Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Mitsubishi Eclipse Cross στην Καταλονία

Σχετικά άρθρα

Μια μικρή αναδρομή

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να “τρέξεις” μια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά πιθανότατα η Mitsubishi δεν είναι το καλύτερο παράδειγμα, παρότι έκλεισε φέτος τα 100 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων. Όλα άρχισαν με το Model A του 1917, της Mitsubishi Kobe Dockyard (βασικά ένα Fiat Tipo 3), όντας το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη μαζικά στην Ιαπωνία, για να μετατραπεί η εταιρία στα χρόνια των δύο παγκοσμίων πολέμων σε εταιρία κατασκευής αεροπλάνων. Φτάνοντας το 1960, το Shin 500 της Mitsubishi Heavy Industries ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της που κατασκευάστηκε μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο.

Η Mitsubishi εφηύρε ουσιαστικά τα μικροσκοπικά kei-cars της Ιαπωνίας, δημιούργησε το αρχέτυπο των ’70s hatchback, το Colt, έβγαλε το Galant και το θρυλικό Lancer, κέρδισε αμέτρητες διακρίσεις στα μηχανοκίνητα αθλήματα (12 νίκες στο Dakar και 5 τίτλους στο WRC), ενώ απέκτησε την φήμη για γεροδεμένα, αξιόπιστα και γρήγορα αυτοκίνητα.

Στο πέρασμα των χρόνων, έχει επιζήσει συνεργασίες και συν-ιδιοκτησίες με την Chrysler, την Volvo, το PSA Group, την Volkswagen, την Daimler, και την Hyundai. Έχει επιζήσει και από θεαματικές ζημίες, ενώ τα τελευταία χρόνια στις αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης φαίνεται να έχει χάσει τον δρόμο της. Από την άλλη, είναι αξιοζήλευτα ισχυρή στις αγορές της Ασίας, γι’αυτό και είναι ένας κατασκευαστής αρκετά υγιής, πουλώντας πάνω από 1 εκατ. οχήματα ετησίως.

Η Mitsubishi έχει μετατραπεί σε μια μάρκα με γνήσια SUV, καθώς το 77% των πωλήσεων της στην Ευρώπη είναι τέτοια. Αυτό συμπληρώνεται και από την εμπειρία της σε τετρακίνητα οχήματα, με το πρώτο τετρακίνητο μοντέλο της να παρουσιάζεται το 1936, ενώ το σύστημα Super-All Wheel Control (S-AWC) έχει στις πλάτες του εξέλιξη 30 χρόνων. Έτσι, το 49% των πωλήσεων της στην Ευρώπη έχουν την τελευταία εξέλιξη του S-AWC.

Μέσα από το σκάνδαλο για τις εκπομπές ρύπων, που “έσκασε” πριν ενάμιση χρόνο, ένας “λευκός ιππότης” εμφανίστηκε με τη μορφή της συμμαχίας Renault-Nissan. Αυτή απέκτησε μερίδιο 34% για να σώσει την κατάσταση, με σκοπό να γίνει ο μεγαλύτερος όμιλος του κόσμου. Κάτι που το πρώτο εξάμηνο του έτους τα κατάφερε.

Η ιαπωνική εταιρία σκοπεύει να μοιραστεί με την Nissan την τεχνολογία των plug-in υβριδικών οχημάτων και την εξαιρετικής της τετρακίνησης, ενώ -μεταξύ άλλων- θα πάρει από τον όμιλο τις πλατφόρμες, τους ηλεκτροκινητήρες, και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Όλες, όμως, οι μάρκες θα παραμείνουν αυτοτελείς, ανεξάρτητες και ανταγωνίστριες, όπως επιτυχημένα έχει δείξει να γίνεται στο παρελθόν, υπό την ηγεσία του Carlos Ghosn.

Φτάνοντας στο σήμερα

Όχι πολύ παλιά -λιγότερο από 20 χρόνια- η Mitsubishi είχε στην γκάμα της τρία αξιόλογα coupe μοντέλα: το 3000GT, το FTO, και το Eclipse. Οι καιροί αλλάζουν, οι καταναλωτικές επιθυμίες επίσης, και φυσικά δεν γίνεται να μην συμβεί το ίδιο με τις εταιρίες. Έτσι, πέντε χρόνια μετά την ημέρα που βγήκε το τελευταίο coupe Eclipse από το εργοστάσιο της εταιρίας στην Αμερική (αυτό που έκλεισε στο Illinois), η Mitsubishi επαναφέρει το όνομα σε ένα εντελώς διαφορετικού χαρακτήρα μοντέλο.

