Μετά από μια μακρά περίοδο αναμονής, teasers και κατασκοπευτικών φωτογραφιών, η Mercedes παρουσίασε σήμερα στη Στοκχόλμη το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας EQ (που σημαίνει Electric Intelligence, ηλεκτρική νοημοσύνη). Το πλήρες όνομα του μοντέλου είναι EQC 400 4MATIC, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει ότι το EQC θα επωφεληθεί από την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση που προσφέρουν τα μοντέλα της, αλλά ταυτόχρονα θα είναι πρωτοπόρος με μια avant-garde εμφάνιση, αντιπροσωπεύοντας το στυλ σχεδιασμού Progressive Luxury.

Αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Generation EQ concep, και θα τεθεί απέναντι στο Audi E-Tron και το Tesla Model X. Η παραγωγή του EQC θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Βρέμη της Γερμανίας από το 2019, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα C-Class Saloon και Estate, GLC και GLC Coupé. Αργότερα θα κατασκευάζεται και στο Πεκίνο, με την συναρμολόγηση να γίνεται από την Beijing Benz Automotive (BBAC), και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το 2020.

Ξεκινώντας από τα μηχανικά, το EQC διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα για κάθε άξονα. Συνδυαστικά η ιπποδύναμη του ανέρχεται στα 300 kW (407 άλογα) και η ροπή στα 765 Nm. Όπως καταλαβαίνεις είναι τετρακίνητο, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,1 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 22,2 kWh/100 χλστ, με την αποθήκευση της ενέργειας να γίνεται σε μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με 384 κελιά, η οποία βρίσκεται στο πάτωμα και ανάμεσα στους δύο άξονες, και μόνο αυτή ζυγίζει 650 κιλά. Έχει χωρητικότητα 80 kWh, ένταση 218 Ah και τάση 350 V, και στον κύκλο NEDC η αυτονομία ανακοινώνεται στα 450 χλμ. Σύμφωνα, όμως, με υπολογισμούς της εταιρίας η πραγματική αυτονομία φτάνει τα 320 χλμ. Ενώ το EQC είναι τετρακίνητο, η Mercedes δηλώνει ότι το μοντέλο είναι πρωτίστως μπροστοκίνητο. Αυτό γίνεται σε μια προσπάθεια βελτίωσης της απόδοσης, και έτσι χρησιμοποιείται μόνο ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας σε συνθήκες χαμηλού ή μέσου φορτίου.

Η Mercedes δεν ανακοινώνει χρόνο φόρτισης σε οικιακή πρίζα, ούτε σε wallbox, το οποίο είναι τρεις φορές πιο γρήγορο από το οικιακό ρεύμα. Παρόλα αυτά αναφέρει ότι από 10% έως 80% σε ταχυφορτιστή με συνεχούς ρεύματος χρειάζεται 40 λεπτά, με το EQC να είναι εφοδιασμένο με υγρόψυκτο φορτιστή, χωρητικότητας 7,4 kW.

Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.761 χλστ., το πλάτος 1.884 χλστ. και το ύψος 1.624 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.873 χλστ. Το συνολικό του βάρος ανέρχεται στα 2.425 κιλά, χωρίς επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να χωρητικότητα 500 λίτρων.