Τον Αύγουστο το 2018 η Ford ανακοίνωσε πως θα μειώσει τις πλατφόρμες πάνω στις οποίες θα κατασκευάζει τα μοντέλα της από 9 σε 5. Η απόφαση αυτή πάρθηκε προκειμένου η εταιρία να μειώσει το κόστος ανάπτυξης νέων μοντέλων, βελτιώνοντας έτσι μακροπρόθεσμα τα κέρδη της εταιρίας.

Η Ford θέλει να μειώσει το κόστος ανάπτυξης και της κατασκευής νέων μοντέλων της κατά 14 δισ. δολάρια μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια (10 δισ. από μειώσεις στα κόστη υλικών και 4 δισ. από κοινή χρήση εξαρτημάτων, δημιουργώντας λιγότερα πρωτότυπα, μειώνοντας παράλληλα την πολυπλοκότητα). Η αμερικανική εταιρία θα επιδιώξει να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου κατά 20%, μειώνοντας παράλληλα και τον χρόνο παρουσίασης της νέας γενιάς κάθε μοντέλου κατά 25%.

H μια πλατφόρμα ονομάζεται C2. Είναι αυτή που χρησιμοποιεί το νέο Focus και πάνω της μπορούν να κατασκευαστούν προσθιοκίνητα/τετρακίνητα μοντέλα. Η CD6 πλατφόρμα θα φιλοξενεί πισωκίνητα/τετρακίνητα μοντέλα και την χρησιμοποιούν τα νέα Ford Explorer και Lincoln Aviator. Η τρίτη θα είναι μια body-on-frame που θα χρησιμοποιείται από μοντέλα όπως τα F-150 και Lincoln Navigator.

Η τέταρτη πλατφόρμα θα χρησιμοποιείται από τα επαγγελματικά μοντέλα της Ford, όπως το Transit. Η πέμπτη θα αφορά αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα, με το Mach E να είναι το πρώτο που θα την χρησιμοποιήσει.

Στις σχετικές ειδήσεις η Ford θα σχεδιάζει τα μελλοντικά της αυτοκίνητα μέσω τρισδιάστατης εικονικής πραγματικότητας. Γι’αυτό ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την βρετανική εταιρία Gravity Sketch, η οποία θα της παρέχει τα απαιτούμενα εργαλεία. Με τη νέα αυτή τεχνολογία, η Ford θα σχεδιάζει ταχύτερα τα μοντέλα τη.