Και κάπως έτσι, τα προαναφερθέντα coupe μετατράπηκαν σε ASX, Outlander, και Eclipse Cross. Για χάρη του τελευταίου ταξιδέψαμε το περασμένο διήμερο στην Βαρκελώνη, με το οποίο η ιαπωνική εταιρία επαναπροσδιορίζεται και προσπαθεί να αναγεννηθεί από τις στάχτες της. Το αυτοκίνητο θα έρθει στην Ελλάδα τέλη Φεβρουαρίου, με άγνωστες τιμές ακόμα, με προσωπική εκτίμηση ότι θα ξεκινάει από τα €25.000, δηλαδή στο “ταβάνι” του ASX.

Το όνομα

Η νέα στρατηγική που θα ακολουθήσει η εταιρία γίνεται αντιληπτή και από το όνομα που επιλέχθηκε. Αυτό “παντρεύει” το συναίσθημα με τα καλύτερα στοιχεία των δύο κόσμων της ιαπωνικής εταιρίας. Έτσι, το Eclipse κάνει αναφορά στο αγαπημένο σπορ μοντέλο της, και το Cross να αποτελεί μία πρόσκληση για υπέρβαση των ορίων, ένα στοιχείο του DNA των SUV.

Το αυτοκίνητο

Το νέο Eclipse Cross αποτελεί το τελευταίο μοντέλο της προ-Renault/Nissan εποχής, καθώς η ανάπτυξη του ξεκίνησε πριν τέσσερα χρόνια. Ταυτόχρονα, όμως, είναι το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο της Mitsubishi εδώ και πολλά χρόνια. Με αυτό η Ιαπωνική εταιρία σταδιακά θα επαναπροσδιορίσει το ρόλο και τη θέση της ως -σχεδόν- γνήσιου “παίκτη” SUV μοντέλων. Υπό αυτή την έννοια, το Eclipse Cross τοποθετείται ανάμεσα στα ASX και Outlander, και αν δεν βρίσκεις πολύ μεγάλο το κενό, σε προτρέπω να περιμένεις τις επόμενες γενιές των μοντέλων, όπου το πρώτο θα μικρύνει και το δεύτερο θα μεγαλώσει, ώστε να μην υπάρχει “κανιβαλισμός” πωλήσεων.

Ακόμα, το Eclipse Cross προστίθεται στην υπάρχουσα γκάμα με διαφορετική, όμως, προοπτική, καθώς είναι ένα SUV με τύπου coupe σχεδιασμό. Τοποθετείται στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των SUV, όπου παγκοσμίως καταλαμβάνει περίπου το 25% της πίτας, με τα compact SUV να γνωρίζουν τη μεγαλύτερη αύξηση. Ως εκπρόσωπος της νέας υπο-κατηγορίας των coupe SUV, θεωρητικά ανταγωνίζεται ευθέως μόνο το Toyota C-HR. Πρακτικά, όμως, ως κύριους “αντιπάλους” έχει τα Jeep Compass και Subaru XV, αλλά και τα λοιπά μοντέλα όπως το Nissan Qashqai, το Kia Sportage, το Skoda Karoq κλπ.

Όλα αυτά καθορίζονται από τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, το μήκος του οποίου να ανέρχεται στα 4.405 χλστ., το πλάτος του στα 1.805 χλστ., το ύψος του στα 1.685 χλστ. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.670 χλστ., και είναι ταυτόσημο με του Outlander, καθώς χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα, με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο Mizushima, της πόλης Kurashiki στην Okayama της Ιαπωνίας.

Για τον σχεδιασμό του μοντέλου, όλα ξεκίνησαν το 2014, όταν και ο -επί 40 χρόνια- αρχισχεδιαστής της Nissan, Tsunehiro Kunimoto (υπεύθυνος για το Skyline R32, το Z concept του 2001, το Juke, τα Infiniti FX crossover και G), δελεάστηκε σε ηλικία 64 χρονών να μετακομίσει στην Mitsubishi, με σκοπό να δημιουργήσει επιτέλους “συναισθηματικά” μοντέλα. Που να ήξερε ότι κάποια χρόνια μετά θα ξαναέσμιγε με τη Nissan.

