Το σίριαλ με τον αντικαταστάτη του RX-7 έχει τραβήξει περισσότερο κι από το Prison Break. Η Mazda φροντίζει να διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον με διάφορα πρωτότυπα, όμως περιστροφικό μοντέλο έχουμε να δούμε από το 2012, όταν και τερματίστηκε η παραγωγή του RX-8. Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, ωστόσο, οι Ιάπωνες είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν τη διάδοχη κατάσταση.

Ειδησεογραφικά sites αυτοκινητικής φύσεως, υποστηρίζουν πως το RX-9 θα κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι του Τόκιο τον προσεχή Οκτώβριο. Το νέο μοντέλο φημολογείται πως θα φέρει έντονες επιρροές από το πρωτότυπο RX-Vision Concept του 2015 και θα εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα, τον οποίο η Mazda κατοχύρωσε πρόσφατα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον Renesis που αντικαθιστά, είναι η περιστροφή του (οποία ειρωνεία) κατά 180 μοίρες ώστε οι θύρες εξαγωγής να βρίσκονται στην κορυφή, διευκολύνοντας την χωροταξία της πολλαπλής εξαγωγής και προοιωνίζοντας υπερσυμπιεσμένες βραδιές.

Το αμάξωμα θα ακολουθήσει την πορεία των τελευταίων μοντέλων της εταιρίας (βλέπε ΜΧ-5), διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, θα κυμανθεί μεταξύ 1.300 και 1.350 κιλών. Σε συνδυασμό με τους 400 ίππους που εικάζεται ότι θα παράγει ο υπερτροφοδοτούμενος Wankel, το RX-9 θέλει να μπει σφήνα μεταξύ Nissan GT-R και Honda NSX. Για τον λόγο αυτό, η τιμή του αναμένεται να «παίζει» ανάμεσα στα 8 και 10 εκατομμυρίων γεν (75 και 90 χιλιάδες ευρώ), τη στιγμή που οι έτεροι υπερ-καμικάζι ξεκινάνε από τριψήφια νούμερα.

Με τόσα «θα», «υπολογίζεται» και «αναμένεται» στο κείμενο είναι λογικό να μην περιμένεις πολλά στην πραγματικότητα. Εδώ είναι που έρχεται η ίδια η Mazda να ρίξει λάδι (σαν αυτό που φαλίρισε τους ιδιοκτήτες «ΡοΧι») στη φωτιά, μέσω του newsletter της:

Χωρίς περιστροφικούς κινητήρες, πολύ πιθανόν να μην υπήρχε η Mazda. Και χωρίς την Mazda, πολύ πιθανόν ο περιστροφικός κινητήρας να μην γιόρταζε τα 50 χρόνια ζωής του.

Φέτος συμπληρώθηκε μισός αιώνας από την παρουσίαση του Cosmo, με τους Ιάπωνες να αφήνουν υπονοούμενα δεξιά-αριστερά για επιστροφή του Wankel κινητήρα. Αν πάρουμε «ζεστά» το παραπάνω υπόμνημα, και με δεδομένο ότι δεν παρουσιάστηκε στα 50α γενέθλια του Cosmo, το RX-9 ίσως παρουσιαστεί το 2020, όταν δηλαδή η φίρμα από τη Χιροσίμα θα γιορτάζει τα 100 χρόνια ύπαρξης. Μελανό σημείο, η δήλωση του CEO Μasamichi Kogai πως η Mazda δεν συγκαταλέγει στα άμεσα πλάνα της κάποιο σπορ μοντέλο, που να τοποθετείται πάνω από το ΜΧ-5. Ως είθισται με το συγκεκριμένο ζήτημα, οψόμεθα.

