Από το 2021 θα ισχύουν νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες της Formula 1, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν αποφασιστεί, με την βρετανική ομάδα να δηλώνει ότι θα σκεφτεί πολύ σοβαρά να κατασκευάσει τον δικό της κινητήρα, αν και μόνο το κόστος τους μειωθεί δραματικά.


Χαρακτηριστικά, ο εκτελεστικός διευθυντής της McLaren, Zak Brown, τόνισε:

Ενδιαφερόμαστε να δούμε ποιος θα είναι ο νέος τύπος κινητήρα το 2021, και είτε θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο να φτιάξουμε τον δικό μας κινητήρα, είτε θα εισέλθουν άλλοι άνθρωποι σύμφωνα με νέους κανόνες. Τώρα λοιπόν πρέπει να επικεντρωθούμε στα επόμενα τρία χρόνια και μόλις περάσουν αυτά, τότε ναι, φυσικά πρέπει να δούμε. Νομίζω ότι το τοπίο της Formula 1 πρόκειται να αλλάξει με πολύ θετικό τρόπο από το ’21 και μετά, με ανώτατα όρια για τον προϋπολογισμό, την ανακατανομή των εσόδων και νέους κανόνες για τους κινητήρες. Έτσι είναι λίγο δύσκολο να ληφθούν αποφάσεις για το ’21 με τόσα πολλά πράγματα που θα αλλάξουν.

Ο Brown δήλωσε ότι η McLaren θα πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων πολύ καλά τους νέους κανονισμούς για τους κινητήρες, πριν μπουν στον πειρασμό να κατασκευάσουν έναν δικό τους, λέγοντας:

Για εμάς να φτιάξουμε τον δικό μας κινητήρα, δεν είναι κάτι που κάναμε πριν – γι ‘αυτό θα χρειαζόταν αρκετός χρόνος και αρκετά κεφάλαια να δαπανήσουμε. Θα σκεφτούμε να το κάνουμε, απλά πρέπει να έχουμε κατανόηση της πλατφόρμας, ποιοι είναι οι κανόνες και τι πρόκειται να κοστίσει. Σίγουρα δεν θα είμαστε σε θέση να ξοδέψουμε τα εκατοντάδες εκατομμύρια που χρειάζονται τώρα για την ανάπτυξη κινητήρων, έτσι θα πρέπει να αλλάξουν τη φόρμουλα του κινητήρα για να είναι κάτι που θα ήταν οικονομικά βιώσιμο για μας.

Ωστόσο, ο Brown επιμένει ότι ο καλύτερος τρόπος για την F1 θα ήταν να προσελκύσει έναν ανεξάρτητο προμηθευτή, ο οποίος θα μπορούσε να εγγυηθεί έναν ανταγωνιστικό κινητήρα, προσθέτοντας:

Θα είμαστε υπέρ της ύπαρξης ενός ανεξάρτητου, ανταγωνιστικού κινητήρα, όχι μόνο ενός κινητήρα που απλά υπάρχει. Οι κατασκευαστές είναι εξαιρετικοί, τους αγκαλιάζω πλήρως, αλλά θα ήταν υγιές για το άθλημα, όπως και στο παρελθόν, να έχουμε έναν ανεξάρτητο κινητήρα που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες σε περίπτωση που θα τον επιλέξουν, και θα είναι ανταγωνιστικός. Η τελευταία φορά που ήταν η Cosworth μέσα, στο τέλος δεν ήταν ανταγωνιστική. Έτσι δεν δουλεύει να έχεις έναν ανεξάρτητο κινητήρα, αν με αυτόν δεν μπορείς να κερδίσεις αγώνες.

  • morbid

    Γι’αυτό θα βλεπεισ πάντα την πλάτη άλλων,γιατί θα εξαρτάσαι πάντα από τα @@ άλλων και όχι στα δικά σου!
    Ειναι πολύ εύκολο να περιμένεις και να απαιτείς από τους άλλους να σου φτιάξουν κινητήρα, και την δόξα να την παίρνεις εσυ.

    • Nerazzuro21

      Τα τελευταία 20 χρόνια η McLaren έχει 3 πρωταθλήματα οδηγών και 1 κατασκευαστών.

    • Γιάννης

      Εγώ τώρα γιατί ξέρω πως τα τελευταία 20 χρόνια η ομάδα έχει 1 πρωτάθλημα κατασκευαστών και 3 πρωταθλήματα οδηγών; Και αλήθεια; ποιό είναι το «σκάρτο» πρωτάθλημα και γιατί είναι «σκάρτο»;

