Όπως ανακοίνωσαν με κοινό δελτίο τύπου η Audi και η Porsche, θα μοιράζονται από εδώ και στο εξής πλατφόρμες, με τους CEO των δύο εταιριών, Oliver Blume και Rupert Stadler, να δηλώνουν πως πρόθεσή τους είναι μια στενή συνεργασία που έχει ως στόχο να “διαμορφώσουν από κοινού την κινητικότητα του μέλλοντος, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα, ώστε οι οι δύο εταιρίες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν άμεσα τις ευκαιρίες αυτές για τις μελλοντικές γενιές των μοντέλων τους, για την καλύτερη αντιμετώπιση των προκλήσεων”.

Ο Oliver Blume τόνισε πως μαζί με την Audi θα αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία των δύο εταιριών με νέες συνέργειες. Όπως είπε η συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρίες θα γίνεται “όπου είναι λογικό” αλλά θα είναι πολύ προσεκτικοί προκειμένου να διατηρηθεί η διαφοροποίηση μεταξύ των δύο εμπορικών σημάτων. Όπως χαρακτηριστικά είπε:

Μια Porsche είναι πάντα μια Porsche, και αυτό θα παραμείνει και στο μέλλον.

Ο Rupert Stadler από τη μεριά του δήλωσε πως:

Τα καλύτερα μυαλά και των δύο εταιρειών θα δημιουργήσουν μαζί την τεχνική πορεία για το μέλλον. Είμαστε ενωμένοι με πολλές κοινές αξίες, και πάνω απ’όλα, επιδίωξη μας είναι να προσφέρουμε τις καλύτερες λύσεις στους πελάτες μας.

Οι συνέργειες στο VW Group δεν είναι κάτι νέο. Audi, VW και Porsche έχουν συνεργαστεί εδώ και πολλά χρόνια στον τομέα των SUV. Με τη νέα συνεργασία της Audi με την Porsche, οι δύο εταιρίες θα εστιάσουν στην από κοινού ανάπτυξη κοινών πλατφορμών, εξαρτημάτων και άλλων μερών, όπως και στην κοινή ανάπτυξη αυτόνομων και ηλεκτρικών μοντέλων. Ήδη έχει γίνει γνωστό πως η νέα 911 και το επόμενο R8 θα μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική στο μπροστά μέρος, αλλά και το ίδιο σύστημα διεύθυνσης, μειώνοντας έτσι το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής των δύο μοντέλων.

Οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν πως το πλαίσιο για τους τομείς συνεργασίας θα καθοριστεί εντός των προσεχών εβδομάδων, έτσι ώστε τα πρώτα κοινά μέρη να βγούνε στην αγορά το 2025.

  • georgekaras

    Aπορω πως δεν το καναν χρονια τωρα

  • DimitrisBXL

    Και καπως ετσι θα παρουν φωτια οι τιμες των μεταχειρισμενων 911, boxter & cayman.

  • DimiE92

    Η audi και η porsche θα μοιραζονται πλατφορμες που θα προερχονται απο VW και θα εχουν δοκιμαστει πρωτα σε skoda αλλα θα εχουν μπει και λιγο σε seat ετσι για την ιδεα…. οχι οτι δεν θα παρω μια porsche, επειδη εχει κοινο πατωμα με την audi αλλα δεν μπορω να ακουω δηλωσεις του τυπου “η porsche ειναι porsche και θα ειναι και στο μελλον”. Το macan με τον διλιτρο FSI δεν ειναι καθολου μια porsche. παρα ενα audi Q5, ισως λιγο πιο ποιοτικο(?) και ντυμενο αλλιως…

  • remember, remember 944

    • DΛMIΣN

      Ti eixe ginei me thn 944?

  • Mika

    Τι εχουμε να διαβασουμε παλι, απο διαφορους γραφικους και μη…Αλιμονο μας!!
    Δωστε πονο λεμε!!!
    :p
    Ευτυχως μεχρι το 2025 εχουμε καιρο!

