέλω με δερμάτινα καθίσματα και κόκκινο competizione (2500 ευρώ) οπότε η τιμή απογειώνεται στα 30.000….

    Υ.Γ1 Ποια είναι η γνώμη σας; Κατ’αρχάς καινούριο ή μεταχειρισμένο (θυμίζω ότι είμαι νέος οδηγός)

    Υ.Γ2 Clio ή Giulietta;

    Υ.Γ3 Να ευχηθώ σε όλους να πιάνετε το τιμόνι του αυτοκίνητου που γουστάρετε είναι ωραίο πάθος το αυτοκίνητο αλλά ΠΑΝΤΑ ΖΩΝΗ και να οδηγείτε με ασφάλεια.

    Σας ευχαριστώ

    • UltraB

      H ταπεινή μου άποψη είναι ότι η Giulietta δεν συγκρίνεται με το Clio, είναι κλάσεις ανώτερη. Βέβαια η διαφορά στην τιμή είναι μεγάλη οπότε από εσένα εξαρτάται.

    • Columbia University my Dream

      Ευχαριστώ

      Nαι αλλά πιστεύεις ότι σαν νέος οδηγός θα μπορώ να την κουμαντάρω; Eίναι ογκώδες αυτοκίνητο.

    • UltraB

      Από εσένα εξαρτάται. Δεν μπορώ να σου πω ναι ή όχι καθώς από άτομο σε άτομο αλλάζει αυτό.

      Η καλύτερη λύση θα ήταν κάποιο μικρότερης κατηγορίας μεταχειρισμένο για αρχή. Δε χρειάζεται να είναι “κουβάς” που αναφέρουν πολλοί για πρώτο αμάξι.

      Το πιο “εύκολο” αμάξι πάντως είναι το Yaris. Ιδανικό για σχολές οδηγών, νέους οδηγούς κλπ.

    • για το ντήζελ το κλιό, όποιον ρώτησα που το οδηγεί, με ύμνους το περιγράφει.

    • Columbia University my Dream

      Nαι και εγώ ακούσει τα καλύτερα για το diesel clio. Αλλά το θέλω καινούριο (όποιο αμάξι πάρω τελικά) ρε φίλε. Γι’αυτό το θέμα ποια είναι η γνώμη σου καινούριο ή μεταχειρισμένο; Mιλάμε για Αθήνα (με ότι αυτό συνεπάγεται) μιλάμε για νέο οδηγό.

    • Axon

      Αφού είσαι νέος οδηγός
      καλό είναι να πάρεις καινούργιο αμάξι διότι
      1) θα σε κάνει να είσαι πιο προσεκτικός (ή πιο πειθαναγκαστικός…)
      2) το μεταχειρισμένο μπορεί να έχει κουσούρια από τον πρώτο του ιδιοκτήτη που εσύ ως άπειρος δεν θα τα πάρεις είδηση
      3) το καινούργιο είναι – κατά κανόνα – ασφαλέστερο σε σχέση με ένα από δεύτερο χέρι και για έναν νέο οδηγό το κυριότερο είναι η ασφάλεια

    • Renesis1

      Άλλος ένας γνώμονας για επιλογή καινούργιου ή μεταχειρισμένου είναι αν έχεις θέση στάθμευσης / πάρκινγκ εκεί που μένεις. Αν έχεις, πάει να πει οτι θα μπορείς να παρκάρεις άμεσα και πιο εύκολα, + και το οτι το αυτοκίνητο θα είναι πιο ασφαλές από γρατζουνιές, πράγμα που ευνοεί λίγο περισσότερο την επιθυμία για καινούργιο.

      Αν από την άλλη δεν έχεις θέση και εκεί που μένεις το παρκάρισμα είναι δύσκολο, ίσως θα ήταν πιο καλό ένα μεταχειρισμένο για αρχή, για να μην έχεις το φόβο του να το γρατζουνίσεις παρκάροντάς το σε στενές θέσεις και το κίνδυνο της ζάντας στο πεζοδρόμιο.

