Η Κοπεγχάγη δεν αποτελεί τυχαία τον “παράδεισο” για τους ποδηλάτες, και ένας από τους λόγους είναι το γεγονός ότι το να αγοράσει κανείς αυτοκίνητο στη Δανία είναι πανάκριβο, λόγω του υψηλού τέλους ταξινόμησης που φτάνει ως και το 180%.

Η πιο φτηνή έκδοση του Volkswagen Golf στα 1.000 κυβικά κοστίζει πάνω από 28.000 ευρώ στη Δανία, όταν στη Γερμανία κοστίζει λιγότερα από 18.000 ευρώ, ενώ στην Πολωνία η τιμή του δεν ξεπερνά τα 16.000 ευρώ. Και για όσους έχουν ακριβά γούστα, τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα: Μία Porsche Carrera 911 στη βασική της έκδοση, που στη Γερμανία θα κόστιζε κάτι λιγότερο από 100.000 ευρώ, στη Δανία στοιχίζει περίπου 255.000 ευρώ – όσο κοστίζει δηλαδή μία γκαρσονιέρα στην Κοπεγχάγη!

Τα νέα όμως είναι καλά για τους Δανούς αυτοκινητιστές: η κυβέρνηση της χώρας σχεδιάζει να μειώσει το τέλος ταξινόμησης θεαματικά, μόλις στο… 100%. Με τη μείωση αυτή, ένα Volkswagen Golf θα είναι φθηνότερο κατά 7%, ενώ ένα Volkswagen Passat θα είναι φθηνότερο κατά 12%. Ο Δανός υπουργός Οικονομίας Εμίλ Άμιτσμπολ δήλωσε:

Και πάλι θα έχουμε κάποιες από τις ακριβότερες τιμές αυτοκινήτων. Δεν είναι σωστό το ότι εμείς, που ζούμε σε μία από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο, οδηγούμε χειρότερα αυτοκίνητα από τους γείτονές μας στη Σουηδία και τη Γερμανία.

Η Δανία ξεκίνησε να αυξάνει τους δασμούς για εισαγωγές αυτοκινήτων στις αρχές του 20ού αιώνα και τις αύξησε σημαντικά μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και εκ νέου μετά την πετρελαϊκή κρίση στη δεκαετία του 1970. Αυτός ήταν ένας «εύκολος στόχος» για να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία, με δεδομένο ότι η χώρα δε διαθέτει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.