    • Smartass

      Πράγματι έχεις απόλυτο δίκιο, από γραφικούς και άσχετους άλλο τίποτα!!
      Υπάρχει ήδη το ζευγαράκι στο γκρουπ, Audi + Lamborghini = Audirghini R8!
      :D

    • SAMURAI-66

      Δεν ειναι γραφικος ο ιδιος με οσα λεει και μιλαει για τους υπολοιπους….παλι φορεσε το σκουφακι του group!!
      Ρε τι μας λεει ο παραβας….χαχαχα!!!

    • Mika

      Παρωπιδα, εσυ????
      Παντως, δεν αναφερομουν αποκλειστικα σε εσενα, αλλα μπορω να πω μ αρεσει ο τροπος που σκεφτεσαι!
      Σκουφακι αλλου να φορας, μη γινει καμια κουτσουκελα!
      :p :p

    • DimiE92

      Προσεξε να δεις, παραπανω οπως θα δεις λεω συγκεκριμενα για τον διλιτρο Fsi. Για παραδειγμα δεν ειπε κανεις τπτ για τον διλιτρο της cayman κι ας μην ειναι 6κυλινδρος. Θελω να πω οτι ακομα και εγω που στο pc μου εχω screensaver porsche gt3rs δεν μπορω να μην δω αυτα τα στραβα…

    • Mika

      To οτι θα μοιραστουν καποια πραγματα, τα οποια θα δουμε ποια και ποσα θα ειναι, δεν σημαινει πως θα ειναι και ιδια αυτοκινητα σε χαρακτηρα. Μπες στο αρθρο με το video Macan GTS vs F Type S, και δες μετα το 10:00 το σημειο που ο Camisa εξηγει ποσο διαφορετικα αυτοκινητα ειναι η Μακαν GTS και το SQ5….
      O διλιτρος ειναι ενα κοινο στοιχειο,χωρις αμφιβολια,αλλα δεν αλλοιωνει την διαφορετικη αισθηση που εισπρατεις εν τελει απο το καθενα..

    • DimiE92

      Σιγουρα ειναι διαφορετικα. Για μενα εχει διαφορα και ενα golf απο ενα a3 και φαινεται και στην τιμη. Και φυσικα δεν μιλαω για τα high end
      Πορσε. Αλλα με ενοχλει να βαζει στην πορσε, τον κατα τα αλλα εξαιρετικο 2.0 fsi που τον εχει βαλει σε οτι εχει 4 ροδες. Ας εβαζε τον διλιτρο της cayman ας πουμε….

    • Mika

      Δεν μπορουσε να μπει ο boxer της Cayman στη Μακαν, ρε συ, δεν εχει σχεδιαστει γι αυτο…

  • SAMURAI-66

    Οταν ειχα εκφρασει την αποψη μου οτι porsche-audi ειναι vw με αλλο ντυσιμο και σημα και μοιραζονται ουσιαστικα σχεδον τα παντα δεχτηκα την κριτικη σχετικα με την θεση μου.
    Εδω απλα επιβεβαιωνουν τα λεγομενα μου οι γερμανοι ετσι για να μην τρεφουν φρουδες ελπιδες καποιοι σχετικα με την δηθεν μοναδικοτητα της αγαπημενης φιρμας τους!!
    ………….https://www.autoblog.gr/2017/03/30/o-proedros-ths-lexus-paradexetai-oti-den-exei-thn-aiglh-twn-germanikwn-premium-etairiwn/

    • George Liverpool

      Και τωρα κριτικη θα δεχθεις,γιατι δεν στεκουν αυτα που λες.Τα συμβατικα μοντελα audi,ειναι vw απ κατω και δεν λεει κανεις το αντιθετο.Ομως ολα τα rs κλπ, δεν εχουν καμια σχεση.Και τι νομιζεις πως θα γινει δλδ??Θα ρισκαρει η porsche πληγμα στο image της,δανειζομενη πλατφορμες της audi ή απλα θα συνεργαστουν για ορισμενα μοντελα,οπως καποιο suv πχ?Ιδιο εμπρος μερος σε r8 και 911.Πωω πω φοβερη ομοιοτητα…….