      Αλλά αν πραγματικά το επιθυμείς καινούργιο (και ας μην έχεις δικό σου πάρκινγκ) το καταλαβαίνω απόλυτα, πάρε το του κουτιού και ας βάλει και μερικά “παράσημα” στη πορεία. Το θέμα είναι να κάνεις την επιλογή που θες και να το χαρείς σαν καινούργιο και 1ο δικό σου αυτοκίνητο.

    • Θείος Νώντας

      Καινούριο Clio θα πάρεις, να γλιτώσεις κανα φράγκο, αν και η Giulietta είναι άλλη φάση. Έχεις φίλος μου το Clio 1.5 dCi και είναι Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ αυτοκίνητο.

    • anagnwsths

      Γνώμη μου είναι μεταχειρισμένο με λίγα λεφτά. Να μη σε στεναχωρεί αν χτυπήσεις καμιά γωνία , γδάρεις καμιά ζάντα , χτυπήσεις προφυλακτήρα , πέσεις σε κανα λαγούμι των Ελληνικών δρόμων. Κράτησε τα χρηματά σου και όταν αισθανθείς ή δεις οτι δεν χτυπάς πια πεζοδρόμιο όταν παρκάρεις , δεν ξύνεις προφυλακτήρα στο παρκάρισμα , αποφεύγεις τα λαγούμια κτλ , πάρε σβάρνα τις αντιπροσωπίες , ξεκίνα συζητήσεις με κάποιων πραγματικά σχετικό (κατόχους , μηχανικούς κτλ) για την εμπειρία του με το αμάξι που σε ενδιαφέρει. Test drive ανάμεσα σε 2-3 μοντέλα και παίρνεις αυτό που θέλεις σίγουρος οτι θα το χαρείς και όχι να σε στεναχωρεί κάθε που θα γρατζουνιέται.

      Υ.Γ
      Κανένα απο τα 2. Πρώτα πρώτα δεν θα έπαιρνα Renault διότι τα εσωτερικά τους είναι απο τα 90’s (υποκειμενική γνώμη)
      Το Fiat με τα σήματα ALFA στοιχίζει πολλά ….για FIAT

      Προσωπικά για αξιοπιστία θα κοιτούσα Civic diesel ή κάτι σε Κορέα στα φουλ έξτρα. Βέβαια αν θες premium θα πας στους Γερμανούς … Με κόστος και πραχωρήσεις στην αξιοπιστία

    • sotosaris

      Έχεις βάλει στο μάτι δύο αυτοκίνητα διαφορετικών κατηγοριών από κάθε άποψη . Πρέπει να δεις και τι ανάγκες έχεις και τι προοπτική. Ξεκάθαρα ανάμεσα στα δύο και γω Giulietta θα σου έλεγα, αλλά πρέπει να σκεφτείς και τα μετά έξοδα. Γενικά πάντως αυτό με τις γρατζουνιές που σου λένε δεν πολυισχύει καθώς και Yugo να πάρεις στις πρώτες γρατζουνιές θα κλάψεις έτσι κι αλλιώς.
      *Στα συν της Alfa ότι είναι μ…παγίδα

    • sergio360

      Καινουργια Giulietta.Τελος.Πολυ καλο και το Clio αλλα η ALFA ειναι αλλη φαση τελειως,πιστεψε με….Μην ακους τους παππουδες για σιβικ κλπ(το εχει η θεια μου,καθε φορα που το βλεπεις σου ερχεται αναγουλα)αν ειναι να βγει ελλατωματικο ενα αμαξι θα σου βγει δεν πα να χτυπιεσαι κατω.Γερμανικα τζαμπα λεφτα.ALFA ROMEO προτεινω και ας εχω 3 Renault.

    • thodoris91

      Το clio 1.5 dci 90hp μετά το euro6 έχω διαβάσει ότι σέρνεται οπότε κοίτα για το 110hp, αν και η alfa σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας είναι καλύτερη παντού…

    • MPAMPIS

      Giulietta βεβαια..!!