Στόχος του ήταν η μάρκα να αποκτήσει μοντέλα με μοντέρνα, θελκτική σχεδίαση, υψηλή Ιαπωνική ποιότητα, έξοχη δυναμική συμπεριφορά, ευφυή χωροταξία και καινοτόμα χαρακτηριστικά, που θα προσελκύσουν νέους πελάτες στη Mitsubishi.

Η πρώτη σχεδιαστική προσέγγιση του Eclipse Cross ήταν το XR PHEV ΙΙ concept του 2015, από το οποίο έχουν περάσει πολλά στοιχεία στο αυτοκίνητο παραγωγής. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος το Eclipse Cross είναι το πρώτο που εγκαινιάζει την νέα εκφραστική οπτική ταυτότητα, Dynamic Shield, η οποία θα ενστερνιστεί εφεξής από τα επόμενα μοντέλα. Αυτό, σύμφωνα με την εταιρία, αντανακλά τη στιβαρότητα ενός SUV εντός/εκτός δρόμου, και απηχεί τις δυναμικές επιδόσεις του Lancer Evolution, του άλλου θρυλικού μοντέλου της μάρκας, δίπλα στο Pajero και/ή το L200.

Η απουσία φτηνών στοιχείων εντυπωσιασμού, προσφέρει στο εμπρός μέρος μία σχεδίαση με ουσία, άποψη και ωριμότητα -έναντι εντυπωσιασμού. Οι προβολείς ομίχλης και τα φλας είναι τοποθετημένα χαμηλά, τα LED φωτιστικά σώματα και τα φώτα ημέρες βρίσκονται υψηλότερα, ενώ το πλούσιο χρώμιο πάνω στην μάσκα ενισχύει τον κομψό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Παρατηρώντας το προφίλ του αυτοκινήτου, διακρίνονται οι πολύ δυναμικές φόρμες, τα τονισμένα φτερά, και οι ανάγλυφες επιφάνειες. Η σφηνοειδής μεσαία γραμμή τονίζει την αίσθηση κίνησης που αρμόζει στο coupe σχήμα, και υπογραμμίζεται από την έντονη κλίση του πλαϊνού παραθύρου, την κεκλιμένη γραμμή οροφής, και την αναλογία μακριού μεταξονίου/κοντού προβόλου.

Και ενώ βλέποντας το αυτοκίνητο υπό γωνία τριών τετάρτων έχεις ένα όμορφο αποτέλεσμα, το πίσω μέρος είναι αμφιβόλου αισθητικής, και στερεί από το σύνολο μια ολοκληρωμένη αποδοχή. Η πάνω πλαϊνή γραμμή συνεχίζει στο πίσω μέρος, και αγκαλιάζει την ουρά, κάτω από το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ. Η φαρδιά μπάρα που συνδέει τα πίσω άκρα, ενσωματώνει τα LED φώτα φρένου και στοπ, χαρίζοντας μια ευδιάκριτη και στιβαρή παρουσία.

Το πίσω τζάμι “κόβεται” στα δύο (όπως συμβαίνει και στο Honda Civic), ώστε ο coupe σχεδιασμός να μην επηρεάζει την προς τα πίσω ορατότητα. Η “twin bubble” οροφή (δεν διατίθεται με την πανοραμική ηλιοροφή) συναντάται σε sport μοντέλα, ενώ ταυτόχρονα είναι ένας κομψός τρόπος αύξησης της ευρυχωρίας στην περιοχή της κεφαλής και βελτίωσης της αεροδυναμικής, κλπ.

Τέλος, σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση παίζει και το κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου, με την εταιρία να το ονομάζει New Red. Για την δημιουργία του χρησιμοποιείται κρυσταλλική τεχνολογία αποκλειστικά για το Eclipse Cross. Μεταξύ των άλλων βημάτων, ένα ημι-διαφανές κόκκινο κρυσταλλικό στρώμα εφαρμόζεται πάνω από αρκετά άλλα στρώματα, πριν περαστεί με το τελικό διαφανές βερνίκι, ενώ μπαίνει στον φούρνο τρεις φορές.

Τεχνολογίες ασφαλείας

Παρότι η Mitsubishi -όπως όλες οι ιαπωνικές εταιρίες, και όχι μόνο- επηρεάστηκε από το σκάνδαλο της Kobe Steel, φαίνεται αυτό δεν είχε καμία επίπτωση στην παθητική και ενεργητική ασφάλεια του νέου Eclipse Cross.