  • o μπουκ το δινει 1.05 οτι και να παρουσιαστει….θα διαβασουμε τις επομενες μερες πως θα μπει στο ραφι…γιατι η αγορα δεν ειναι ετοιμη ακομα για ενα τετοιο μοντελο……. :-P

  • manowar

    Ναι μορη κ@υλα.. Αντε μας πριξατε τον σκορδομπουτσογλου.. Θα βγει δεν θα βγει θα βγει δεν θα βγει… Την μανταρινια θα παιξουμε;;ενας ιαπωνας σχεδιαζει μς αρχδια σημερα και δεν βγάζει τα εργα του στην παραγωγή…

  • Anestis Genk

    Το 9 δεν μ’αρέχει εγώ θέλω 7. Το 8 ήταν άλλη κλάση σε σχέση με το 7 κι εγώ προτιμώ την κλάση του 7.
    Όσο για τον wankel…το να ψεκάζει λάδι μηχανής στον θάλαμο καύσης τραγικό και δεν μπορείς να βάλεις φουλ συνθετικά. Οπότε αν πρέπει να ψεκάζουν λάδι, τότε ξεχωριστό σύστημα λίπανσης με διχρονόλαδο (όχι στην βενζίνη, όχι premix).

    Τώρα πως αυτό το κάψιμο λαδιού συμβαδίζει με τους ρύπους, δεν ξέρω.
    Επίσης τα apex shields πρέπει να γίνουν πιο χαλκέντερα. Αν και στους σωστούς ιδιοκτήτες τα 8άρια βγήκαν αλεξίσφαιρα, αλλά αν σου βγει το όνομα…οπότε οι σιδεροφάγοι είναι το μέτρο που κάνει ένα μοτέρ αξιόπιστο.

  • SAMURAI-66

    Στα 50χρονα του wankel απο την mazda δεν ειναι απιθανο να δουμε στο τοκιο την νεα γενια του cosmo……τιποτα δεν εχει τελειωσει για αναβιωση και του RX9.
    ……https://www.autoblog.gr/2017/05/08/se-dhmoprasia-ena-spanio-mazda-cosmo-sport-series-i/

  • Renesis1

    Μια θα βγει, μια δεν θα βγει, όντως έγινε τρελό σίριαλ το όλο θέμα.. Άντε με το καλό να το δούμε και το 9αρι, γιατί είναι από τα αυτοκίνητα που αξίζουν να περάσουν στη παραγωγή. Μακάρι.. Μέχρι τότε όμως.. https://uploads.disquscdn.com/images/02bb4e6dba939f1012d7beac2daa63d400236004e191cd463fa02961aa7bd501.png

  • gv

    το teasing σε τετοιες περιπτωσεις ειναι λογικο και αναμενομενο αλλα αυτο που κανει η mazda,να αφηνει πολυ σοβαρα υπονοουμενα και μετα επισημα χειλη να διαψευδουν εχει φτασει τα ορια της αλητειας αντε φτανει τοσο..
    κριμα γιατι κατα τα αλλα ειναι πολυ συμπαθης εταρεια..
    δε ξερω αν το κανουν επιτηδες ή αν απλα αλλαζουν οντως γνωμη αλλα εχει αρχισει να γινεται πολυ ενοχλητικο..

    • Renesis1

      Συμφωνώ μαζί σου ως προς το ενοχλητικό της όλης υπόθεσης, αλλά πιστεύω οτι δεν είναι επίτηδες. Πιστεύω οτι στη συγκεκριμένη περίπτωση (και λαμβάνοντας υπόψιν πάντα οτι η Mazda είναι μια εταιρεία με μικρό προϋπολογισμό) προσπαθούν να το βγάλουν στη παραγωγή, αλλά τα πράγματα με το 9αρι δεν τους βγαίνουν όσον αφορά τα λογιστικά και τις αναμενόμενες πωλήσεις γενικότερα.