  • Gestione Sportiv@

    Η McLaren μετά από την αποτυχία του εγχειρήματος με την συνεργασία της Honda, για προμήθεια PU από τους Ιάπωνες, αρχίζει να σκέφτεται την κατασκευή δικών της κινητήρων.
    Προσωπική μου άποψη είναι ότι, η ομάδα του Woking θα έπρεπε να είχε ήδη προχωρήσει στην κατασκευή δικών κινητήρων-PU από την εποχή που ήταν ακόμα συνεργάτης της Mercedes.
    Οι Γερμανοί “κρέμασαν” πολλές φορές τους Βρετανούς, αλλά κυρίως λόγω του ότι η ομάδα της Mercedes από το 2010 όταν και έγινε ομάδα πλήρους εμπλοκής σταδιακά άφηνε στο περιθώριο την ιστορική βρετανική ομάδα.
    Πάντως, από την στιγμή που η McLaren εξαρτάται από τρίτους και δεν έχει δικό της PU , θα είναι αναγκασμένη είτε να περιμένει την “ανάσταση” των Ιαπώνων του Milton Keynes, είτε θα τρέχει ο Zak Brown στους υπόλοιπους κατασκευαστές PU για να πάρει από εκείνους υβριδικές μηχανές.
    Όπως έκανε στο GP της Αυστρίας, όπου και συναντήθηκε με τον επικεφαλή του αγωνιστικού τμήματος της Ranault, Cyril Abiteboul…………… https://uploads.disquscdn.com/images/cf60022c19e7e8868ba2846e2617a607e3ecb88efbcd48f21609b68a83cea035.jpg

  • Nerazzuro21

    Όλα αυτά ακούγονται πολύ ωραία αλλά δεν πρόκειται να γίνει τίποτα λόγω κόστους. Όπως έχω ξαναγράψει στο blog, η McLaren δεν έφτιαξε δικό της κινητήρα όταν ήταν πόλος έλξης χορηγών και θα φτιάξει τώρα; Ας είμαστε ρεαλιστές.

  • δηλαδη η HONDA εχει μπροστα της αλλα 3 χρονια για να καταφερει κατι ????
    παντως δυσκολα την βλεπω την μακλαρεν για να φτιαχνει δικο της κινητηρα !!

  • manowar

    Χαχαχαχαχαχαχαχα……….ξεφτιλεν…
    κοιτα τι τους αναγκάζουν να κανουν…πηγαίνετε ρε σε εταιριες να βαλετε κανα μοτορι φτιαχνετε κορυφαίες πλατφορμες και περνετε τα σεσουαρ των ασιατων…παλακα κανετε εκτος ευρωπης σε τετοιο επιπεδο Formula 1?φεραρρι μερσεντες ρενο υπαρχουν..
    Θα καταντησετε να σας περναει το μονοθεσιο ακομα και το hypercar 20ετιας που ειχατε φτιαξει το μακλαρεν F1 με τα 380 τελικη….

    • Spider

      Μόνο Ferrari φίλε μου, μόνο Ferrari.
      Μόνο ΑΥΤΗ έχει τα κότσια και την τρέλα να τρέχει με ολοκληρωμένο μονοθέσιο 70 χρόνια στα Grand Prix. Μόνο ΑΥΤΗ έχει λάβει μέρος σε όλα τα Grand Prix.
      Όταν μιλάμε για Formula 1 μιλάμε για Ferrari._

    • manowar

      Και εγω φεραρακιας ειμαι αλλα βαζω και την μερσεντες γιατι και αυτη 70 χρόνια ειναι ρε..ειναι γριες στο αθλημα και οι 2..εγω ειμαι τιφοζι ομως στο αθλημα αυτο

    • Spider

      Η Mercedes το 54 και το 55 έτρεξε μόνο και μετά από το 2012. Καλή αλλά πολύ λίγη…

    • manowar

      Ναι ρε αλλα ειναι σεβαστη..οχι σαν κατι τουοτα που περασαν και δεν άγγιξαν ουτε την δον περνιον

    • Spider

      Βεβαίως και είναι σεβαστή και βεβαίως δεν είναι Toyota.Είναι όμως λίγη, ούτε 8 χρόνια στο άθλημα. Αυτό λέω.

    • Soko

      Αμάν με του Ιάπωνες να πούμε αμαν ενταξη έχετε δικιο αλλα τι να κανουμε πάντως χτυπάνε αλλου μπορεί στην σύγχρονη F1 να εχουνε θεμα αλλα αλλού ειναι Πρώτη..

    • Γιάννης

      1. Mercedes, Ferrari και Renault έχουν δηλώσει πως δε θέλουν – δε μπορούν να παράσχουν κινητήρες στη McLaren. Ακόμα και να μπορούσαν, κινητήρες από τη Ferrari η McLaren δε θα έπαιρνε ποτέ, γιατί τότε θα σηκωνόταν ο ίδιος ο Bruce από τον τάφο και θα έκανε μπουρλότο ο ίδιος την εταιρεία του…
      Συνεπώς καλή η κριτική, αλλά να βλέπουμε και τί εναλλακτικές υπάρχουν, ΑΝ υπάρχουν, που στη συγκεκριμένη περίπτωση ΔΕΝ υπάρχουν.