    • να υποθεσω οτι εχεις και την ιδια αποψη και για τα lexus ??
      http://ask.metafilter.com/207355/Whats-the-difference-between-a-Camry-and-a-Lexus

  • Esperto

    filarako gia to Q5 pou les na ksereis oti poulhse 1.400.000 sthn prwth gennia tou makran perissotera apo x3 kai glc kai auto epeidh htan kalutero.

  • Mrdesperado32

    Μια Porsche είναι πάντα μια Porsche, και αυτό θα παραμείνει και στο μέλλον.χαχαχαχαχαχαχαχαχχαχαχαχαχαχαχαχα…κριμα μια εταιρεια με αγωνιστικα γονιδια να εξαρταται αμμεσα απο τη vw.das auto

    • GiannisTs

      Άσε την Πόρσε. Για την Lambo τι να πει κανείς; Μόνο στη Bentley που είναι παιδί της VW δεν πάει το μυαλό κανενός.

  • mixalhs7

    Επιτελούς, θα γίνουν γρήγορα και τα audi!!! :-)))

  • Christos F4

    αυτο σημαινει οτι: ή η audi θα αποκτησει πισωκινητα η και κεντρομηχανα μοντελα, ή η πορσε θα αποκτησει μπροστομηχανα τετρακινητα μοντελα. πραγματικα, η ως τωρα αρχιτεκτονικη των δυο εταιριων δεν εχει ΚΑΜΙΑ συνδεση με μοναδικη εξαιρεση το panamera/Α8 και το cayenne/Q7 που στην ουσια και αυτα τα δυο μοντελα της πορσε προερχονται απο μια εννοια πλατφορμα του γκρουπ.

    • mixalhs7

      Αυτο σημαινει με απλα λογια πως τα τεχνικα γραφεια των δυο εταιρειών συγχωνευονται (για λογους κοστους υποθετω) και οι καλυτεροι των δυο εταιρειων θα σχεδιαζουν απο κονου εξαρτηματα για καθε εταιρεια.
      Καποια θα ειναι κοινα καποια οχι και καποια θα δεχονται διαφορετικο calibration αναλογα ποια εταιρεια θα το χρησιμοποιει.
      Η διαφορά μεχρι τωρα ειναι οτι το vag εθετε τις προδιαγραφες για ενα εξαρτημα πχ μια πλατφορμα και η καθε εταιρεια σχεδιαζε την δικια της εκδοχη. Η καλύτερη πρόταση απ ολες κέρδιζε και την χρησιμοποιουσαν και οι υπολοιποι.

    • Christos F4

      μα ηδη συνεργαζονται τα τεχνικα γραφεια για λογους κοστους (βλεπε MQB, MLB, κοινα εξαρτηματα πασης φυσεως κλπ). η audi με την volkswagen πχ μοιραζονται πολλα κοινα στοιχεια πχ μπροστομηχανα μπροστοκινητα-τετρακινητα με εγκαρσιο κινητηρα. A3/golf, A1/polo, A4/passat και ουτω καθεξης η audi με την porsche πως θα συνεργαστουν?? πρεπει και οι δυο εταιριες να αλλαξουν φιλοσοφια σχεδιασης με σκοπο να βρεθουν “καπου στη μεση”

    • mixalhs7

      Δεν συνεργαζονται με τον τρόπο που περιγράφεις. Οι εταιρείες του vag λειτουργούν ανταγωνιστικα μεταξύ τους οπως σου περιεγραψα πιο πανω,παντα μεσα στα πλαισια και τους ρολους που εχει προκαθορίσει το vag.
      Γι αυτο άλλωστε ολες οι εταιρειες του γκρουπ ειναι ανεξαρτητες οικονομικα.
      Ειναι λιγο πολυπλοκη η λειτουργια του ολου συνεταιρισμού.

      Σου μεταφέρω ενα κείμενο που συνάντησα μήπως σε βοηθήσει να εχεις εικονα του θεματος!

