Μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας μεταξύ DTM και Super GT για την νέα Class One στα πλαίσια του προηγούμενου γύρου πρωταθλήματος του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού στην πίστα του Norisring, έχει εύλογα ανοίξει ένας κύκλος συζητήσεων για το τι μέλλει γενέσθαι στο DTM το 2020 όσον αφορά τους συμμετέχοντες κατασκευαστές. Η Mercedes αποσύρεται από το πρωτάθλημα στο τέλος της τρέχουσας χρονιάς και η εισαγωγή της νέας πλατφόρμας της Class One to 2019 θα βρει το DTM, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, με δύο κατασκευαστές (BMW και Audi), οι οποίες θα αυξήσουν τα αγωνιστικά τους από 6 σε 8 η καθεμιά, μέσω-λογικά- των ιδιωτικών ομάδων.

Έτσι, λοιπόν, o επικεφαλής του DTM Gerhard Berger και οι συνεργάτες του στην ITR έχουν στην ατζέντα τους δύο νέους κατασκευαστές για το 2020. H χρησιμοποίηση κοινών εξαρτημάτων της Class One έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους και αυτός, πρακτικά, είναι ο πυρήνας της νέας κατηγορίας. Μαζί με τους δίλιτρους, υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες των 2 λίτρων αποτελούν σίγουρα το δέλεαρ για όποιον νέο κατασκευαστή θα ήθελε να συμμετάσχει στην παγκόσμια Class One. Σύμφωνα με το έγκυρο Motorsport Total, τα δύο ονόματα που “ακούγονται” πολύ έντονα το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι αυτά της Aston Martin και της Lexus.

1Επιστροφή της Red Bull στο DTM μέσω της Aston Martin

Η αποχώρηση του δις πρωταθλητή Mattias Ekström από το DTM ήταν, όπως όλα δείχνουν, η αφορμή για τους Αυστριακούς να επανεξετάσουν τις επιλογές τους και εντέλει, προτίμησαν να συνεχίσουν τη χορηγία στην αγωνιστική ομάδα EKS του Σουηδού στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross. Η συνεργασία με τον Ekström κρατούσε ήδη από το 2002, με το Audi TT-R να είναι βαμμένο στα χρώμα της εταιρείας και εν συνεχεία, τα Audi A4 DTM και RS 5 DTM. Ωστόσο, στελέχη του αυστριακού κολοσσού ανέφεραν ότι δεν πρόκειται για οριστική αποχώρηση, αλλά μία “παύση”, αφού στο τέλος της χρονιάς και, εφόσον το μέλλον του DTM είναι πιο ξεκάθαρο, θα επαναξιολογηθεί η κατάσταση. Φαίνεται ότι οι απαραίτητες “διαβεβαιώσεις” έχουν δοθεί στη Red Bull και είναι πολύ πιθανό να ξαναδούμε τους “Κόκκινους Ταύρους” στις πίστες του DTM μέσω της Aston Martin.

Όπως γνωρίζουμε, η Red Bull Racing μετονομάστηκε σε Aston Martin Red Bull Racing. Η συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρίες αποτελεί την εξέλιξη της εταιρικές σχέσης τους που ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια και συνεχίστηκε με την κοινή ανάπτυξη της Aston Martin Valkyrie. Αυτή η συνεργασία ενδέχεται να δώσει “καρπούς” και στο κορυφαίο πρωτάθλημα Τουρισμού στον κόσμο. Συνεπώς, ο Helmut Marko, ο σύμβουλος της Red Bull Racing είναι ο καθ’ύλην αρμόδιος να μας εξηγήσει τις σκέψεις γύρω από το DTM και την μελλοντική παρουσία της RBR και της Aston Martin εκεί:

Ο Gerhard Berger προβληματίζεται διότι έχει μόνο δύο κατασκευαστές στο DTM. Από την άλλη, πρότεινε ένα concept στο οποίο μπορείς να αγωνιστείς χωρίς να επενδύσεις τεράστια χρηματικά ποσά. Εμπλέκονται πολλοί, επειδή η Aston Martin δεν έχει τη δική της αγωνιστική ομάδα. Υπάρχουν σκέψεις στη Red Bull σε πολλές κατευθύνσεις, αλλά τίποτε μέχρι τώρα δεν είναι συγκεκριμένο.