    • Themis

      Μεταχειρισμενο και παιρνεις ανωτερη κατηγορια…Καινουργιο diesel to focus ειναι ασυναγωνιστο ΣΧΕΣΗ ΤΙΜΗΣ- εξοπλισμου-επιδοσεων-ποιοτητας-οδηγικης συμπεριφορας-αναρτησεων.Αν πας ψηλα VOLVO-CIVIC-(ASTRA 136 HP το κορυφαιο σε επιδοσεις ρεπριζ μακραν απο το δευτερο)

    • Φαντάσου πόσο άρρωστος θα είσαι με τις πρώτες γρατζουνιές ή λακούβες που θα δεις…. Πάρε καινούριο αυτοκίνητο μετά από 2-3 χρόνια εμπειρίας για να μη χάσει το αυτοκίνητό σου γρήγορα την αξία του (αν καταλαβαίνεις τι θέλω να πω).

      Το καινούριο αυτοκίνητο έχει άλλο άγχος…. από το που θα το παρκάρεις μέχρι οτιδήποτε άλλο και αν κάνεις με αυτό ή σε αυτό…

      Με 5.000Ε+ Μπορείς να βρεις αμαξάρες https://goo.gl/2gKhb5

      Πάντα να κάνεις έλεγχο σε επίσημη αντιπροσωπία πριν πάρεις αυτό που σου αρέσει και για μηχανικά θέματα και για φανοποιεία.

      Πάρε μαζί σου κάποιον έμπειρο οδηγό και αν έχεις κάποιον που ασχολείται με αμάξια ακόμα καλύτερα.

  • Αλέκος Αναγνώστου

    η αντιπροσωπεία στον επίσημο τιμοκατάλογο δίνει τα καυσαέρια co2 101 και αντίστοιχα τα τέλη 101 ευρώ.Κάποιος δεν λέει την αλήθεια .Εσείς ή η αντιπροσωπεία?

  • stratis parasidis

    Δεδομένου ότι πέρυσι, είχατε δώσει βαθμολογία στο Astra 7, 8, 9 , 9.5, 7.5 και μέσο όρο 8,2, θέλετε λίγο να εξηγήσετε γιατί “Το Audi A3 ήταν και παραμένει η καλύτερη πρόταση με κίνηση στον εμπρός άξονα της κατηγορίας των μικρομεσαίων hatchbacks.”;;;
    Επίσης, πως γίνεται ένα αυτοκίνητο με σημαντικά υψηλότερη τιμή να λαμβάνει καλύτερη βαθμολογία για την τιμή του;

    • UltraB

      Η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές βλέπω τις βαθμολογίες και αναρωτιέμαι πως προέκυψαν όπως τώρα συμβαίνει και με αυτό που ανέφερες.

      Καλό θα ήταν το @autoblog να μας αναφέρει πως προκύπτουν και με ποια μοντέλα γίνεται η σύγκριση γιατί για κάποιον που δε γνωρίζει το να βλέπει 8.5 εδώ οδηγική συμπεριφορά και 8.5 σε Yaris Diesel δεν είναι και ότι πιο φυσιολογικό!

    • Πάνος

      εχεις οδηγησεις yaris diesel?καταρχην ειναι διαφορειτκες κατηγοριες…και στην κατηγορια των supermini το yaris τα παει πολυ καλα οπως αντιστοιχα τα παει καλα το a3 στα hatchback…

    • UltraB

      Ναι, έχω οδηγήσει. Παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι φτάνει την οδηγική συμπεριφορά του Fiesta που και αυτό έχει 8.5 ή του Polo (BlueGT που υπάρχει test drive) και έχει 7.5!

      Εσύ και εγώ μπορεί να γνωρίζουμε με ποια συγκρίνονται αλλά ο μέσος καταναλωτής όχι. Γιατί και το BMW F21 είναι hatchback αλλά δε νομίζω ότι θα το συγκρίνουν με ένα Hyundai i20.

      Όπως και να χει, θεωρώ ότι μια απλή αναφορά στα μοντέλα σύγκρισης και πως βγαίνουν οι βαθμοί, δεν είναι κάτι αρνητικό ;)

    • Αννίβας

      Aπό €27.900 και η τιμή 8!!!

  • UltraB

    Το ένα test drive μετά το άλλο! Μπράβο autoblog, συνεχίστε έτσι! :)

  • Ρε παιδιά, μία ερώτηση: Το Α3 και το Golf έχουν ημιάκαμπτο πίσω; νομίζω έχει γίνει λάθος, πολλαπλών έχουν.

  • Bon Viveur

    Γιατί να πάρει κάποιος το Α3 και να μη πάρει το Golf? Το ίδιο αμάξι είναι ουσιαστικά με άλλο σήμα και με πολύ λιγότερα χρήματα… για να μην αναφέρω σε αυτά τα λεφτά το Superb της Skoda και κλέψω εκκλησίες.. :P
    Επίσης προσφέρω την βοήθεια μου (το εννοώ σοβαρά) στο autoblog να με έχει δοκιμαστή χώρων γιατί διάβασα οτι έχει χώρους για 5 ενήλικες και με έπιασαν τα γέλια. :)

    • γιατί το ένα είναι audi και το άλλο vw. το brand μετράει στα πάντα πλέον. Καταναλωτισμός βλέπεις. ακριβώς κάποιος θα πει ας πάρει το Leon, το ίδιο αυτοκίνητο είναι και αυτό. οπότε περί ορέξεως

    • Bon Viveur

      Το καταλαβαίνω αυτό, αλλά δεν μπορώ να το χωνέψω γιατί να θέλει να πληρώνει κανείς αρκετά χιλιάρικα παραπάνω για ένα προϊόν όπου μπορεί να πάρει το ίδιο απο την ίδια εταιρεία φτηνότερα.

    • Axon

      Διότι δεν είναι ακριβώς τα ίδια.
      Το κόστος των διαφορών τους είναι στην πραγματικότητα δυσανάλογα μεγάλο σε σχέση με τις ίδιες τις διαφορές τους.
      Οι διαφορές φαίνονται και στις αξιολογήσεις που κάνουν ινστιτούτα και οργανισμοί σχετικά με την ικανοποίηση των οδηγών

    • Bon Viveur

      Ακριβώς τα ίδια αμάξια είναι αγαπητέ, θυμάμαι πριν δυο χρόνια που κοίταγα για οικογενειακό αμάξι μεταξύ Α4 αβαντ, Πασάτ βάριαντ και Οκτάβια κόμπι. Όταν είπα στον πωλητή της Άουντι πείσε με γιατί να δώσω 6+ χιλιάρικα παραπάνω για το ίδιο αμάξι και εγώ θα το κλείσω σήμερα, μου έλεγε για τα πλαστικά κάτω απο το ταμπλό είναι καλύτερα, γιατί είναι άουντι κτλ κτλ δηλαδή δικαιολογίες του κώλου που φυσικά, δεν αξίζουν 6+ χιλιάρικα παραπάνω. Για την ιστορία προτίμησα το οκτάβια γιατί ο πωλητής της vw ήταν λαλάκας διότι όταν πήγα να ρωτήσω με είδε με το γιάρις του αδελφού μου και μου έκανε χάρη που μου μίλησε ενώ όταν πήγα για δεύτερη φορά με το Hemi μου, ξαφνικά μόνο π.. δεν μου έκανε.. (sorry πλάτειασα πολύ την απάντηση)

    • Πάνος

      εχεις hemi ρε θηριο;σπανιο αμαξι για Ελλαδα..μπραβο!

    • Bon Viveur

      Να σου πω την αλήθεια δεν έχω προσέξει, δεν νομίζω να είναι σπάνιο αν και λογικό είναι ως επί το πλείστον, ότι Grand Cherokee να κυκλοφορεί, να είναι 4.0 ή 4.7