Στις δοκιμές από τον ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP πριν μια εβδομάδα, το αυτοκίνητο απέσπασε 5 αστέρια, καθώς βαθμολογήθηκε με 97% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 78% στη προστασία παιδιών, 80% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας, που συνιστούν εξαιρετικά νούμερα.

Ο λόγος είναι το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα του Eclipse Cross, όπου με την χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής (55% του αμαξώματος) γίνεται η αναγκαία εξοικονόμηση βάρους. Ακόμα, το ιαπωνικό μοντέλο εξοπλίζεται με μια σειρά από συστήματα ασφαλείας, όπως αυτό για τον περιορισμό επιπτώσεων εμπρόσθιας σύγκρουσης, το lane departure warning, την προειδοποίηση τυφλού σημείου με υποστήριξη αλλαγής λωρίδας και προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, το adaptive cruise control και άλλα.

Εσωτερικό

Πριν αναφέρω οτιδήποτε άλλο για την καμπίνα, η Mitsubishi με το Eclipse Cross πραγματοποιεί μια πολύ θαρραλέα κίνηση, η οποία είναι ίδιας βαρύτητας με την αφαίρεση του βύσματος των ακουστικών από την Apple στα τελευταία iPhone. Ποια είναι αυτή; Η μη διάθεση συστήματος πλοήγησης, ούτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αντ’αυτού, υπάρχει standard η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, που σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις τους χάρτες του τηλεφώνου σου, και οι οδηγίες να εμφανίζονται στην οθόνη αφής 7 ιντσών του αυτοκινήτου, που είναι στάνταρ.

Με μικρό κίνδυνο, τολμώ να πω ότι αυτό θα γίνει mainstream τα επόμενα έτη. Παρόλα αυτά, να θυμίσω ότι στην Ελλάδα δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα το Android Auto, και το Eclipse Cross ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που το δοκίμασα. Προσωπικά το βρήκα λιγότερο εύκολο σε σχέση με το Apple CarPlay, ίσως επειδή είμαι χρόνια χρήστης iOS συσκευών, αλλά φαντάζομαι είναι θέμα συνήθειας.

Η καμπίνα του αυτοκινήτου είναι σαφέστατα βελτιωμένη σε σχέση με προηγούμενα μοντέλα της Mitsubishi, και σχεδιαστικά θυμίζει λίγο Lexus, πόσο μάλλον το touchpad στην βάση της κονσόλας -και ανάμεσα στα καθίσματα- που πρέπει να είναι από τον ίδιο προμηθευτή. Η εταιρία έχει αποφασίσει να βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο αντιληπτής ποιότητας όλων των μελλοντικών μοντέλων, και στο Eclipse Cross η επιλογή υλικών είναι πολύ καλής ποιότητας, με την πλειοψηφία του πλαστικού στο ταμπλό να είναι μαλακό στην αφή, ενώ τα κενά των πάνελ των θυρών είναι μικρά. Η μουντάδα του μαύρου χρώματος “σπάει” με τις ασημί λεπτομέρειες χαμηλά του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα, στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών, στους αεραγωγούς κλπ. Υπάρχουν carbon και piano black φινιρίσματα στο ταμπλό, στο τιμόνι, στην κεντρική κονσόλα και στις επενδύσεις θυρών, ενώ όπου υπάρχει δέρμα αυτό φέρει πορτοκαλί ραφές.

Η κεντρική κονσόλα χωρίζεται σε δύο μέρη, κατά τον οριζόντιο άξονα, που διαχωρίζει τις λειτουργίες σε “πληροφορίες” (πάνω από τον άξονα), και τους “ελέγχους” των διαφόρων συστημάτων (κάτω από τον άξονα). Αυτή η “λογική”, εκτός του ότι διευρύνει οπτικά το εσωτερικό της καμπίνας, συμβάλλει στην πάρα πολύ καλή ορατότητα προς τα εμπρός, χάρη στο χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό σε συνδυασμό με το βελτιστοποιημένο ύψος του καπό, το σχήμα και την κλίση του παρμπρίζ και την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων. Η εργονομία των διακοπτών δεν είναι η καλύτερη δυνατή, κυρίως αυτοί των παραθύρων, και δευτερευόντως αυτοί των συστημάτων ασφαλείας, που βρίσκονται σε δύσκολα προσβάσιμες θέσεις.

Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα και προσφέρουν εντυπωσιακή πλευρική υποστήριξη, με την ορατότητα προς τα πίσω να είναι πολύ καλή, εξαιτίας του χωριστού πίσω τζαμιού. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενήλικες, με τον μεσαίο -πέμπτο- να στριμώχνεται εξαιτίας του περιορισμένου εσωτερικού πλάτους, ενώ πιθανότατα θα ακουμπήσει το κεφάλι του στην οροφή, ειδικά αν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με την προαιρετική ηλιοροφή.

O χώρος για τα γόνατα και ο “αέρας” για το κεφάλι των πίσω είναι ικανοποιητικός, με τα καθίσματα να είναι πολύ ευρύχωρα. Μετακινούνται εμπρός/πίσω κατά 20 εκατοστά, με την κλίση της πλάτης τους να ρυθμίζεται από 16 έως 32 μοίρες, ενώ αντίστοιχα αυξομειώνεται ο χώρος αποσκευών, που κυμαίνεται από τα 341 μέχρι τα 448 λίτρα.

Κινητήρας

Για το Eclipse Cross, η Mitsubishi εξέλιξε έναν ολοκαίνουργο, τετρακύλινδρο 1.500άρη turbo κινητήρα, ο οποίος μετά την σύντομη δοκιμή (περίπου 150 χλμ.) στην Καταλονία έδειξε ότι προτεραιότητα του είναι η αθόρυβη και ομαλή λειτουργία.

Έχει χωρητικότητα 1.499 κ.εκ., με την κωδική του ονομασία να είναι 4B40, ενώ υπάρχει στάνταρ το σύστημα start/stop. Διαθέτει το σύστημα MIVEC (χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής), σύστημα άμεσου ψεκασμού, ηλεκτρικό wastegate και κοίλες βαλβίδες με πλήρωση νατρίου (sodium), παρόμοιες με αυτές του Lancer Evolution Final Edition.

Η απόδοση του να φτάνει τα 163 άλογα στις 5.500 σ.α.λ., και η ροπή του τα 250 Nm, στις 1.800 σ.α.λ. η οποία διατηρείται επίπεδη μέχρι τις 4.500 σ.α.λ..

Η συμπαγής αλουμινένια μονάδα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την εξοικονόμηση βάρους, με την πολλαπλή εξαγωγής να είναι ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, και την πολλαπλή εισαγωγής να είναι κατασκευασμένη από ρητίνη, όντας 20% ελαφρύτερη από ένα αντίστοιχο αλουμινένιο εξάρτημα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει 50% μείωση της θερμοκρασίας του αέρα.

Σε περίπου ένα χρόνο θα προστεθεί στην γκάμα και ένας πετρελαιοκινητήρας, 2,2-λίτρων, με άγνωστη ακόμα απόδοση, αν και η ροπή του υπολογίζεται στα 400 Nm. Η λογική λέει ότι δεν θα εισαχθεί στην χώρα μας.

Μετάδοση/τετρακίνηση

Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός 6-τάχυτου χεριοκίνητου κιβωτίου, ή ενός αυτόματου συνεχούς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), με 8 “προρυθμισμένες” σχέσεις. Η δικήνητη έκδοση διατίθεται και με τα δύο κιβώτια, ενώ η τετρακίνητη αποκλειστικά με το CVT.

Το CVT κιβώτιο διαθέτει ενσωματωμένο Sport πρόγραμμα για μηχανικές αλλαγές, μέσω τον αλουμινένιων paddles στο τιμόνι. Αυτό προσφέρει πυκνή κλιμάκωση σε μεγάλο εύρος και εκμεταλλεύεται εξαιρετικά όλη τη δυναμική του κινητήρα.

Ακόμα, το συγκεκριμένο κιβώτιο χρησιμοποιεί ένα νέο σύστημα “ανεβάσματος σχέσεων”, και θεωρητικά περιορίζεται η αίσθηση υστέρησης των CVT που έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα, στα οποία οι στροφές του κινητήρα δείχνουν να είναι πάνω από τις μεταβαλλόμενες σχέσεις. Αυτή η λειτουργία χαρίζει καλύτερη αίσθηση επιτάχυνσης χάρη σε μία στιγμιαία διακοπή της επιτάχυνσης, η οποία δίνει την εντύπωση ότι το CVT αλλάζει σχέσεις, όπως ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Έτσι, για τα 0-100 χλμ/ώρα το χειροκίνητο δικίνητο μοντέλο χρειάζεται 10,3 δευτ., η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 205 χλμ/ώρα, με την μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 6,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 151 γρ/χλμ. Το αυτόματο τετρακίνητο μοντέλο χρειάζεται 9,8 δευτ., η τελική ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ/ώρα, με την μικτή κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 7 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 159 γρ/χλμ.

