Το τριήμερο 12-14 Νοεμβρίου, Audi και BMW βρέθηκαν στην πορτογαλική πίστα του Estoril για τις πρώτες, ανεπίσημες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος του DTM για το 2019. Οι δύο γερμανικές εταιρείες είχαν την ευκαιρία να κάνουν τα πρώτα χιλιόμετρα με τα νέα RS 5 DTM και M4 DTM, τα οποία παίρνουν κίνηση από τους νέους, δίλιτρους turbo κινητήρες των 620+ ίππων και θα πληρούν τους κανονισμούς της Class One.

H BMW έστειλε στο Estoril τους Bruno Spengler και Marco Wittmann για να πάρουν μια πρώτη γεύση από το νέο αγωνιστικό, με τις διαφορές με την απερχόμενη M4 DTM να εντοπίζονται στο τροποποιημένο σύστημα ψύξης για τις ανάγκες του καινούριου κινητήρα και σε αυτές στο αεροδυναμικό τομέα, αφού, όπως θα δεις, η αεροτομή είναι πιο φαρδιά και με ένα πτερύγιο μόνο, γεγονός που (μάλλον) μαρτυρά την κατάργηση -επιτέλους- του DRS. O Kαναδός Spengler ήταν ευχαριστημένος με την απόδοση της νέας M4 DTM και δήλωσε:

Οι δοκιμές με τη νέα M4 DTM ήταν πολύ ευχάριστες. Είναι σημαντικό για εμάς τους οδηγούς να συμμετέχουμε στην εξέλιξη ενός νέου αγωνιστικού του DTM. Αγωνίζομαι 14 χρόνια με αγωνιστικά με V8 κινητήρες και είναι η πρώτη φορά που οδηγό στην πίστα ένα αγωνιστικό με τετρακύλινδρο, turbo κινητήρα. Είναι εντελώς νέο για εμένα αυτό και είναι τόσο διασκεδαστικό. Το αυτοκίνητο είναι φανταστικό και ανυπομονώ για το νέο πρωτάθλημα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι δηλώσεις του δις πρωταθλητή του DTM, Marco Wittmann:

Μπορείς να αισθανθείς την ροπή του νέου κινητήρα και των τροποποιημένων αεροδυναμικών βοηθημάτων και το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται αρκετά διαφορετικά. Είμαι απόλυτα θετικός από τις δοκιμές και μπορούμε να πούμε ότι τα αγωνιστικά του 2019 θα είναι σημαντικά γρηγορότερα από τα αυτά του 2018.

Όσον αφορά τον ήχο, προτιμώ αυτόν της νέας M4 DTM και παραμένει σε κορυφαία επίπεδα. Ακούγεται λιγάκι διαφορετικός, αλλά δεν είναι ούτε ήσυχος ούτε κακός. Μου αρέσει, όπως πιστεύω ότι θα αρέσει και στους φιλάθλους.

Για την εταιρεία από το Ingolstadt τρεις οδηγοί ταξίδεψαν στο Estoril, οι Nico Müller, ο πρωταθλητής του 2017 Rene Rast και ο Mike Rockenfeller. H Audi ακολουθεί την παράδοση των τετρακύλινδρων, turbο κινητήρων παραγωγής και στο DTM. Στο επερχόμενο πρωτάθλημα, η γερμανική εταιρεία θα συμμετέχει με τον TFSI κινητήρα κωδικής ονομασίας “RC8”, που θα αποδίδει πάνω από 600 ίππους. Νέα θα είναι και σημαντικά στοιχεία της αεροδυναμικής του νέου RS5 DTM, όπως η πίσω αεροτομή, οι μπροστά και πίσω διαχύτες καθώς και το πάτωμα, αλλά και οι αεραγωγοί για την ψύξη του κινητήρα, που δίνουν πιο επιθετική όψη στο αγωνιστικό.

Ως πιο ειδικός, ο επικεφαλής του νέου project για το DTM, Andreas Roos, σημείωσε τα εξής:

Προφανώς, έχουμε αρκετή δουλειά ακόμη και βρισκόμαστε στα αρχικά στάδια των δοκιμών, αλλά τα πρώτα tests ήταν θετικά. Το γεγονός ότι το νέο αυτοκίνητο δουλεύει εξαιρετικά από την πρώτη μέρα κιόλας μας ενθουσιάζει όλους στην ομάδα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dieter Gass, είχε και αυτός με τη σειρά του να δώσει έμφαση στη νέα δυναμική του αυτοκινήτου:

Είμαστε ευχαριστημένοι από τις εντυπώσεις των οδηγών μας και αυτό αποδεικνύει τι στοχεύουμε με τη νέα γενιά των αγωνιστικών. Τα αυτοκίνητα είναι γρηγορότερα, πιο απαιτητικά στην οδήγηση, φαίνονται πιο επιθετικά και ακούγονται πολύ καλά. Το DTM μπαίνει σε νέα εποχή και τη βελτίωση των κιλών ανά ίππο μπορεί κάλλιστα να τη δούμε και δια γυμνού οφθαλμού.

Τέλος, η BMW ανακοίνωσε ότι οι επόμενες προγραμματισμένες δοκιμές της νέας M4 DTM θα πραγματοποιηθούν το διήμερο 10-11 Δεκεμβρίου στην πίστα της Jerez στην Ισπανία, ενώ η Audi δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πού και πότε θα δοκιμάσει τα RS5 DTM.