Το 1979, η Williams έγινε μέλος της ομοσπονδίας κατασκευαστών της F1, FOCA κάτι που της επέτρεψε να έχει πλέον και δεύτερο μονοθέσιο στους αγώνες του πρωταθλήματος. Η FW07 ήταν σχεδιασμένη από τον Patrick Head και ήταν ουσιαστικά το πρώτο ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Οδηγοί ήταν οι Alan Jones και ο Clay Regazzoni, οι οποίοι παρά το άσχημο ξεκίνημά τους, αφού μέχρι το τρίτο GP της χρονιάς εκείνης δεν είχαν καν βαθμολογηθεί, μετέπειτα κατάφεραν μία αξιοσημείωτη πορεία.

Πέντε νίκες, ένα 1-2 και ένα 1-3 ήταν η συγκομιδή εκείνης της χρονιάς, με τη δεύτερη θέση να είναι γεγονός. Οι 75 βαθμοί ήταν οι περισσότεροι βαθμοί που είχε συλλέξει η ομάδα μέχρι εκείνη τη στιγμή. Το πρωτάθλημα εκείνης της περιόδου το κατέκτησε η Ferrari με τον Jody Scheckter.

Το συγκεκριμένο μονοθέσιο βρίσκεται σε ηλεκτρονική δημοπρασία από την Race Cars Direct, και την στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η υψηλότερη τιμή 675.000 λίρες. Το έχουν “χτυπήσει” μόλις δύο φορές, με κάθε bid να αυξάνει την τιμή κατά 10.000 λίρες. Η δημοπρασία λήγει στις 31 Μαρτίου, κάτι που πιθανότατα σημαίνει ότι η τιμή του θα πλησιάσει ή και ξεπεράσει το 1 εκατ. λίρες.

Εκτός του παραπάνω, άλλο ένα κειμήλιο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα βγει στο σφυρί από τον οίκο δημοπρασιών Bonhams. Ο λόγος για την Toleman-Hart TG184, η οποία χρησιμοποιήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος της σεζόν του 1984. Με το μονοθέσιο αυτό, ο αείμνηστος Βραζιλιάνος παραλίγο να κατακτήσει μία από τις πιο εμφατικές νίκες στην ιστορία της Formula 1, μόλις στην πρώτη του σεζόν, αν δεν ήταν τόσο άτυχος.

Στο Grand Prix του Μονακό του 1984, ο Senna ξεκίνησε τον αγώνα από την 13η θέση. Πραγματοποιώντας εξαιρετική εμφάνιση και προσπερνώντας ό,τι έβρισκε μπροστά του, ο 24χρονος τότε Βραζιλιάνος κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση, έχοντας περάσει μπροστά και από τον Alain Prost.

Εξαιτίας της δυνατής βροχής, ο αγώνας διακόπηκε στον 32ο γύρο και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως η κατάταξη ήταν βάσει του 31ου, δηλαδή ελάχιστα προτού ο Senna βρεθεί στην κορυφή. Η δεύτερη αυτή θέση είναι μία από τις πιο άδικες στη Formula 1, όμως όλα αυτά είναι γραμμένα στα βιβλία της ιστορίας.

Για να επιστρέψουμε στο παρόν, ο Bonhams εκτιμά ότι η TG184 θα πουληθεί σε μια τιμή ανάμεσα 750.000 με 1.000.000 λίρες, ή αν προτιμάς €851.000 με €1.134.000. Αυτή είναι η τρίτη φορά που αλλάζει χέρια το συγκεκριμένο μονοθέσιο, μετά το 2012 και το 2015.

  • σιγα να μην εφτανε αυτη την τιμη αν δεν ειχε οδηγο τον Senna..