Το σύστημα S-AWC, στην έκδοσή του για το Eclipse Cross, ενσωματώνει σύστημα Active Yaw Control (AYC), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα του φρένου. Χάρη σ’ αυτή τη λειτουργία, το S-AWC υπολογίζει με ακρίβεια τις εντολές σου και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, με βάση τις πληροφορίες που λαμβάνει από διάφορους αισθητήρες, όπως της περιστροφής του τιμονιού, της γωνιακής ταχύτητας εκτροπής (yaw rate), της ροπής του κινητήρα της, ισχύος πέδησης και της ταχύτητας των τροχών. Έτσι, με βάση τις εντολές του συστήματος ελέγχου του Yaw Control, τα διάφορα συστήματα υποβοηθούν το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί πιστά στις ορέξεις σου.

Ακόμα, το σύστημα S-AWC βελτιώνει την ιδανική γραμμή μέσα στις στροφές, τη σταθερότητα του αυτοκινήτου στην ευθεία ή στην αλλαγή λωρίδας και σε οδοστρώματα με χαμηλό συντελεστή τριβής. Η στάνταρ κατονομή ροπής εμπρός/πίσω είναι 80/20%, και μπορεί να ρυθμίζεται άμεσα και συνεχώς σε μάξιμουμ 55/45% στο Auto mode.

To S-AWC του Eclipse Cross διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, το Auto, το Snow και το Gravel, τα οποία επιλέγονται μέσω επιλογέα στην κεντρική κονσόλα. Το πρώτο, σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, το σύστημα ενεργεί για να διαχειριστεί την παροχή της ροπής με γνώμονα τη βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Εφόσον ανιχνεύσει οδόστρωμα χαμηλής πρόσφυσης ή παρόμοιες συνθήκες, αυτόματα κατανέμει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς για καλύτερη σταθερότητα. Το Snow mode είναι ιδανικό για χιονισμένες και άλλες ολισθηρές επιφάνειες, ενώ το Gravel mode εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση του συστήματος 4WD σε δύσκολα εδάφη, κακούς δρόμους ή σε περίπτωση που χρειαστεί να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από λάσπη ή χιόνι.

Αν και οι εμπρός τροχοί μεταφέρουν συνήθως περισσότερη ισχύ, η κατανομή ροπής του S-AWC του Eclipse Cross μπορεί σημαντικά και αυτόματα να μεταβάλλεται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, ενώ στα προγράμματα Snow και Gravel οι πίσω τροχοί μπορούν να μεταφέρουν περισσότερη ισχύ από τους εμπρός, όπως φαίνεται:

  Κατανομή Ροπής Εμπρός/Πίσω
Auto Από 80/20% έως 55/45%
Snow Από 80/20% έως 45/55%
Gravel Από 70/30% έως 40/60%

Οδηγώντας

Ξεχνώντας κάθε συγγένεια του μοντέλου με το coupe Eclipse, το ιαπωνικό SUV δεν διακρίνεται για την sport συμπεριφορά του, αλλά για την άνεση των μετακινήσεων και την ομαλότητα της χρήσης του σε καθημερινές συνθήκες.

Ξεκινώντας από τα τεχνικά, η μπροστινή ανάρτηση διαθέτει μπάρα θόλων 3 σημείων στήριξης, όπως και ενισχύσεις στο άνω έδρανο του γονάτου και στους υποδοχείς των ελατηρίων, που θεωρητικά συμβάλλουν σε μια πιο άμεση αίσθηση του τιμονιού. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετά ακριβές, ενώ υπάρχει και μια “αργοπορία” στις εντολές σου.

Στον μπροστά άξονα του Eclipse Cross θα βρεις γόνατα MacPherson, ενώ πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Το setup της ανάρτησης εξελίχθηκε στοχεύοντας τη σταθερότητα στην ευθεία σε υψηλές ταχύτητες, την ασφάλεια στις στροφές, την καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και συμπεριφοράς και τις περιορισμένες κλίσεις αμαξώματος, ενώ η τετρακίνηση φαίνεται ότι κάνει δουλειά, καθώς τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά.