Πάντα οι αγώνες είναι στο προσκήνιο για εμάς. Αυτό θέλουμε·σπορ με πολλή δράση. Καμία ενδοεπικοινωνία, κανένα ζέσταμα των ελαστικών, σαφή μείωση του κόστους με βάση την πλατφόρμα των Silhouette αγωνιστικών, επίσης, να τοποθετείς όποιον κινητήρα θέλεις, να κάνεις κάτι με τη αεροδυναμική των αγωνιστικών, ώστε το αυτοκίνητο να έχει μια κάποια συγγένεια με την μάρκα, ναι, αυτή είναι σίγουρα η σωστή κατεύθυνση.

Βέβαια, το κοινό παρελθόν Red Bull-Berger δεν μπορεί να αποσιωπηθεί, αφού ο πρώην πιλότος της F1 ήταν πρακτικά ο πρώτος sportsman της RB, τον συνδέει μια μακρόχρονη φιλία με τον Dietrich Mateschitz, ήταν πρώην συνιδιοκτήτης της Toro Rosso, αλλά κι ο Mateschitz ήταν αυτός που προσέφερε χείρα βοηθείας στον Berger, όταν ο τελευταίος είχε οικονομικά προβλήματα με την οικογενειακή του επιχείρηση. Όμως, ο Marko έχει απάντηση επι αυτού:

Τέτοιες αποφάσεις δε παίρνονται με βάση της παλιάς μας φιλίας. Πρέπει να είναι λογικές. Όπως είπα, πολλοί εμπλέκονται σε τέτοιου είδους αποφάσεις. Έχει συζητηθεί το θέμα, αλλά δεν έχουν ωριμάσει οι καταστάσεις.

Μία από τις επιλογές που θα μπορούσε να ακολουθήσει η Red Bull και, κατά συνέπεια η Aston Martin, είναι η χρηματοδότηση εκ μέρους της RBR του project, με σασί ίσως από την HWA και η αγγλική εταιρεία να αναλάβει το σχεδιασμό του αμαξώματος του αγωνιστικού, βάσει των κανονισμών της Class One. Όσον αφορά τον κινητήρα, οι πληροφορίες λένε ότι αυτός θα μπορούσε να βασιστεί στον αντίστοιχο του Honda NSX που ήδη αγωνίζεται στο πρωτάθλημα του Super GT.

2Oι σκέψεις της Lexus

Ο έτερος κατασκευαστής που ακούγεται πολύ έντονα το όνομά του είναι αυτός της Lexus. H ιαπωνική εταιρεία αγωνίζεται μαζί με τις Nissan και Honda στο Super GT και η Toyota, ως εκ τούτου, είναι “ζεστή” , σύμφωνα με τις πληροφορίες, να έχει παρουσία στην Ευρώπη και στο DTM. Τα αγωνιστικά των Ιαπώνων εξελίσσονται στην Ευρώπη από το Toyota Motorsport GmbH, που έχει έδρα την Κολωνία, αλλά, προς το παρόν, ο επικεφαλής του TMG Rob Leupen, σε ερώτηση που ετέθη, ανέφερε ότι δεν είναι στα πλάνα της Lexus το DTM.

H εναλλακτική λύση, αν καρποφορήσει, είναι η ομάδα του Emil Frey, που προετοιμάζει τα αγωνιστικά Lexus RC F GT3 για το πρωτάθλημα του Blancpain-Series. O Berger θέλει διακαώς τη συμμετοχή των ιδιωτικών ομάδων για να κρατηθεί το κόστος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά γίνεται. Στην περίπτωση της Lexus, και με τις “ευλογίες” της “μαμάς” Toyota, θα μπορούσε να θεωρηθεί η περίπτωση της προαναφερθείσας ιδιωτικής ομάδας μια ιδανική λύση για να δούμε κι άλλους κατασκευαστές στο DTM.