Την έκθεση της Σαγκάη επέλεξε η Aston Martin προκειμένου να παρουσιάσει την Rapide E, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, το οποίο θα κατασκευαστεί σε μόλις 155 μονάδες.

Η παραγωγή του θα γίνει στο νέο εργοστάσιο της βρετανικής εταιρίας στο St Athan, με την Aston Martin να συνεργάζεται με την Williams Advanced Engineering για την δημιουργία του.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός της ηλεκτρικής Rapide, καθώς και το κάτω μέρος της, έχει βελτιστοποιηθεί αεροδυναμικά. Επιπλέον φοράει νέες αεροδυναμικές ζάντες, με ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero που προσφέρουν χαμηλότερη αντίσταση κύλισης και μειωμένο θόρυβο κύλισης.

Το ηλεκτρικό sedan διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt, το πρώτο του είδους του, που έχει μια μπαταρία 65 kWh, η οποία του χαρίζει αυτονομία άνω των 320 χλμ. σε κύκλο WLTP και θα είναι τοποθετημένη στο ίδιο σημείο όπου βρίσκεται ο κινητήρας V12 6.0 λίτρων, το κιβώτιο ταχυτήτων και το ρεζερβουάρ καυσίμου στην “απλή” Rapide.

Η ηλεκτρική Aston Martin είναι συμβατή με τον τυπικό ταχυφορτιστή των 50kW, όπου φορτίζει τις μπαταρίες με ρυθμό 300 χλμ ανά ώρα (185 μιλίων ανά ώρα). Θα είναι, όμως, συμβατή και με ταχυφορτιστές 800V, με δυνατότητα φόρτισης 100kW ή περισσότερα. Με τους τελευταίους, ο ρυθμός φόρτισης αυξάνεται στα 500 χλμ ανά ώρα (310 μίλια ανά ώρα).

Κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, όπου η συνολική τους απόδοση ξεπερνά τα 610 άλογα και τα 950 Nm, με την εταιρία να αναφέρει πως προσφέρουν την ίδια εμπειρία οδήγησης που συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4,2 δευτ., ενώ το 80-112 χλμ/ώρα (50-70 μίλια/ώρα) τα κάνει σε μόλις 1,5 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα.

Ένας από τους στόχους του project είναι η επίτευξη αποτελεσματικής ψύξης των μπαταριών και των κινητήρων προκειμένου να εξασφαλιστεί συνεπής και αξιόπιστη απόδοση, ενώ το βάρος φαίνεται να διατηρείται υπό έλεγχο μέσω της χρήσης ελαφρών υλικών, συμπεριλαμβανομένου ειδικών κραμάτων αλουμινίου, carbon και kevlar.

Η βρετανική εταιρεία αναφέρει ότι η RapidE θα μπορεί να ολοκληρώσει έναν πλήρη γύρο στο Nurburgring χωρίς πτώση απόδοσης από τον ηλεκτρικό κινητήρα, κάτι που θα δείχνει συνέπεια, όχι μόνο όταν οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες.

Έχει τρία προγράμματα λειτουργίας, τα GT, Sport και Sport+, μπλοκέ διαφορεικό στον πίσω άξονα και νέα ανάρτηση που προσφέρει τον ίδιο έλεγχο με αυτόν της Rapide AMR.