Η Volvo θέλει από το 2019 να προσφέρει το κάθε μοντέλο της σε ηλεκτροκίνητη έκδοση και έτσι, η σημερινή γενιά των υπετροφοδοτούμενων βενζικονινητήρων της εταιρίας θα είναι η τελευταία που θα αναπτύξει, όπως δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο CEO της Σουηδικής εταιρίας, Hakan Samuelsson.

Το σχέδιο της Volvo είναι να πουλά 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έως το 2025 και παρότι οι Σουηδοί θα συνεχίσουν να αξιοποιήσουν τους κινητήρες που καταναλώνουν βενζίνη, πρέπει να κάνουν σημαντικά βήματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Η Polestar θα προσφέρει μονάχα plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, με την Volvo να αναπτύσσει όλο και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες που θα τοποθετούνται τόσο στα plug-in υβριδικά, όσο και στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Τα χρήματα που απαιτούνται για την ανάπτυξη των ισχυρότερων ηλεκτροκινητήρων θα προέλθουν από την μη ανάπτυξη νέων βενζινοκινητήρων.

Η Volvo θα προσφέρει στην αγορά πέντε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα από το 2019 έως το 2021, τα τρία με τα σήματα της Volvo και τα δύο με τα σήματα της Polestar. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo θα κατασκευάζεται στη Κίνα. Το ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo θα πωλείται παγκοσμίως και θα βασίζεται στην συμπαγή αρθρωτή πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA). Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Volvo στην πόλη Luqiao, στο νοτιοανατολικό μέρος της Κίνας, μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα που θα χρησιμοποιούν την CMA πλατφόρμα, όπως το XC40, το V40, το S40, αλλά και το πρώτο μοντέλο της Lynk & Co, το 01.

Να θυμίσω πως η Volvo έχει ανακοινώσει πως δεν θα αναπτύξει ούτε νέους κινητήρες diesel, καθώς το κόστος της μείωσης των εκπομπών οξειδίου του αζώτου καθίσταται εξαιρετικά δαπανηρό.

Ο Samuelsson συμπλήρωσε πως η Volvo θα συνεχίσει να αναπτύσσει τα υφιστάμενα μοντέλα diesel, τα οποία εισήγαγε στην αγορά το 2013 προκειμένου να ανταποκριθεί στα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών, αλλά στη συνέχεια το κόστος της συμμόρφωσής τους με τα αυστηρότερα πρότυπα δεν θα καθιστά συμφέρουσα την παραγωγή τους. Να σημειωθεί ότι η τρέχουσα γενιά των πετρελαιοκινητήρων της Volvo αναμένεται να συνεχίσει να παράγεται μέχρι το 2023.