      2. Τα “σεσουάρ των Ασιατών” είναι υπεύθυνα (και αυτά) για την πιο πετυχημένη McLaren όλων των εποχών, όπως επίσης και για το πιο επιτυχημένο πρωτάθλημα ομάδας στην ιστορία της F1…

    • manowar

      Ρενο θα βαλουν τα μακλαρεν φιλε

    • Γιάννης

      Προς το παρόν η Renault δηλώνει ότι δε μπορεί να υποστηρίξει και τέταρτη ομάδα. Αλλά και να μπορέσει, τί θα καταφέρουν; Απλώς θα μπαίνουν στ δεκάδα με τέτοιο κινητήρα. Χώρια που θα πρέπει να πληρώσουν τις τεράστιες ρήτρες αποδέσμευσης από τη Honda + τους κινητήρες από τη Renault, και επιπλέον θα χάσουν και τη μεγάλη χορηγία της Honda…

    • manowar

      Δεν ξερω πως θα μπορέσει δεν πλαισιωνω την ομαδα μηχανικων της ρενο.. Εται ακούγεται οπου υπαρχει καπνος υπαρχει και φουτια

    • Spider

      Μα δεν θα υπαρξει 4η ομαδα. Η maclaren θα βαλει renault και η toro rosso τους honda…

    • manowar

      Βγηκε η αποφαση. Η μακλαρεν θα φοράει ρενο κινητήρες. Διαβασε αρθρο

  • Yiannis P

    Δεν παίζει να φτιάξουν δικό τους PU. Τα κόστη ανάπτυξης νέου κινητήρα είναι υπέρογκα.

    • manowar

      Σωστος..και να τον φτιαξουν θα πρεπει να τρεχουν με αυτον τον κινητηρα να βγαινουν τελευταιοι των μοικανων και να εξελίσσουν συναιχως τον κινητηρα μεχρι να αρχισει να γινεται ανταγωνιστικός..βεβαια για να φερει οποια δηποτε φιρμα εναν κινητηρα στο επιπεδο της φεραρρι και της μερσεντες ειναι δυσκολο σαν βουνο εως και ακατόρθωτο για πολλους.δεν ειναι ετσι απλα τα πραγματα..αν ηταν απλα θα ηταν και η κουτση μαρια στην F1

    • Yiannis P

      Ε ναι δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Η Ferrari έχει κέρδη το 2016 399 εκατ, , η Renault 3,54 δις και η McLaren…..23 εκατ… Τεράστιες διαφορές..

    • George Liverpool

      Με τη διαφορα οτι η mclaren αρχισε να πουλαει αυτοκινητα το 2011 και ηδη πουλα παραπανω απο τα μισα αυτοκινητα που πουλα η ferrari καθε χρονο.Η πορεια ειναι ανοδικη.

    • Γιάννης

      Οι διαφορές δεν είναι τόσο μεγάλες όσο νομίζεις, εάν δεις τον αριθμό των μοντέλων που βγάζει η Ferrari και τον αντίστοιχο αριθμό της McLaren. Κοινώς, τα περισσότερα έσοδα της Ferrari οφείλονται αφενός στον πολύ περισσότερο χρόνο που πουλάει supercars, τη στιγμή που η McLaren δεν είναι ούτε 10 χρόνια που έχει ξεκινήσει να πουλά, και αφετέρου στα πολύ περισσότερα μοντέλα που προσφέρει.

    • Yiannis P

      Δεν διαφωνώ. Αυτό που λέω είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να αναπτύξει κινητήρα.

  • Γιάννης

    Το μόνο θετικό της ιστορίας είναι πως επιτέλους άνοιξε η κουβέντα στη McLaren για δικό της κινητήρα, έστω και σε «φιλολογικό» επίπεδο (έτσι γίνεται πάντα στην αρχή, σε κάθε ομάδα). 30 χρόνια κάποιοι «γκαρίζουμε» για κινητήρα McLaren, είχαμε να αντιμετωπίσουμε τότε την ξεροκεφαλιά του Ron, και μόλις επιτέλους αυτός το κατάλαβε ότι με κινητήρα ομάδας που παίρνει και η ίδια μέρος στο πρωτάθλημα με μονοθέσιο δε θα δει πρωτάθλημα ποτέ, τον άδειασαν οι Άραβες…

    Από εκεί και πέρα, οι δηλώσεις του Αμερικανού χαρτογιακά δείχνουν πόσο έχει προλάβει να αλλοιώσει το DNA της ομάδας.

    Βάζει το κόστος πάνω από τη διεκδίκηση της πρωτιάς, αδιαφορώντας εάν αυτό μεσο – μακροπρόθεσμα θα στοιχίσει ΚΑΙ οικονομικά στην ομάδα, και αφήνει τις «ελπίδες» του στην παρουσίασε ενός ανταγωνιστικού «ανεξάρτητου» κινητήρα, δηλαδή ενός κατασκευαστή κινητήρων που δε θα έχει και δική του ομάδα.

    Δηλαδή περιμένει ότι θα βάλει ένα σκασμό λεφτά ένας κατασκευαστής κινητήρων για να φτιάξει έναν ανταγωνιστικό κινητήρα και μετά θα περιμένει να τα πάρει πίσω από τις πωλήσεις κινητήρων σε όποια ομάδα τυχόν ενδιαφερθεί… Κάνε όνειρα Brown…