Είναι μαλακό και συμπαγές στο δρόμο, χωρίς τριγμούς και δονήσεις στην καμπίνα. Όποιοι θόρυβοι εμφανιστούν θα είναι σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και σε έντονες ανωμαλίες. Όσο αυξάνονται τα χλμ/ώρα -και κυρίως στο ταξίδι- το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης, παρά τις 18άρες ζάντες, με ελαστικά διαστάσεων 225/50. Όλα αυτά στους ισπανικούς δρόμους, καθώς θα ήθελα να δω την συμπεριφορά του στους ελληνικούς, όπως και την κατανάλωση του κατά την εβδομαδιαία δοκιμή γιατί στα 150 χλμ. της δοκιμής η ένδειξη στο trip computer φλέρταρε με τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Ο έλεγχος του σώματος στις στροφές είναι καλός, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα νιώσεις άβολα αν ανεβάσεις ρυθμό σε ένα δρόμο με συνεχείς στροφές, παρά το βάρος των 1.520 κιλών. Επίσης, ενώ το CVT είναι πρακτικά άψογο και αποτελεσματικό σε συνθήκες πόλης και σε ήπιες καθημερινές μετακινήσεις, όταν ανεβάσεις ρυθμό δεν κολακεύει τον γεμάτο δύναμη και ροπή κινητήρα, παρότι είναι καλύτερο απ’ότι έχω συναντήσει σε αντίστοιχα κιβώτια.

Αυτό μιμείται την λειτουργία ενός κανονικού κιβωτίου ταχυτήτων, αλλά εξαιτίας αυτού στην πραγματικότητα διαθέτει τα χειρότερα χαρακτηριστικά από τους δύο “κόσμους”. Το “κενό” στις αλλαγές είναι σχετικά αισθητό, διατηρώντας παράλληλα ανεπιθύμητα υψηλές στροφές για πολύ ώρα, όταν επιταχύνεις. Τα paddles πίσω από το τιμόνι προσφέρουν μια “χειροκίνητη” λειτουργία, αλλά είναι απίστευτα αδιάφορα στη χρήση.

Επίσης, έχουν γίνει σοβαρές προσπάθειες για ηχομόνωση, αλλά όταν αυτό κρατάει ψηλά τις στροφές κατά την επιτάχυνση, το συνεχόμενο βουητό από τον κινητήρα θα περάσει στην καμπίνα. Είναι σύνηθες σε πολλά CVT και ενώ οι κατασκευαστές λένε ότι αυτά είναι αποδοτικά, συμπαγή και ελαφριά (10 κιλά λιγότερα από ένα αντίστοιχο αυτόματο) σίγουρα δεν είναι ευχάριστα στην γρήγορη οδήγηση. Η Mitsubishi, όπως και η Honda, είναι ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων που διευθύνεται από μηχανικούς, και ορισμένες από τις αποφάσεις τους είναι αρκετά περίεργες.

Όπως και να έχει, ο καθένας μπορεί να εκτιμήσει τον ευέλικτο χαρακτήρα του, με 10,6 μέτρα κύκλο στροφής. Τα 180 χλστ. απόστασης από το έδαφος, οι γωνίες προσέγγισης/διαφυγής/ράμπας (18,8/29,6/18 μοίρες) και τα ελαστικά μικτής χρήσης θα συμβάλλουν σε πολύ καλύτερες από τον ανταγωνισμό εκτός δρόμου δυνατότητες.

Συμπέρασμα

Το Mitsubishi Eclipse Cross είναι ένα άνετο, πρακτικό crossover, με αρκετά διακριτό παρουσιαστικό που το κάνει να ξεχωρίζει σε αυτήν την πλούσια γεμάτη κατηγορία. Οδηγικά είναι καλύτερο από ότι δείχνει η πρώτη εντύπωση, αλλά στην τετρακίνητη έκδοση θα πρέπει να συμβιβαστείς με το CVT, αν είσαι ανήσυχος οδηγός.

Παρόλα αυτά, αποτελεί ένα πολύ μεγάλο βήμα μπροστά για τον Ιάπωνα κατασκευαστή, και σίγουρα αξίζει μια ενδελεχή ματιά.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr