Μπορεί το DTM να έριξε αυλαία μόλις χθες ύστερα από 20 συναρπαστικούς αγώνες και ο Gary Paffett να αναδείχθηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα του πρωταθλητής στο θεσμό, τα νέα, όμως, για το 2019 έρχονται με καταιγιστικό ρυθμό. Πρώτα είχαμε την επίσημη, πια, ανακοίνωση ότι η Aston Martin θα συμμετέχει όχι από το 2020, όπως πρώτα γνωρίζαμε, αλλά από το 2019. Στη συνέχεια, δόθηκε στη δημοσιότητα το αγωνιστικό ημερολόγιο για το 2019, αρκετά νωρίτερα από ό,τι είχαμε συνηθίσει τις προηγούμενες χρονιές.

To 2019, οι κατασκευαστές θα παραμείνουν τρεις (Audi, BMW, Aston Martin), αλλά η πλατφόρμα των αγωνιστικών θα διαφοροποιείται εκτενώς εν συγκρίσει με φέτος. Την κυριότερη διαφορά θα την εντοπίσουμε στους νέους, δίλιτρους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες στα πρότυπα της Class One, κινητήρες που ήδη χρησιμοποιούνται στο Super GT, με το οποίο το DTM έχει συνάψει συνεργασία. Oι ιδιωτικές ομάδες μπαίνουν στο “χορό” και η Audi έγινε η πρώτη εταιρεία που συμφώνησε με μια τέτοια ομάδα για το 2019. Ωστόσο, η WRT ενδέχεται να μην είναι η μόνη ιδιωτική ομάδα που θα υποστηρίζεται από την Audi, καθώς ο Dieter Gass, αγωνιστικός διευθυντής της εταιρείας από το Ingolstadt, επιβεβαίωσε στο Hockenheim, ότι θα συναντηθεί μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα με τον δύο φορές πρωταθλητή του DTM, Mattias Ekström, για να συζητήσουν για το μέλλον του Σουηδού πρώην οδηγού της Audi και την ενδεχόμενη επιστροφή του στο πρωτάθλημα ως οδηγού, αλλά και ιδιοκτήτη ομάδος.

Ενάμιση μήνα πριν, η Audi ανακοίνωσε ότι αποσύρει την υποστήριξή της στην ομάδα του Mattias Ekström, για το πρωτάθλημα FIA World Rallycross. Αυτό θα γίνει μετά το τέλος της φετινής σεζόν, κάτι που σημαίνει ότι η Audi δεν θα συμμετάσχει στο World RX όταν αυτό γίνει ηλεκτρικό. Η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε τη συνεργασία με την ομάδα EKS του Ekström, όταν η ομάδα του Σουηδού εισήλθε για πρώτη φορά στο World RX το 2014 με ένα Audi S1 Supercar, για να ενώσουν τις δυνάμεις τους πέρυσι, παρέχοντας πλήρη εργοστασιακή υποστήριξη.

O Σουηδός είχε ανακοινώσει τον περασμένο Γενάρη ότι αποσύρεται από το DTM για να μπορέσει να επικεντρωθεί με την ομάδα του στο WRX, αλλά στον πρώτο γύρο πρωταθλήματος φέτος στο DTM στην πίστα του Hockenheim, δεν χάλασε χατήρι στους φιλάθλους του που τον είδαν για τελευταία (;) φορά, έστω κι ως guest συμμετοχή, πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού του DTM. Σύμφωνα με πληροφορίες του Motorsport Total, o Σουηδός αποκλείει την συμμετοχή με την ομάδα του στο DTM, μιλάει για το WRX, αλλά αφήνει ένα “παράθυρο” για το μέλλον της καριέρας του:

Μέχρι πρότινος, υπήρχε μια σκληρή μάχη μεταξύ τριών, premium γερμανικών εταιρειών στο DTM, του χρόνου μεταξύ δύο. Αλλά το να “τρέξεις” μια ιδιωτική ομάδα απέναντι στις αντίστοιχες εργοστασιακές, δεν θεωρώ ότι είναι μια ρεαλιστική επιλογή.

Ως ιδιωτική ομάδα, δε θα μπορείς ποτέ να διεκδικήσεις τον τίτλο. Αν θέλεις να μάθεις ως ιδιωτική ομάδα και να αναπτύξεις νέους οδηγούς, ίσως θα μπορούσες, αλλά ποτέ δεν θα κέρδιζες μια εργοστασιακή ομάδα.

Στο επίπεδο που βρίσκεται το WRX, χρειάζεσαι έναν κατασκευαστή που θα είναι πραγματικά συνεργάτης σου, ώστε να σε χρηματοδοτεί. Αν δεν τον έχεις, τότε τα πράγματα είναι δύσκολα. Χωρίς χρήμα, χρόνο, προσωπικό, δεν θα μπορείς να νικήσεις. Μπορεί να περνάμε καλά στο WRX, αλλά μπορούμε να περνάμε καλά και σε άλλου είδους αγώνων. Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες και θα αποφασίσουμε.