Μετά το τέλος του τελευταίου γύρου πρωταθλήματος του World Rallycross στη Νότιο Αφρική, ο Mattias Ekström ανακοίνωσε την απόσυρσή του απ΄το εν λόγω πρωτάθλημα ως πλήρη συμμετοχή με την ομάδα του, την EKS. Ο Σουηδός κατέκτησε τον παγκόσμιο τίτλο στο WRX to 2016 με ημιεργοστασιακή συμμετοχή μάλιστα, ένα χρόνο μετά, εξασφάλισε την επίσημη υποστήριξη της Audi, αλλά η εταιρεία από το Ingolstadt “κατέβασε” το γενικό στο πρόγραμμα του WRX, για να αφοσιωθεί στα πρωταθλήματα του DTM και της Formula E, αφήνοντας τον Ekström χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη.

Ενώ το κεφάλαιο “WRX” έχει προς το παρόν παγώσει, ενάμιση μήνα πριν είχες διαβάσει ότι ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dieter Gass, θα συναντιόταν με τον 2 φορές πρωταθλητή του DTM, για να συζητήσει μαζί για το μέλλον του Σουηδού και την ενδεχόμενη επιστροφή του στο πρωτάθλημα ως οδηγού, αλλά και ιδιοκτήτη ομάδος. Όπως ξέρεις, οι ιδιωτικές ομάδες μπαίνουν στο “χορό” για το 2019 και η Audi έγινε η πρώτη εταιρεία που συμφώνησε με μια τέτοια ομάδα (WRT) για το 2019. Οι (ανεπίσημες) δοκιμές έχουν ήδη ξεκινήσει για BMW και Audi με τα νέα αγωνιστικά που θα κινούνται από δίλιτρα, υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, απόδοσης περί των 620 ίππων. Ο Εkström απέκλειε το ενδεχόμενο επιστροφής στο DTM με τη δική του ομάδα και είχε αφήσει ένα “ανοιχτό παράθυρο” για το μέλλον της αγωνιστικής του καριέρας.

Ωστόσο, με νέα του συνέντευξη, φαίνεται απογοητευμένος από τη στάση της Audi προς το πρόσωπό του για μια επιστροφή στο DTM, που τόσο θεαματικά αποχαιρέτησε στην guest εμφάνισή του στον πρώτο γύρο της χρονιάς στο Hockenheim, δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

Έχω ανοιχτούς ορίζοντες όσον αφορά την καριέρα μου και αν κάποιος ερχόταν και μου έλεγε:”θες να έρθεις και να αγωνιστείς στο DTM;”, εγώ θα του απαντούσα: “Ναι, γιατί όχι; Αλλά, ποια είναι η συμφωνία;”

Όμως, αυτό δεν έχει συμβεί μέχρι τώρα κι έτσι, δε χρειάζεται να το σκέφτομαι. Επίσης, δεν είμαι 18 χρονών για να παρακαλάω για μια θέση στο πρωτάθλημα. Χρειάζεται μια καλή δέσμευση από μένα και χρειάζεται μια ομάδα να δεσμευτεί επίσης.Η Audi είχε μια καλή ομάδα και, άρα, έχουν λιγότερους λόγους να κάνουν αλλαγές.

Ήμουν τόσα χρόνια στην ομάδα και δεν πρόκειται να πάω εκεί και να τους πω να μου δώσουν μια θέση για το 2019.

Προσωπικά, όλα μου φαίνονται καλά και μπορώ να δω ότι έχουν (σ.σ η Audi) μια καλή βάση. Δεν ξέρω ποιοι θα οδηγούν του χρόνου, αλλά, από όσα ξέρω μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν αλλαγές και δεν υπάρχει κάποια θέση διαθέσιμη. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια προσφορά σε μένα να πάω να οδηγήσω.

Το 2019, φέρνει πολυάριθμες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, με κυριότερη αυτήν της αλλαγής κινητήριων συνόλων που θα πληρούν τις νέες προδιαγραφές της Class One. Κύριο μέλημα των διοργανωτών του DTM  ήταν η αύξηση της ισχύος των απερχόμενων ατμοσφαιρικών 4λιτρων V8 κινητήρων, που τα τελευταία δύο χρόνια έφτασαν να αποδίδουν σχεδόν 550 ίππους. Ο Ekström ήταν και είναι οπαδός της αύξησης της παραγόμενης ισχύος των αγωνιστικών του DTM, κάτι που το υποστήριζε θερμά μέχρι και το 2017.

Πέρασα απίστευτα χρόνια στο DTM, αλλά μια εικοσαετία στο πρωτάθλημα, “φώναζα” ότι τα αυτοκίνητα δεν είχαν πολλή ισχύ, και τελικά, θα αποκτήσουν περισσότερη από το 2019.

Αυτό είναι το μόνο πράγμα που με “πονάει”. Κατάφερα να αγωνιστώ 18 χρόνια, κανείς δεν με άκουγε ότι χρειαζόμασταν περισσότερη δύναμη, μετά, αποσύρθηκα και εν τέλει, τα αγωνιστικά θα αποκτήσουν περισσότερη ισχύ.

Δε μετανιώνω για τίποτα, αλλά μπορώ να πω ότι είναι λίγο περίεργο και αστείο τους πήρε τόσο πολύ καιρό για να κάνουν αυτές τις αλλαγές.