      Καταρχάς βγάζοντας ένα σπορ αυτοκίνητο με περιστροφικό κινητήρα, γνωστό ως προς την αυξημένη κατανάλωση και τους ρύπους, είναι από μόνο του ένα στοίχημα, δεδομένου οτι ζούμε σε εποχές οικονομικής κρίσης, με ζήτηση για “πράσινα” οικονομικά και φιλικά ως προς το περιβάλλον άλογα. Βάλε και τις νομοθεσίες περι ρύπων στην όλη υπόθεση.. Άρα να το 1ο πρόβλημα. Δυστυχώς υπάρχει και 2ο, εξίσου σημαντικό. Βγάζεις σαν Mazda ένα “supercar” των 400-450 αλόγων με τιμή μεταξύ 80 – 90.000€. Στην τιμή αυτή, μπαίνεις σε δύσκολα γερμανικά χωράφια που στα χρήματα αυτά παίζει σημαντικό ρόλο και το σήμα, σε ένα μεγάλο μέρος του (συγκεκριμένου) αγοραστικού κοινού.

      Προσωπικά πιστεύω οτι η καθυστέρηση και οι φήμες, οφείλονται κατά κύριο λόγω στο οτι μέσα στη Mazda ένα πολύ μεγάλο μέρος θέλει να περάσουν στη παραγωγή το RX9, αλλά ενώ η καρδιά λέει ναι, το μυαλό λέει περίμενε! (Όπου καρδιά βάλε μηχανικοί του συγκεκριμένου project, όπου μυαλό βάλε λογιστές / CEO). Για αυτό και μια λένε θα το βγάλουμε και την άλλη το φρενάρουν επ’αόριστον. Και αυτό για τα 2 παραπάνω προβλήματα που ανέφερα. Και δυστυχώς και τα 2 είναι πολύ σημαντικά προβλήματα για μια μικρή σχετικά εταιρεία, που δεν μπορεί να αποφασίσει με το αν και πρέπει να πορευτεί οικονομικά με σίγουρες και εξασφαλισμένες πωλήσεις.

      Όλα τα RX υπήρξαν απολαυστικά στην οδήγηση, με τα θέματά τους μεν, αλλά πάντα ήταν παιχνιδιάρικα, οδηγοκεντρικά και πανέμορφα. Οι γνώστες πάντως δεν είχαν ποτέ πρόβλημα με τη συντήρηση. Γενικότερα θα είναι κρίμα επομένως να μην βγει και το 9αρι από μια μικρή μεν, αλλά πολύ συμπαθή εταιρεία με τίμια αυτοκίνητα. Για αυτό και πιστεύω οτι προφανώς δεν το κάνουν επίτηδες με τις φήμες και την όλη καθυστέρηση, αλλά όπως προανέφερα, δυστυχώς υπάρχει μια μεγάλη διαμάχη μεταξύ της “καρδιάς” και του “μυαλού” εντός της Χιροσίμα, όσον αφορά την ύπαρξη ρότορα. Και αυτό με βάση τις υπάρχουσες νομοθεσίες περι ρύπων και με βάση το νέο τιμολόγιο των 400+ ίππων που μπαίνει σε νέα και πολύ δύσκολα γερμανικά κυρίως χωράφια..

      Εγώ θα πω μακάρι να βγει τελικά στη παραγωγή και ας βγάλουν λίγα συλλεκτικά κομμάτια για τους πωρωμένους! Το θέμα είναι να μην πεθαίνει η σειρά των RX, να μην πεθαίνει η σπορ πρόταση της Mazda, που τόσα χρόνια προσφέρει όμορφα, καλοζυγισμένα και παιχνιδιάρικα αυτοκίνητα..

    • ///M5 Αλεξανδρος

      Ακριβης ,τεκμηριωμενη και σχολαστικη σχολιογραφια.
      Zoom zoom Mazda,και ας ‘ξερανει’ και προπελακηδες σαν του λογου μου.

    • Renesis1

      :))) Thanx!

    • το ζητημα ειναι επειδη το θελουν ”μερικοι”(μιλαω για τους πραγματικους αγοραστες και οχι τυπου babinou που απλα τα θελει ολα)..μπορει η MAZDA να υποστηριξει την εξελιξη και την παραγωγη ενος τετοιου μοντελου?? η θα την βαλει σε δυσκολα μονοπατια και περιπετειες ??

