Το σίριαλ με τον αντικαταστάτη του RX-7 έχει τραβήξει περισσότερο κι από το Prison Break. Η Mazda φροντίζει να διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον με διάφορα πρωτότυπα, όμως περιστροφικό μοντέλο έχουμε να δούμε από το 2012, όταν και τερματίστηκε η παραγωγή του RX-8. Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, ωστόσο, οι Ιάπωνες είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν τη διάδοχη κατάσταση.

Ειδησεογραφικά sites αυτοκινητικής φύσεως, υποστηρίζουν πως το RX-9 θα κάνει πρεμιέρα στο Σαλόνι του Τόκιο τον προσεχή Οκτώβριο. Το νέο μοντέλο φημολογείται πως θα φέρει έντονες επιρροές από το πρωτότυπο RX-Vision Concept του 2015 και θα εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο περιστροφικό κινητήρα, τον οποίο η Mazda κατοχύρωσε πρόσφατα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τον Renesis που αντικαθιστά, είναι η περιστροφή του (οποία ειρωνεία) κατά 180 μοίρες ώστε οι θύρες εξαγωγής να βρίσκονται στην κορυφή, διευκολύνοντας την χωροταξία της πολλαπλής εξαγωγής και προοιωνίζοντας υπερσυμπιεσμένες βραδιές.

Το αμάξωμα θα ακολουθήσει την πορεία των τελευταίων μοντέλων της εταιρίας (βλέπε ΜΧ-5), διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, θα κυμανθεί μεταξύ 1.300 και 1.350 κιλών. Σε συνδυασμό με τους 400 ίππους που εικάζεται ότι θα παράγει ο υπερτροφοδοτούμενος Wankel, το RX-9 θέλει να μπει σφήνα μεταξύ Nissan GT-R και Honda NSX. Για τον λόγο αυτό, η τιμή του αναμένεται να «παίζει» ανάμεσα στα 8 και 10 εκατομμυρίων γεν (75 και 90 χιλιάδες ευρώ), τη στιγμή που οι έτεροι υπερ-καμικάζι ξεκινάνε από τριψήφια νούμερα.

Με τόσα «θα», «υπολογίζεται» και «αναμένεται» στο κείμενο είναι λογικό να μην περιμένεις πολλά στην πραγματικότητα. Εδώ είναι που έρχεται η ίδια η Mazda να ρίξει λάδι (σαν αυτό που φαλίρισε τους ιδιοκτήτες «ΡοΧι») στη φωτιά, μέσω του newsletter της:

Χωρίς περιστροφικούς κινητήρες, πολύ πιθανόν να μην υπήρχε η Mazda. Και χωρίς την Mazda, πολύ πιθανόν ο περιστροφικός κινητήρας να μην γιόρταζε τα 50 χρόνια ζωής του.

Φέτος συμπληρώθηκε μισός αιώνας από την παρουσίαση του Cosmo, με τους Ιάπωνες να αφήνουν υπονοούμενα δεξιά-αριστερά για επιστροφή του Wankel κινητήρα. Αν πάρουμε «ζεστά» το παραπάνω υπόμνημα, και με δεδομένο ότι δεν παρουσιάστηκε στα 50α γενέθλια του Cosmo, το RX-9 ίσως παρουσιαστεί το 2020, όταν δηλαδή η φίρμα από τη Χιροσίμα θα γιορτάζει τα 100 χρόνια ύπαρξης. Μελανό σημείο, η δήλωση του CEO Μasamichi Kogai πως η Mazda δεν συγκαταλέγει στα άμεσα πλάνα της κάποιο σπορ μοντέλο, που να τοποθετείται πάνω από το ΜΧ-5. Ως είθισται με το συγκεκριμένο ζήτημα, οψόμεθα.