    • Mika

      Πρεπει να τα ζησεις, για να δεις τις διαφορες τους..Ναι, σε προδιαγραφες ειναι παρομοια αμαξια αφου εχουν πολλα κοινα μηχανικα μερη, η αισθηση που αφηνουν εν τελει ομως ειναι αλλιωτικη. Εχω Α3 1.6 FSI κι ο αδερφος μου Golf 1.6 FSI, σαν του Μπαμπινου..Κι οι δυο το πηραμε το 2004, κι οι δυο το προσεχουμε το ιδιο…Εγω εβαλα ενα δυο επιλεγμενα extra, o αδερφος μου ολο τον καταλογο εκτος απο δερμα, και στοιχισαν το ιδιο..12 και χρονια μετα, τον ακουω να μου λεει πως δυσκολα θα επαιρνε παλι Golf, ενω εγω θα σου πω, ανετα επαιρνα παλι Α3…Δεν ειναι μονο τα θεματα που του εβγαλε οπως ολα τα Golf της γενιας του…Ειναι κι οτι δειχνει γερασμενο αμαξι, ενω το δικο μου ειναι πιο φρεσκο, και ποιοτικα υπαρχει μεγαλη φανερη διαφορα, μετα απο τοσο καιρο…
      Δεν λεω πως δεν ειναι εξαιρετικα πια και τα Skoda..To αντιθετο..Τελικα τα παντα εχουν να κανουν με το πορτοφολι, γιατι μπορει σαν αρχικη τιμη να εχει 5-6 χιλαρικα διαφορα απο ενα Αudi, πχ, αλλα αν τους βαλεις τα ιδια πραγματα, η τελικη τιμη θα εκτοξευθει ακομα παραπερα…

    • Bon Viveur

      Κοίτα δεν μπορείς να βγάλεις συμπέρασμα απο μία και μόνο περίπτωση, γιατί αν μιλήσεις με τον πατέρα μου που έχει το Q7 θα σου πει οτι τελικά ήταν μαλακία αγορά γιατί και έτριζε και πέτρα μεγαλύτερη απο χαλίκι δεν μπορούσε να σκαρφαλώσει και τις ζημιούλες του είχε (η αερανάρτηση δύο φορές πρόβλημα) και τα υλικά του σαλονιού ήταν ευαίσθητα στις μικρογρατζουνιές. Αλλά παρ’ ολα αυτά όταν έψαχνα ένα καθημερινό οικογενειακό αμάξι πήγα και είδα το Α4 αβαντ.. :)

    • Mika

      Μιλας για καινουριο Q7 που καθισε ο ιδιος για πρωτη φορα μεσα, η για μτχ “αγνωστων” χιλιομετρων??Στη δευτερη περιπτωση, δεν εχεις ιδεα τι εχουν κανει οι προηγουμενοι…

    • Bon Viveur

      Οχι οχι καινούριο το πήρε το 08 ή το 09 δεν θυμάμαι ακριβώς. Δεν είναι διαλυμένο, ούτε μάπα αμάξι, αλλά αν εξαιρέσεις που η βλάβη της αερανάρτηση που πήγε γύρω στα 1500, όλα τα άλλα είναι μαλακίες που σου σπάνε τα νεύρα και δεν δικαιολογούνται σε αυτό το επίπεδο χρημάτων. Παράδειγμα όταν έβαζε όπισθεν μία άναβε το φως της όπισθεν και μία όχι. 5 επισκέψεις έκανε και ακόμα το ίδιο πρόβλημα είχε. Ώσπου μία μέρα που ήμασταν μαζί, έδωσα μία δυνατή σφαλιάρα στο φανάρι και έφτιαξε. χαχαχα
      Οσο για τις γρατσουνιές αν θυμηθώ το ΣΚ θα σου βγάλω μία φωτογραφία το ασημένιο πλαίσιο του τιμονιού για παράδειγμα για να καταλάβεις.

    • Mika

      Τη καλυτερη λυση βρηκες!!! Αν εχεις αμφιβολια για κατι, απλα χτυπα το! Το κανω κι εγω!
      :p :p

    • Periklis

      Είναι πολύ ανώτερο από το golf, leon κτλ στους περισσότερους τομείς. Έτσι δικαιολογείται η διαφορά τιμής. Ένα test drive θα σε πείσει 100%

  • Christos F4

    100 ευρω ειναι πολλα για τελη κυκλοφοριας???? τι εννοειτε?? με 1.6 βενζινη θα πληρωνε 260 ευρω

  • Θείος Νώντας

    Ωραιότατο, αν και λίγο συντηρητικό, είναι σοβαρό αμάξι, καλοδεμένο. Μπράβο Audi.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο, κυριλέ, πολυτελές και εξαιρετικό το Audi A3 Sportback, μετά την ανανέωση έγινε ακόμα πιο ελκυστικό. Κυρίως έχει ωραίο ποιοτικό εσωτερικό! Ο ηγέτης της κατηγορίας των premium μικρομεσαίων, 20 χρόνια μετά, είναι καλύτερος από ποτέ (μέχρι την επόμενη γενιά).