    • Renesis1

      Μα για αυτό ακριβώς το λόγο υπάρχει η καθυστέρηση, οι φημολογίες και ίσως και η απευκταία τελική ακύρωση. Αν η Mazda ήξερε με ασφάλεια οτι μπορούσε στο 100% να υποστηρίξει το νέο project (με κοστολόγιο 90.000 €) το 9αρι θα είχε ήδη πατήσει άσφαλτο..

      Όπως έγραψα και πιο πάνω δυστυχώς στη Χιροσίμα δεν υπάρχει ανάλογος προϋπολογισμός όπως στις περιπτώσεις Toyota, Nissan, επομένως είναι ένα ρίσκο που δεν μπορεί να το προβλέψει / διαχειριστεί οικονομικά στα τυφλά, με βάρκα την ελπίδα (όσον αφορά τις πωλήσεις), αν περάσει στη παραγωγή. Εκεί ακριβώς έγκειται κατά τη γνώμη μου και η βασική αιτία του προβλήματος.

  • edurakias

    Ena pragma den stekei pos ginete na peksei gyro sta 400 hp kai na bei sfina anamesa sta NSX 550 hp kai GTR 570 hp?

    • Γιώργος Εμπέρ

      Kαι τα 2 παραπανω παιζουν κοντα στα 1700-1800 κιλα! Το rx9 με 1300 κιλα θα ειναι ελαφρυτερο κατα μισο τονο!

    • edurakias

      Sostos! den to eixa skeftei etsi

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Μας πρήξανε με το “θα βγει δε θα βγει”… Έλεος τόσα χρόνια αναμονή, μόνο άμα βγει θα τρελαθούμε τελείως!!!!!! Άντε Mazdaρα βγάλ’ το να γίνει χαμός!

  • μπορεί να τα βρήκε η Mazda USA με τις πολιτειακές ή και ομοσπονδιακές υπηρεσίες για τους ρύπους, όσον αφορά πάντα την αγορά εκεί.
    Με euro 6+ και σύντομα και άλλους περιορισμούς στην ευρώπη, δε βλέπω κάποιο τρόπο που θα μπορούσε να πωληθεί ας πούμε στην ελλάδα ή στη γαλλία χωρίς εξωφρενικό κόστος, αν ας πούμε βάλουν τέλη βάσει ρύπων, θα έχει σήμα 1500 ευρώ ξερω γω. τεσπα, μακάρι να βγάλει ένα ολοκληρωμένο προϊόν να το βλέπουμε στο γιουτουμπ να λιγουρεύομαι, άλλωστε η αγορά νέο αυτοκινήτου είναι χόμπυ για καταναλωτές πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο εισοδήματος.

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    Με τιμή 90.000 ευρώ θα αποτύχει.
    Μόνο ως limited μπορεί να έχει νόημα.
    Μακάρι να το βγάλουν πάντως.

    • Γιώργος Εμπέρ

      Δεν ειναι σιγουρο πως θα αποτυχει. Ειναι πολυ λογικο πως ως Ελληνας, το βλεπεις οπως και εγω απο την πλευρα της Ελληνικης αγορας. Αλλα η δικια μας αγορα ειναι μικρη και κορεσμενη και ετσι και αλλιως δεν ελπιζουν σε εμας. Υπαρχουν αγορες οπως Αμερικη η Ευρωπη που θα μπορουσε να πουλησει πολλα αυτοκινητα και τα 90.000 ευρω δεν τους ειναι πολλα λεφτα.

  • tomilaw

    30.000 για yaris
    90.000 για RX..ξερω εγω
    ρε fiat seicento…

    • Γιώργος Εμπέρ

      Γενικα σε πολλες εταιριες οι τιμες εχουν παει στο θεο. Το Honda NSX κανει κοντα στα 160.000 ευρω. Το GTR εφτασε τις 110.000 και η Nismo εκδοση κοντα στις 170.000 ευρω! Το καινουργιο Ηonda ZSX φημολογειται κοντα στις 60.000 ευρω και η καινουργια Τoyota Supra γυρω στις 80.000 ευρω. Αυτα ολα τιμες εξωτερικου!