Όπως πιθανώς να είδες μέσω των λογαριασμών του Autoblog.gr σε Facebook και Instagram, το περασμένο Σαββατοκύριακο πραγματοποιήσαμε ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι στην Σουηδία, αρκετά διαφορετικό, και πολύ πιο χαλαρό από αυτά των εταιριών για τις δημοσιογραφικές παρουσιάσεις νέων μοντέλων.


Η αφορμή ήταν το παγκόσμιο πρωτάθλημα Rallycross, που διοργανώνεται από την Monster Energy, υπό την αιγίδα της FIA. Φέτος διανύουμε την τέταρτη σεζόν του πρωταθλήματος, η οποία αποτελείται από δώδεκα αγώνες, με τον πρώτο να ήταν την 1η Απριλίου στην Ισπανία, για να ολοκληρωθεί η χρονιά στις 12 Νοεμβρίου, στο Killarney Motor Racing Complex, στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής. Ο αγώνας της Σουηδίας, στην πίστα Höljes motorstadion είναι ο 7ος της σειράς, και χωρίς υπερβολή αποτελεί τον στολίδι του θεσμού, όντας ο πιο διάσημος στο καλεντάρι.

Έτσι, όπως η F1 έχει το Μονακό ή το NASCAR την Daytona, το World RX έχει τη Σουηδία. Πριν μπω σε οποιαδήποτε αναφορά για τον αγώνα, ένα νούμερο που δείχνει την δυναμική του συγκεκριμένου αγώνα είναι το νέο ρεκόρ προσέλευσης θεατών που είχε, καθώς τον παρακολούθησαν 45.100 παθιασμένοι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό Σκανδιναβοί (κατά κύριο λόγο, αλλά όχι μόνο), με την ατμόσφαιρα που επικρατούσε να ήταν φεστιβαλική. Προηγούμενα νούμερα: το 2016 προσέλκυσε 44.400 θεατές, ενώ το 2015 άγγιξε τους 39.800.

Ο μοναδικός σκοπός όλων αυτών ήταν η απόλαυση τριών ημερών παγκόσμιας κλάσης μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς και η έξοδος από την ρουτίνα της καθημερινότητας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το motto του αγώνα “Magic Weekend”, κάτι που στηρίζεται στην χαλαρότητα της όλης ατμόσφαιρας και στην διασκέδαση όσων βρίσκονται εκεί. Μια μικρή γεύση των παραπάνω μπορείς να δεις τόσο στο παραπάνω video του Andreas Bakkerud, όσο και στο δικό μας video από το Monster Energy Rig Riot.

Γιατί το λέω αυτό; Γλυτώνοντας σε από την έρευνα, η σουηδική πόλη Höljes (προφέρεται Χόλιες) βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα με την Νορβηγία, στην περιοχή της βόρειας Finnskoga, του δήμου Torsby, περίπου 430 χλμ βόρεια του Γκέτεμποργκ, και σχεδόν άλλα τόσα βορειοδυτικά της πρωτεύουσας Στοκχόλμης, με το Όσλο να απέχει 250 χλμ. Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι μόλις 143, με την μεγαλύτερη πόλη να απέχει τουλάχιστον 100 χλμ. Όπως καταλαβαίνεις η πίστα βρίσκεται στην μέση του πουθενά, με τα μόνιμα καθίσματα των κερκίδων να είναι 3.700 (πόσοι είπαμε είναι οι κάτοικοι της πόλης;). Αυτό, όμως, είναι που κάνει το κλίμα πανηγυρικό, καθώς κάνοντας βόλτα στις εγκαταστάσεις της πίστας θα δεις ότι τουλάχιστον 20.000 εκ των θεατών κατασκηνώνουν εκεί τις τρεις ημέρες του αγώνα.

Είναι απίστευτη η λατρεία των βορείων για τα τροχόσπιτα, τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα, καθώς και κάθε λογής παλιών πούλμαν που έχουν μετατραπεί σε “ευκαιριακά” bed & breakfast. Μέρος της αρτιότητας της οργάνωσης διακρίνεται από τον διαχωρισμό του σημείου κατασκήνωσης για τις οικογένειες, σε σχέση με το μέρος που είναι για τους θεατές-εκδρομούντες ηλικίας 18 έως 30 χρονών. Αυτοί βρίσκονται κατά μήκος ενός δρόμου, που τον ονομάζουν “happy street”, με ότι καταλαβαίνεις αυτό να σημαίνει. Να σε προλάβω, ναι υπήρχε άφθονη η κατανάλωση αλκοόλ, αλλά δεν είδα πουθενά έκτροπα ή αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές, με την αστυνομία να είναι παρούσα εξαιρετικά διακριτά.

Ο αγώνας πραγματοποιείται στην καρδιά του σουηδικού καλοκαιριού (όσο μπορεί να υπάρχει τέτοιο), και μπορώ να πω ότι νιώθω τυχερός που απέφυγα τον κολασμένο καύσωνα των περασμένων ημερών. Και αυτό γιατί οι θερμοκρασίες δεν υπερέβησαν πότε τους 24 βαθμούς, έχοντας καθαρή ηλιοφάνεια από την Πέμπτη -που φτάσαμε- μέχρι και την καρό σημαία της Κυριακής, καθώς μετά άνοιξαν οι ουρανοί, με την θερμοκρασία το βράδυ (που δεν νυχτώνει ποτέ) να πέφτει στους 8 βαθμούς. Προσωπικά το διασκεδαστικό πράγμα της υπόθεσης ήταν το “αστακί” χρώμα δέρματος των ημίγυμνων παρευρισκομένων, απολαμβάνοντας την απορρόφηση βιταμίνης D, “φωτοσυνθέτοντας”.

