Η Ford και η Magna συνεργάστηκαν και παρουσιάζουν ένα carbon υποπλαίσιο που μειώνει την μάζα κατά 34% σε σύγκριση με ένα υποπλαίσιο από χάλυβα. Αυτό τοποθετήθηκε στο εμπρός μέρος ενός Fusion (a.k.a. Mondeo) και τα 45 μεταλλικά μέρη του μεταλλικού πλαισίου, έχουν αντικατασταθεί από μόλις 2 φορμαρισμένα και 4 μεταλλικά στοιχεία, μειώνοντας έτσι το ποσοστό των μερών κατά 87%.

Καθώς το carbon δεν μπορεί να απορροφήσει τις δυνάμεις σε περίπτωση σύγκρουσης όπως το μέταλλο, το υποπλαίσιο της Magna έχει σχεδιαστεί για να ρίχνει τον κινητήρα προς τα κάτω. Κατά συνέπεια, το υποπλαίσιο θα χρησιμοποιείται παράλληλα με το χάλυβα υψηλής αντοχής.

Το υποπλαισίου παρουσιάστηκε το 2017 και έχει περάσει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές επιδόσεων, με την Ford να τοποθετεί το νέο υποπλαίσιο σε αρκετά μοντέλα της, προκειμένου να κάνει δοκιμές, έτσι ώστε να αξιολογήσει την διάβρωση, την αντοχή του πλαισίου σε χτυπήματα από πέτρες κτλ και την αντοχή και την διατήρηση των βιδών. Σύμφωνα με την εταιρία, μέχρι το τέλος του έτους θα ξέρει -μέχρι το τέλος του έτους- αν το carbon υποπλαίσιο θα περάσει σε μαζική παραγωγή.

  • Smartass

    Είμαι περίεργος για πως το εν λόγω υποπλαίσιο θα αντεπεξέλθει στις διαφορετικές κλιματολογικές (σε μερικές περιπτώσεις ακραίες) συνθήκες του πλανήτη μας.

    • Christos Dimou

      Το CFRP τι πρόβλημα έχει με τις ακραίες συνθήκες του πλανήτη;