  • Mika
    • Μάνος Μαμαλάκης

      Καλορίζικο, πολύ ωραίο!

  • Βελισσάριος

    Καλυτερη επιλογη θα ηταν ο τρικυλινδρος Tsi ο χιλιαρης,που φοραει το Ateca.

    • Mika

      Για καποιον που δεν κανει πολλα χλμ, ναι..Ο κινητηρας αυτος ραβει οπου κι αν εχει φορεθει….κι ειδικα με S tronic, νομιζεις πως οδηγεις αμαξι μ αρκετα παραπανω κυβικα.

    • Βελισσάριος

      Πρεπει να κανεις 30 χιλιαδες χλμ το χρονο για να προτιμησεις το συγκεκριμενο ντιζελ που στην περιπτωση του Ateca ειναι ακριβοτερος κατα 4000 ευρω!Και καιει μολις 1,5λιτρο λιγοτερο καυσιμο απο τον tsi.Ασε που θα εχεις εφ ορου ζωης υποδεεστερες επιδοσεις χαμηλα και ψηλα..

  • Mika

    Yπεροχο αμαξι, παρα τα χρονια του στην αγορα, ωριμαζει σαν καλο κρασι..
    Τα Matrix Led που εχει το αμαξι της δοκιμης ειναι πανακριβα,αλλα εχω ακουσει πως αξιζουν το καθε ευρω! Πως τα ειδατε σε βραδινη οδηγηση???
    Το Drive Select ειναι στανταρτ μονο στο Sport, στα αλλα δυο ειναι στον εξτρα εξοπλισμο..
    Αλλοι διαφημιζουν τις προδιαγραφες, κι αλλοι εχουν τη χαρη..Αλλο ενα Αudi με πραγματικα κορυφαια φρενα…Και πολυ ενδιαφερον οδηγικα,απο αυτα που διαβασα, παρα τον βασικο χαρακτηρα του..
    Επιλογη μου θα ηταν το 1,4 150αρι βενζινης, σε αναλογο επιπεδο εξοπλισμου, η ακομα και το νεο 1000αρι το οποιο ο κινητηρας του κρυβει καλα το μεγεθος και εκπλησει ευχαριστα με τις δυνατοτητες του!

  • Philby

    Γουστάρω πολύ Α3 sedan με τον 1.4 tsi. Αυτό πάλι όχι.

  • thodoris91

    Εφόσον κατηργησαν το τρίθυρο ελπίζω το επόμενο πεντάθυρο να μην είναι σαν sw, αλλιώς το sedan μονόδρομος στο a3, τα sportback δε μου κάνουν κλικ…

  • freedoom1013

    Ωραίο εσωτερικό, μίνιμαλ, κακός πίνακας οργάνων (θέλουμε tubes, όχι φλατ) άθλιο εξωτερικό design. Ποτέ μου δε χώνεψα τη νέα τους σχεδιαστική γραμμή. Το 1ο A4 πχ με led φώτα ημέρας ήταν εντυπωσιακό, κυκλοφορούσε πολύ, το χαιρόμουν, πλέον είναι τόσο άνευρα και παγερά που μόνο 50αρης+, δικαιολογώ να τα οδηγεί!

  • Αννίβας

    Όταν λέει από €27.900!!! λες δεν παίρνω ένα 3008 που είναι και τόσο φρέσκο.

    • Themis

      τρομερο,απιστευτο,πολυτελεια

  • Themis

    27000 ευρω, 5 ατομα? με κινητηρα κατω του μετριου? συκρινετο με το civic π.χ σε ολες τις κατηγοριες επιδοσεις-κινητηρας-χωρους-αξιοπιστια-ηχομονωση κτλ ποσα σας δινουν?

  • πολύ μου αρέσει που οι κορυφαίες premium κλπ επιλογές της Γερμανικής σχολής έχουν ημιάκαμπτο άξονα!!! Τελικά δεν ισχύει πάντα το “ότι πληρώσεις παίρνεις”