Στα του αγώνα τώρα, νικητής ήταν ο οδηγός της ομάδας του Petter Solberg (PSRX), Johan Kristoffersson, με τον Volkswagen Polo World RX. Έτσι, κατακτώντας το μέγιστο δυνατό των βαθμών, αύξησε την απόσταση του από τον δεύτερο του πρωταθλήματος, που δεν είναι άλλος από τον teammate του (και αφεντικό του), Petter Solberg.

Ο Kristoffersson κέρδισε τον πρώτο ημιτελικό της Κυριακής, όντας επικεφαλής από τα πράσινα φώτα μέχρι την καρό σημαία, με το Polo του Solberg να σβήνει κατά την εκκίνηση του ημιτελικού, καθυστερώντας τον περίπου 5 δευτ., κάτι που του στέρησε την συμμετοχή στον τελικό.

Στον τελικό, η εξαιρετική εκκίνηση του Kristoffersson απέτρεψε τον Andreas Bakkerud να τον πιέσει στις πρώτες στροφές, προτού ο πρώτος επεκτείνει σταδιακά το προβάδισμα του, με μια σειρά ταχύτερων γύρων σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Όταν έκανε την χρήση του τζόκερ, στον τελευταίο γύρο, επέστρεψε στην πίστα χωρίς πίεση, και πήρε ακόμα μια αποφασιστική νίκη.

Η κυριαρχία του Kristoffersson στο #HoljesRX ήταν αδιαμφισβήτητη, πριν την καρό σημαία του τελικού, καθώς ο Σουηδός κέρδισε τους δύο από τους τέσσερις προκριματικούς αγώνες, τον ημιτελικό, ενώ εξασφάλισε τον ταχύτερο γύρο του Σαββατοκύριακου, στο δρόμο του προς το κορυφαίο σκαλί βήμα του βάθρου. Αυτή ήταν η τρίτη νίκη της σεζόν, και το έκτο διαδοχικό βάθρο, κάτι που αύξησε την απόσταση στην κορυφή, στους 31 βαθμούς, από τον Solberg.

Δεύτερος, και όχι πολύ μακριά, ακολούθησε ο Andreas Bakkerud, με το Ford Focus RS RX. Ο οδηγός της Hoonigan Racing Division, της ομάδας του Ken Block, είχε ένα πολύ καλό Σαββατοκύριακο, τερματίζοντας στις τέσσερις πρώτες θέσεις στους τρεις από τους τέσσερις προκριματικούς αγώνες, κέρδισε εμφατική τον έναν ημιτελικό. Το συγκεκριμένο βάθρο του Bakkerud προστίθεται στα εντυπωσιακά αποτελέσματα της πίστας στο Höljes, καθώς ο Νορβηγός βρίσκεται σε αυτό κάθε χρόνο τα τελευταία πέντε χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της νίκης του πέρσι.

Στην τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Sebastien Loeb, με το 208 WRX, της ομάδας Peugeot-Hansen, για να τον ακολουθήσει ο teammate του Timmy Hansen, με τους δύο οδηγούς της γαλλικής ομάδας να τερματίζουν ακριβώς πίσω από τον Kristoffersson στον πρώτο ημιτελικό.

Το Σάββατο, και μετά την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους Kristoffersson και Bakkerud, με τις συνεντεύξεις τους να τις διαβάζεις τις επόμενες μέρες. Το highlight της press conference ήταν η παραπάνω selfie, που έγινε πραγματικότητα δίνοντας το κινητό μου στον 28-χρονο Kristoffersson.

Όλα τα σκέλη του αγώνα μπορείς να δεις εδώ.

1 Johan Kristoffersson    VW Polo 181  
2 Petter Solberg    VW Polo 150  
3 Mattias Ekström    Audi S1 143  
4 Sébastien Loeb    Peugeot 208 125  
5 Andreas Bakkerud    Ford Focus RS 124  
6 Timmy Hansen    Peugeot 208 121
7 Ken Block    Ford Focus RS 77  
8 Timo Scheider    Ford Fiesta 67  
9 Kevin Eriksson    Ford Fiesta 64  
10 Timur Timerzyanov    Ford Fiesta 60  
11 Toomas Heikkinen    Audi S1 58  
12 Kevin Hansen    Peugeot 208 52  
13 Reinis Nitišs    Audi S1 48  
14 Janis Baumanis    Ford Fiesta 44  
15 Niclas Grönholm    Ford Fiesta 26  
16 Guy Wilks    VW Polo 19  
17 Andrew Jordan    Ford Fiesta 11  
18 Jean-Baptiste Dubourg    Peugeot 208 10  
19 Sebastian Eriksson    Ford Fiesta 8  
20 Robin Larsson    Audi S1 4  
21 Per-Gunnar Andersson    Audi S1 2  
22 François Duval    Peugeot 208 2  
23 René Münnich    Citroen DS3 0  
24 Oliver Eriksson    Ford Fiesta 0

More to follow, stay tuned.

  • Mika

    Aχ αυτα τα Μonster Girls!!
    Koλαση!!!

  • και καλεσμενο τοAUTOBLOG ???? ΣΤΕΩΡΑΙΟΙ ΡΕ !!!!!!!!! :-D

    αυτα τα monster girls ειναι τα ”fuel girls” του 2017 ?? :-P

    παντως εξαιρετικη διοργανωση…αλλα ειδα στα βιντεακια στο ινσταγκραμ τι σημαινει ευρωπαικο πολιτισμος……..τοση βρωμια ουτε σε παρκινγκ στην εθνικη !!!! τουλαχιστον εκει πιστευω πως σημερα θα ειναι πεντακαθαρα !

    • αυτό θέλω να πιστευω και εγώ…γιατί πραγματικά είναι το μόνο που με απογοήτευσε!