      ”Όπως αναφέρει από κοινού ανακοίνωση των δύο εταιρειών χθες, Audi και Porsche θα ενώσουν τις δυνάμεις τους στην εξέλιξη νέων οχημάτων.

      Αυτό γίνεται προκειμένου να αποφορτίσουν τη Volkswagen από κόστη και να εξοικονομηθούν χρήματα τα οποία πρέπει να καταβληθούν ως πρόστιμα για το περίφημο diesel gate. Η συμφωνία έγινε ενώ στο μεταξύ ο CEO της Volkswagen, Matthias Müller, ο οποίος ήταν CEO της Porsche αλλά και επικεφαλής παραγωγής της Audi, οριστικοποιεί το σχέδιο επιτάχυνσης της ανάπτυξης αυτόνομων και ηλεκτρικών οχημάτων και ψηφιακών υπηρεσιών.

      Η Audi και η Porsche είπαν ότι θα επικεντρωθούν στην εξέλιξη κοινών πλαισίων και εξαρτημάτων στο πλαίσιο μιας συμφωνίας που θα βάλει τέλος σε μια περίοδο έντονου ενδοεταιρικού ανταγωνισμού για το ποιος θα έχει την περισσότερη χρηματοδότηση για έρευνα και εξέλιξη.

      Όλα τα νέα πρότζεκτ θα διευθύνονται από εκπροσώπους και των δύο εταιρειών. Μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξουν κοινές ομάδες που θα συγκεκριμενοποιήσουν τους τομείς συνεργασίας και θα ορίσουν έναν οδικό χάρτη μέχρι το 2025. Η Porsche, η οποία εξαγοράστηκε πλήρως από τη Volkswagen το 2012, εξελίχθηκε στον πιο ισχυρό αντίπαλο της Audi, όσον αφορά στη μηχανολογική εξέλιξη. Η πλατφόρμα MSB της Porsche, η οποία χρησιμοποιείται στην νέα Panamera, εγκρίθηκε από το Volkswagen Group ως η πλατφόρμα της επόμενης γενιάς της Bentley Continental, αν και η Audi είχε μια ανάλογη πρόταση.

      Από τη μέρα που ξέσπασε το σκάνδαλο με την απόκρυψη των εκπομπών ρύπων ορισμένων πετρελαιοκινητήρων, το Σεπτέμβριο του 2015, η Audi έχει χάσει δύο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης και τον επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρονικών συστημάτων, ο οποίος έκανε πρωτοποριακή δουλειά πάνω στα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και της τεχνολογίας μπαταριών.

      Η Audi πάντως παραμένει η κορυφαία εταιρεία του Group όσον αφορά την εξέλιξη SUV και crossover, η οποία είναι μία πολύ προσοδοφόρα κατηγορία. Όλες οι πλατφόρμες των SUV Porsche αλλά και αυτή της Bentley Bendayga προέρχονται από την Audi.
      Επίσης η Audi είναι η εταιρεία που κατά κύριο λόγο εξελίσσει την αυτόνομη οδήγηση, η οποία αναμένεται να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον.

      Ωστόσο φαίνεται πως είχε ξεκινήσει ένας εσωτερικός αγώνας δρόμου για το ποια εταιρεία θα αναλάμβανε τα ηνία της εξέλιξης των ηλεκτρικών οχημάτων, που εμπεριέχει και έρευνα και εξέλιξη για την τεχνολογία των μπαταριών και των ηλεκτρικών μοτέρ. Η Porsche έχει ήδη παρουσιάσει την αποκλειστική πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα με την ονομασία J1, την ίδια στιγμή που η Audi ήδη δουλεύει πάνω σε δικά της πρότζεκτ για ηλεκτρικά οχήματα. Από την άλλη η Porsche έχει αναλάβει την παραγωγή 8κύλινδρων κινητήρων για τα μεγάλα σπορ αυτοκίνητα του Group , παρόλο που η Audi έχει δικό της εργοστάσιο κατασκευής κινητήρων στην Ουγγαρία.