Μετά από μια μακρά περίοδο αναμονής, teasers και κατασκοπευτικών φωτογραφιών, η Mercedes παρουσίασε σήμερα στη Στοκχόλμη το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της οικογένειας EQ (που σημαίνει Electric Intelligence, ηλεκτρική νοημοσύνη). Το πλήρες όνομα του μοντέλου είναι EQC 400 4MATIC, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει ότι το EQC θα επωφεληθεί από την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση που προσφέρουν τα μοντέλα της, αλλά ταυτόχρονα θα είναι πρωτοπόρος με μια avant-garde εμφάνιση, αντιπροσωπεύοντας το στυλ σχεδιασμού Progressive Luxury.

Αποτελεί την έκδοση παραγωγής του Generation EQ concep, και θα τεθεί απέναντι στο Audi E-Tron και το Tesla Model X. Η παραγωγή του EQC θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της εταιρίας στη Βρέμη της Γερμανίας από το 2019, στην ίδια γραμμή παραγωγής με τα C-Class Saloon και Estate, GLC και GLC Coupé. Αργότερα θα κατασκευάζεται και στο Πεκίνο, με την συναρμολόγηση να γίνεται από την Beijing Benz Automotive (BBAC), και οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν το 2020.

Ξεκινώντας από τα μηχανικά, το EQC διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα για κάθε άξονα. Συνδυαστικά η ιπποδύναμη του ανέρχεται στα 300 kW (407 άλογα) και η ροπή στα 765 Nm. Όπως καταλαβαίνεις είναι τετρακίνητο, και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,1 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα, ηλεκτρονικά περιορισμένη.

Η κατανάλωση του ανακοινώνεται στα 22,2 kWh/100 χλστ, με την αποθήκευση της ενέργειας να γίνεται σε μια μπαταρία ιόντων-λιθίου με 384 κελιά, η οποία βρίσκεται στο πάτωμα και ανάμεσα στους δύο άξονες, και μόνο αυτή ζυγίζει 650 κιλά. Έχει χωρητικότητα 80 kWh, ένταση 218 Ah και τάση 350 V, και στον κύκλο NEDC η αυτονομία ανακοινώνεται στα 450 χλμ. Σύμφωνα, όμως, με υπολογισμούς της εταιρίας η πραγματική αυτονομία φτάνει τα 320 χλμ. Ενώ το EQC είναι τετρακίνητο, η Mercedes δηλώνει ότι το μοντέλο είναι πρωτίστως μπροστοκίνητο. Αυτό γίνεται σε μια προσπάθεια βελτίωσης της απόδοσης, και έτσι χρησιμοποιείται μόνο ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας σε συνθήκες χαμηλού ή μέσου φορτίου.

Η Mercedes δεν ανακοινώνει χρόνο φόρτισης σε οικιακή πρίζα, ούτε σε wallbox, το οποίο είναι τρεις φορές πιο γρήγορο από το οικιακό ρεύμα. Παρόλα αυτά αναφέρει ότι από 10% έως 80% σε ταχυφορτιστή με συνεχούς ρεύματος χρειάζεται 40 λεπτά, με το EQC να είναι εφοδιασμένο με υγρόψυκτο φορτιστή, χωρητικότητας 7,4 kW.

Το μήκος του αυτοκινήτου είναι 4.761 χλστ., το πλάτος 1.884 χλστ. και το ύψος 1.624 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.873 χλστ. Το συνολικό του βάρος ανέρχεται στα 2.425 κιλά, χωρίς επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να χωρητικότητα 500 λίτρων.

  • DimitrisBXL

    Πανέμορφο

  • Bon Viveur

    Εμφάνιση μάπα, ειδικά η μάσκα άθλια. Τουλάχιστον έγινε η αρχή.

  • gv

    ειναι δυνατον ενα τοσο ακριβο αυτοκίνητο να μην εχει εστω 400 χιλιομετρα αυτονομιας?
    τοσα εχει και το bolt ρε φιλε!
    καμια εξελιξη?
    δεν υπαρχει δικαιολογια αν ενα ακριβο(για να μη πω και πιο φτηνο) ηλεκτρικο δεν 400αριζει στην αυτονομια τοτε δεν εχει να προσφερει τιποτα το ουσιαστικό!
    τελος!

