Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερες μεγαλουπόλεις ψάχνουν να βρουν τρόπους να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, είτε δημιουργώντας αντικίνητρα, δηλαδή φόρους για τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα, είτε αποκλείοντας τα. Στην Ελλάδα αυτό το έχουμε βιώσει στην Αθήνα με τον πράσινο δακτύλιο, ενώ εξετάζεται και η πλήρης απαγόρευση των diesel έως το 2025. Τώρα στις πόλεις που στρέφονται κατά των ρυπογόνων οχημάτων συγκαταλέγεται και η Στουτγάρδη, ιστορικό βιομηχανικό κέντρο και έδρα των Mercedes-Benz και Porsche.

Η Στουτγάρδη λοιπόν σκοπεύει από του χρόνου να απαγορέψει την κυκλοφορία όσων diesel δεν πληρούν τις νόρμες του Euro 6. Στην Ευρώπη και στην Γερμανία ειδικά τα diesel είναι αρκετά διαδεδομένα από παλιά και μόνο το 10% αυτών είναι Euro 6. 90 πόλεις της Γερμανίας ξεπερνούν συστηματικά τα όρια των αιωρουμένων σωματιδίων και στην Στουτγάρδη το πρόβλημα είναι έντονο καθώς είναι σε κοιλάδα και το νέφος εγκλωβίζεται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θεσπίσει πως το πολύ για 35 μέρες ανά έτος επιτρέπεται να ξεπεραστούν τα όρια για τα αιωρούμενα σωματίδια και έχει μηνύσει την Γερμανία, επειδή δεν μπορεί να μείνει κάτω από αυτό το όριο. Η τοπική κυβέρνηση του κρατιδίου της Βάδης-Βυτεμβέργης, που είναι μια συμμαχία των Χριστιανοδημοκρατών με τους Πράσινους, έχει επίσης μηνυθεί, αλλά από τον περιβαλλοντολογικό οργανισμό Deutsche Umwelthilfe, επειδή δεν κάνει αρκετές προσπάθειες μείωσης της ρύπανσης.

Τα αιωρούμενα σωματίδια, προκαλούν πλήθος σοβαρών ασθενειών, κυρίως του αναπνευστικού συστήματος, όπως άσθμα και καρκίνο και αυτά είναι στην ουσία σκόνη αλλά κυρίως προϊόντα της καύσης πετρελαίου και ξύλων. Εντύπωση δε προκαλεί, το πως μια πηγή τέτοιων σωματιδίων, είναι και τα ελαστικά των αυτοκινήτων, υποθέτω εξαιτίας της υψηλής πρόσφυσης που τα φθείρει. Το πρόβλημα αυτό εντείνεται από την άπνοια, την υγρασία και την χαμηλή νέφωση που δεν αφήνει το στρώμα νέφους να φύγει. Ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας θεωρεί πως τα αιωρούμενα σωματίδια ευθύνονται για τον πρόωρο θάνατο 3 εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως, ανά έτος και πως η ατμοσφαιρική μόλυνση πλήττει και τις επαρχιακές περιοχές εκτός από τις πόλεις.

  • Παναγιώτης Κλεάνθης

    Εννοειτε και καλα κανουν και επισης να ισχυσει για τα βενζινοκινητα Euro 4 και κατω η και μεχρι οριο των Co2 εως 138 οπως ειναι και εδω.