    • DimitrisBXL

      Στο Βίντεο λέει για “over 450km”

    • ανακοινώνονται 450 χλμ σε κύκλο NEDC, 400 χλμ σε κύκλο WLTP, και 200 μίλια (320 χλμ) σε πραγματικές συνθήκες

    • DimitrisBXL

      Παρα ειναι μεγαλη η αποκλιση. Πια η διαφορα μεταξυ NEDC & WTLP;

    • gv

      με NEDC?
      μη ψαρωνεις και διαβασε ολο το κειμενο οχι μονο αυτα που σε συμφερουν..

    • DimitrisBXL

      Τι να με συμφερει; Συζητηση κανουμε. Περι ψαρωματως ας μην το σχολιασω

    • gv

      ε τοτε λογικεψου λιγο..
      εχει βουηξει ο τοπος ποσο λαθος ηταν o NEDC και γι αυτο αντικατασταθηκε και εσυ μου ανακοινωνεις την αυτονομια βασει αυτου του πρωτοκολλου?
      ε μετα εγω τι να υποθεσω ας πουμε?

    • DimitrisBXL

      Σου ανακοίνωσα εγώ κάποια αυτονομία ή απλά για να μου την πεις; Απλά ανέφερα τι είπε στο βίντεο και πριν το δω ναι διάβασα και την παράγραφο.
      Να μην υποθέτεις διότι βγάζεις λάθος συμπεράσματα.

    • gv

      ε να μην αναφερεις οτι βλεπεις αλλη φορα να διαβαζεις πρωτα γιατι αλλιως τζαμπα μιλαμε δε θα καθομαι να αναλυω τα αυτονοητα..

  • LefterisKa.Ch

    εξωτερικα ομορφουλη ειναι εσωτερικα ομως ειναι βαρετο και επισης μονο 320χιλιομετρα πως θα ανταγωνιστει τους αμεσους του ανταγωνιστες Model X-Ipace..

  • giannisb

    μόνο εμένα μου θυμίζει η μούρη t-roc?

  • DΛMIΣN

    Γμτ τα καλύτερα χάνω

  • bulgary

    Ωραία η μίξη stelvio(εμπρός φώτα)-cayenne (πισω φώτα)!

  • xtra

    για καποιο λογο μου δειχνει πιο παρωχημενη και συγκρατημενη απο τα αντιστοιχα βενζινοκινητα της μαρκας.
    Λιγο 90’s αυτη η χυτη στρουμπουλη φορμα που θυμιζει σταγονα(χωρις ουρα…).

    Αυτα τα πισω φωτα θα τα φορεσουν οοοοοοολοι τελικα ?

    • a_f_a

      συμφωνώ απόλυτα

  • a_f_a

    ομορφα. η αλφα βγανει φακλάνες, η μερσεντες θα υιοθετίσει τη νεα σχεδιαστική γλώσσα μπουλουκουμε.
    σε τι κόσμος θα φέρουμε τα παιδιά μας κωστα τσαμτσικα;

  • a_f_a

    το ξαναβλέπω το όχημα… ουτε μπηκα στη διαδικασία να διαβασω τι τεχνολογίες έχει γιατι ειναι τόσο αδιάφορο από τη στιγμή που το βλέπεις που πραγματικά σκέφτομαι, τι στο διαολο σκέφονται εκεί στις αυτο/μηχανίες. οι τυποι μαλλον το έχουν χάσει.
    θα εξομολογηθώ κάτι που με ανησυχισε πολύ… για δευτερόλεπτο πέρασε απο τα εγκεφαλικά μου κυτταρα η σκέψη οτι, τελικά, πρέπει εταιρίες σα τη …………… θα το πω…… θα το ομολογήσω….. ΤΕΣΛΑ (χωρις τον έλονα) να τους το κλείσουν το μαγαζι. να βγουν οι γερμανοί να κλαίνε. μια η μπεμβε με την αθλιοτητα της, μια η μερκ με αυτο το κτηνος που δε ξέρει τι είναι.
    ελπιζω βασικά ο dyson να τους εξηγήσει το όνειρο στο τέλος και να αναρωτιουνται πως μια εταιρια πο βγαζει σκουπες και σεσουαρ τους γονάτισε….

    ενα άλλο ενδιαφερον που διαβαζα, κάπως σχετικό, ειναι οτι τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα έχουν περιπου 25 κιλά υλικά σπάνιων γαιών. και μετα άκουσα οτι η κινα ελεγχει το 95% των κοιτασματων παγκοσμίως και σχεδον το 100% της επεξεργασίας τους. μεγάλα γλέντια έρχονται στο μέλλον. ενδιαφέρουσες εποχές.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ωραία είναι.